• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133188
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gJ9mY
+
-

یادمان نرجس خانعلی‌زاده در میدان کلاچای

یادمان
یادمان نرجس خانعلی‌زاده در میدان کلاچای

نرجس خانعلی‌زاده یکی از پرستاران بیمارستان میلاد لاهیجان بود که اواخر سال۹۸ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت و نامش در ایران به‌عنوان نخستین قربانی کرونا از کادر پزشکی ثبت شد. حالا شهرداری کلاچای به‌عنوان شهر محل زندگی این پرستار تندیس وی را در میدان شهر نصب کرده است.
شهردار کلاچای با بیان اینکه تقدیر از ایثار، شهادت و مدافعان سلامت وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، به همشهری می‌گوید: شورای شهر کلاچای در این‌باره مصوبه‌ای داشت. در نخستین گام خیابان روبه‌روی خانه این شهید سلامت به نام‌شان نامگذاری و در گام دوم نزدیک‌ترین میدان به خانه ایشان برای نصب مجسمه انتخاب شد. فرزاد دلارام با بیان اینکه خانواده نرجس خانعلی‌زاده در همه مراحل در جریان قرار گرفتند و در آیین نصب مجسمه هم حضور داشتند، می‌افزاید: یادمان یا تندیس این شهید سلامت طی 5‌ماه به سبک هایپر رئال ساخته شده است و فکر می‌کنم نخستین شهرداری‌ای هستیم که از این سازه استفاده می‌کنیم.
به‌گفته وی، باکس شیشه‌ای با مشورت استادان فن به‌عنوان محافظ یادمان نصب شده است و فقط سالی یک‌بار باز خواهد شد تا نظافت لازم انجام شود. دلارام با بیان اینکه مجسمه عایق‌کاری شده است، توضیح می‌دهد: شهرداری برای نصب یادمان، میدان را هم سر و سامان داده است. نرجس خانعلی‌زاده متولد ۳۰اردیبهشت74 در کلاچای پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران سپری کرد و به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان مشغول به خدمت بود.
او اسفند سال98 با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد و به‌دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده در بعدازظهر روز ۶اسفند98 در بیمارستان میلاد لاهیجان درگذشت. پیش از این در ۴ اردیبهشت99 بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان در استان گیلان به نام او نامگذاری شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید