• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133160
+
-

پاتک شبانه به خاکریز آخر

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود قطعی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، امشب باید در یکی از سرنوشت ساز ترین بازی‌های سال های اخیر ، عراق را شکست دهد

پاتک شبانه به خاکریز آخر

تیم ملی ایران در بازی سرنوشت‌ساز گروهC مقدماتی جام جهانی، از ساعت21 امشب به مصاف عراق می‌رود. بعد از اتفاقات تلخ دور رفت که با 2شکست برای ایران همراه بود، پیروزی 3 بر صفر در بازی برگشت با بحرین تا حدودی آب رفته را به جوی برگرداند و امیدهای ما را برای صعود زنده کرد. این پروژه امشب با یک پیروزی مقابل عراق کامل خواهد شد و ایران می‌تواند به‌عنوان تیم اول گروهش به مرحله بعدی برسد. البته درصورت تساوی و دوم شدن در گروه نیز ایران شانس زیادی برای صعود خواهد داشت اما رؤیای طرفداران تیم ملی، پیروزی مقابل عراق و صدرنشینی در حضور این رقیب سنتی است. برای ایران که با رنک2 آسیا یکی از سرگروه‌های مرحله بعدی خواهد بود اتفاق قشنگی نیست که این مرحله را با رتبه دوم در گروهش به پایان برساند.

   یک‌دهه بدون برد رسمی
حاصل 28تقابل ایران و عراق در 59سال گذشته، 16پیروزی برای ایران و تنها 5پیروزی برای عراق بوده است. اما بسیاری از این پیروزی‌ها به گذشته‌های دور برمی‌گردد و طی یک‌دهه اخیر ایران هرگز در بازی‌های رسمی عراق را نبرده است. ما آخرین‌بار سال89 عراق را در یک بازی رسمی بردیم (جام‌ملت‌ها) و در دهه90 فقط یک‌بار این تیم را در بازی دوستانه شکست دادیم. حاصل 3تقابل رسمی ایران و عراق در دهه90 یک برد برای عراق و 2تساوی بوده که یکی از این 2تساوی هم در ضربات پنالتی با برتری عراق همراه شد.

  3+8بازیکن در ترکیب ایران
با ترکیب‌هایی که اسکوچیچ در بازی‌های گذشته به میدان فرستاد و با توجه به افکار این سرمربی کروات، می‌توان از حالا حضور 8بازیکن را در ترکیب اصلی قطعی دانست. بیرانوند، محرمی، شجاع، کنعانی‌زادگان، حاج‌صفی، نوراللهی، سردار و طارمی 8بازیکنی هستند که قطعا آنها را در ترکیب اولیه امشب خواهیم دید. وحید امیری مصدوم است و شرایط نامشخصی دارد. او به همراه عزت‌اللهی، قلی‌زاده، جهانبخش و قدوس گزینه‌های اصلی اسکوچیچ برای 3پست باقیمانده در ترکیب اصلی خواهند بود. ترابی و قائدی هم ذخیره‌های طلایی دراگان هستند که در صورت گره‌خوردن بازی خیلی زودتر از همیشه به زمین خواهند آمد. به‌خصوص قائدی که در اوج آمادگی است و امشب در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با زمین خواهد بود. در اردوی عراق هم بشار رسن در چند روز گذشته دچار مصدومیت بود اما بهبودی کامل پیدا کرده و شرایط بازی مقابل ایران را دارد. تنها غایب عراق در بازی امشب علی فائز مدافع این تیم است.

   نیمه‌شب پرماجرا
تا آخرین ساعات امشب، حتی بعد از پایان بازی ایران و عراق صحبت درباره شرایط صعود تیم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. رقابت در گروه‌های B،DوG که نتایج‌شان در صعود تیم‌های دوم تأثیرگذار خواهد بود دیرتر از بازی ایران و عراق آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب به وقت تهران ادامه خواهد داشت. اگر ایران به عراق ببازد، فقط شکست اردن و امارات می‌تواند باعث صعود ما شود، آن هم درصورتی که شکست امارات سنگین‌تر از شکست ما به عراق باشد. اگر ما با عراق مساوی کنیم فقط پیروزنشدن اردن برای صعودمان کافی است. اما اگر عراق را ببریم، به‌عنوان تیم اول صعود می‌کنیم و جدول تیم‌های دوم را با تمام حساب ‌و کتاب‌هایش به‌دست عراق می‌سپاریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید