• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 24 خرداد 1400
کد مطلب : 133070
+
-

افتتاح پل‌های شهیدسلیمانی در اصفهان

نقطه آغازین و صفر چهارمین رینگ حفاظتی شهر اصفهان با عنوان مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح 4سطحی شهیدسلیمانی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

هدایت خودروهای سنگین به خارج از شهر
به گزارش همشهری، پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع 4سطحی سپهبد شهیدسلیمانی که یکی از بخش‌های اصلی رینگ چهارم شهر اصفهان است و در مسیر ابتدایی این راه قرار دارد، بعد از 20‌ماه تلاش پیمانکاران، مدیران، کارگران تکمیل شده و با 5پل، 4رمپ و 2لوپ بهره‌برداری شد. این طرح عمرانی با قرار گرفتن در دروازه ورودی شهر اصفهان از سمت شرق شهر، نقش مهمی در هدایت ترافیک خودروهای سنگین و باری به خارج از شهر اصفهان و نجات 3منطقه 10، 14و 15 از تصادفات و حوادث ناشی از عبور خودروهای سنگین و نیز آلودگی هوا و صوتی دارد.

رینگ اصفهان برای شهرهای اطراف
وزیر راه در آیین بهره‌برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع 4سطحی شهید سردارسلیمانی گفت: کشور ما روزهای بسیار سختی را طی کرده و برخی اظهارنظرها به زبان آسان می‌آید، اما تا انسان با لوازم و موانع کار آشنایی نداشته باشد، انصاف را رعایت نکرده است. محمد اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری مصداق همدلی است، افزود: در اصفهان درباره اجرای رینگ چهارم تفاهمنامه جدید مبادله خواهد شد تا رینگ برای کل منطقه اصفهان بزرگ شامل شهرهای مختلف در مسیر اجرا شود. با این کار پروژه در زمانبندی فشرده به‌وقوع خواهد پیوست، مانند پروژه شهیدسلیمانی که در کمتر از 2سال ساخته شد.

آزادسازی ٢٠هکتاری
شهردار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه‌ نقطه صفر یک مجموعه بزرگ و چهارمین حلقه حفاظتی شهر است، گفت:‌ از 80کیلومتر، 50کیلومتر از این مسیر در حوزه شهر اصفهان است. وی افزود: در این مسیر سالن اجلاس با هزینه بیش از هزارمیلیارد تومان، پروژه نمایشگاه بین‌المللی با هزینه 230میلیارد تومان و موارد متعدد دیگر که نزدیک‌ترین آن میدان شهدای هسته‌ای است، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. قدرت الله نوروزی افزود: برای ساخت پل شهیدسلیمانی 217میلیارد تومان هزینه شده است و با گرفتن اوراق مشارکت توانستیم میلگرد را با قیمت 4هزار تومان بخریم که در زمان استفاده قیمت به 13هزار تومان رسیده بود. وی ادامه داد: همچنین از منابع دیگر فقط در یک‌روز 8هزار تن میلگرد 7هزار تومانی خریداری شد که اگر قیمت این مصالح برای اجرای طرح‌های عمرانی به‌روز حساب شود، مشخص می‌شود چه کارهای بزرگی انجام شده است؛ همه این اقدامات و پل‌هایی که زنجیروار ساخته شد نتیجه همدلی و حمایت همه مجموعه‌ها ازجمله اعضای شورای شهر، مدیریت استان و وزیر راه بوده است. شهردار اصفهان ادامه داد: برای ساخت پل شهیدسلیمانی با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم تا 20هکتار آزادسازی شد و همه آزادسازی طی 4سال اخیر اجرا شده است. در این مسیر پل آفتاب، بهاران، شهیدسلیمانی، پل شهیدبالایی و در امتداد این مسیر پل شهیدروح‌الامین ساخته شد و همچنین پل شهیدستاری تعریض شده است و پل زندان دارای یک حلقه جدید خواهد شد. او در ادامه گفت: از پل آفتاب تا پل شهیدسلیمانی 7200متر فاصله است که 5/1کیلومتر آن همین مسیر امروز است که بهره‌برداری شد. اکنون تقریبا 2هکتار دیگر باقی مانده که در حال مذاکره برای آزادسازی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید