• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132924
+
-

رونمایی از اولین مدعی

درباره ایتالیا که نمایشش مقابل ترکیه خودش و هوادارانش را به جام امیدوار کرد

رونمایی از اولین مدعی

دیدار افتتاحیه یورو با اینکه نیمه اول کسل‌کننده‌ای داشت، پرگل از آب در آمد و هواداران پرشمار تیم ملی ایتالیا را امیدوار کرد. هر 3‌گل ایتالیا در نیمه دوم به‌دست آمد و قفل دروازه را کسی باز کرد که نیمکت‌نشین 2 مدافع وسط ایتالیا در یوونتوس بود. دمیرال به‌خاطر اینکه زیاد بازی نمی‌کرد، درخواست جدایی داده بود اما پریشب معلوم شد که بونوچی و کیه‌لینی پابه‌سن‌گذاشته شایستگی بیشتری نسبت به او و حتی دلیخت جوان برای حضور در ترکیب یووه در این فصل داشته‌اند.
ایتالیا که همواره تیمی تدافعی بوده و به ارائه سبک دفاعی کاتناچو شهرت داشته، با روبرتو مانچینی دوست‌داشتنی تیم دیگری است. آتزوری 28بازی پشت‌سرهم است که نباخته‌ و در 9مسابقه آخر حتی گلی هم دریافت نکرده‌ است. از دفاعی‌بودن فوتبال ایتالیا گفتیم، این را هم درنظر بگیرید که تاکنون سابقه نداشته این تیم در رقابت‌های یورو در یک دیدار 3‌گل به ثمر برساند و برد 3‌گله مقابل ترکیه یک نوبرانه بوده است. حالا برخی ‌دوستداران این تیم با اشاره به تعصب و فریاد بازیکنان ایتالیا هنگام خواندن سرود ملی کشورشان تخمین زده‌اند که این تیم به‌خاطر همین تعصب و عرق به پیراهن و پرچم، شانس اصلی قهرمانی در یوروی امسال باشد. اما این را هم یادمان نرود که آخرین باری که چنین شور و شوقی هنگام خواندن سرود ملی از بازیکنان یک کشور دیده‌ایم، برمی‌گردد به جام جهانی2014 که بازیکنان تیم ملی برزیل موقع پخش سرود ملی کشورشان رسما گریه می‌کردند اما در نیمه‌نهایی 1-7 به آلمان باختند و در رده‌بندی هم 1-3 به هلند؛ با همان فریادها و اشک و شور و شوق. قهرمانی در رقابت‌هایی این‌چنینی جدا از تعصب و عشق و عرق، تجربه و ستاره هم می‌خواهد که البته ایتالیا تا حدودی این معیارها را هم دارد.
در پایان بازی افتتاحیه اسپیناتزولا بهترین بازیکن زمین لقب گرفت درحالی‌که بارلا روی گل‌ها تأثیر بیشتری داشت. ایموبیله در نمره‌گذاری سایت هواسکورد با نمره 8.6 بهترین بازیکن زمین لقب گرفت اما جایزه بهترین بازیکن به اسپیناتزولا، مدافع چپ تیم برنده رسید. دونارومای 22ساله هم لقب جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ ایتالیا در این تورنمنت را به‌خود اختصاص داد و این اولین‌بار پس از یورو2000 بود که جی‌جی بوفون در لیست تیم ملی ایتالیا حضور نداشت.
ماشین کنترلی ابتدای مسابقه که توپ را به داور تحویل داد هم دل خیلی‌ها را برد و توییت‌های زیادی درباره آن نوشته شد. داور مسابقه هم یکی از سوژه‌ها بود. شاید اگر آتزوری این برد پرگل را به‌دست نمی‌آورد، انگشت اتهام به سمت داور می‌رفت چون دست‌کم 3 صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه ترکیه و یکی هم روی دروازه ایتالیا شکل گرفت که داور و کمک‌داور ویدئویی در هیچ‌کدام از صحنه‌ها اعتقادی به پنالتی نداشتند. در صحنه مشکوک سوم توپ به ‌دست باز مدافع ترکیه خورد درحالی ‌که روی این صحنه دستش جزئی از بدنش نبود و جزئی از بدن بازیکن دو سه متر آن‌طرف‌تر بود! ترکیه در این دیدار برخلاف مسابقات انتخابی که هلند را هم موفق شده بود 2-4 ببرد، حرفی برای گفتن نداشت و تیم دست‌وپابسته‌ای بود. شاگردان شنول گونش که با این مربی رده سومی جام‌جهانی2002 و با فاتح تریم نیمه‌نهایی یورو را هم تجربه کرده بودند، تنها 3‌بار به نزدیکی دروازه حریف رسیدند در حالی ‌که ایتالیایی‌ها 25بار در موقعیت گل قرار گرفتند. به ‌هرحال، نخستین گل جام یک گل‌ به ‌خودی بود.
این هفدهمین برد ایتالیا در ادوار یورو و جام ملت‌ها بود و تعداد بردهای این تیم را یکی از مساوی‌ها بالاتر برد و باخت‌های ترکیه را دو‌رقمی کرد و به 10 رساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید