• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132746
+
-

یک فیلم ایرانی در کن

جاده خاکی در بخش دوهفته کارگردانان به نمایش درمی‌آید

خبر
یک فیلم ایرانی در کن

آرش نهاوندی- مترجم

جاده خاکی به کارگردانی پناه پناهی، فرزند جعفر پناهی، نماینده سینمای ایران در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن امسال خواهد بود. 
به گزارش همشهری، جاده خاکی نخستین فیلم بلند پناه پناهی است و در زمره آثار 8کارگردان فیلم اولی حاضر در بخش دوهفته کارگردانان قرار دارد. در این فیلم جاده‌ای و خانوادگی، حسن معجونی، پانته‌آ پناهی‌ها، رایان سرلک، امین سیمیار و بهرام ارک بازی می‌کنند. مستانه مهاجر، تهیه‌کننده و امین جعفری، مدیر فیلمبرداری جاده خاکی هستند. بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن با فیلم  میان 2جهان به کارگردانی امانوئل کارر با بازیگری ژولیت بینوش در نقش نویسنده‌ای که در حال تجربه دورانی از عدم‌امنیت شغلی است، افتتاح خواهد شد.
چیارا نیز ازجمله فیلم‌های مهم حاضر در این بخش به کارگردانی جوناس کارپینیانو است. این فیلمساز جوان ایتالیایی فیلم‌های سیامبرا و مدیترانه‌ای را نیز در کارنامه خود دارد. جوانا هاگ، کارگردان بریتانیایی نیز با فیلم آمریکایی- بریتانیایی سوغات قسمت 2با بازیگری هانور سوئینتون بایرن، تیلدا سوئینتن، چارلی هیتون، هریس دیکنسون و جو آلووین در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن حضور دارد. حضور 2نفر از اعضای خانواده سوئینتن در این فیلم نیز از نکات قابل توجه است و به‌نظر می‌رسد تیلدا سوئینتن با حضور در فیلم هاگ و فیلم‌های حافظه به کارگردانی آپیچاتپونگ ویراستاکول و گزارش فرانسوی ساخته وس اندرسون که در بخش رقابتی و اصلی جشنواره کن حضور دارند، در آستانه کسب افتخاری بزرگ در جشنواره کن قرار گرفته است.
قسمت اول فیلم سوغات به کارگردانی جوانا هاگ یکی از فیلم‌های تحسین‌شده در جشنواره فیلم ساندنس 2019بود. تهیه‌کننده اجرایی سوغات قسمت2 مارتین اسکورسیزی است. اسکورسیزی همچنین تهیه‌کننده مورینا به کارگردانی آنتونتا آلامت کاسیجانوویچ، دیگر فیلم حاضر در بخش دو هفته کارگردانان نیز هست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید