• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132657
+
-

رونمایی اپل از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود مهم‌ترین ویژگی‌های جدید سیستم عامل‌های خود را که در پاییز عرضه می‌شوند، معرفی کرد

فناوری
رونمایی اپل از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) نخستین چشم‌انداز به iOS 15را ارائه داد. به گزارش دیلی‌میل، این کنفرانس که متعلق به شرکت اپل است، رویدادی سالانه محسوب می‌شود که شرکت در آن آخرین دستاوردهای خود را رونمایی می‌کند. اپل معمولا آن را به‌صورت حضوری و با شرکت بسیاری از مخاطبان برگزار می‌کند، اما شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-19امسال نیز برگزارکنندگان را وادار کرد تا این همایش بزرگ را به‌صورت مجازی به نمایش درآورند.

فیس‌تایم برای همه
در این کنفرانس، سیستم‌عامل جدید که دارای پیشرفت‌های فیس‌تایم (FaceTime) ازجمله صدای سه‌بعدی، حالت عمودی که پس‌زمینه را تار می‌کند و همچنین ارائه برنامه‌ای برای کنفرانس‌های ویدئویی است که با اپلیکیشن زوم رقابت می‌کند، به مخاطبان معرفی شد. سیستم‌عامل جدیدiOS 15سرویس فیس‌تایم را که در سال 2010معرفی شده، با افزودن ویژگی‌های جدیدی که هدف آنها اتصال بهتر کاربران بوده، تغییر داده است. این سرویس در حالت پرتره در دسترس خواهد بود که پس‌زمینه شما را محو می‌کند؛ درست مانند ادیت عکس‌ها که باعث برجستگی بیشتر فرد در صحنه می‌شود. سرویس فیس‌تایم همچنین در ویندوز و دستگاه‌های اندرویدی نیز از طریق یک مرورگر پشتیبانی می‌شود و این برای نخستین بار است که ارائه این سرویس در سیستم‌عامل‌های مختلف شکل می‌گیرد.

امکانات فوق‌العاده دیگر
سیستم‌عامل جدید iOS 15اپل همچنین شامل یک طراحی مجدد «آی‌مسیج» (iMessage) است که عکس‌های پیام را به گالری تبدیل می‌کند و شامل یک حالت فوکوس است که برنامه‌هایی را که معمولا باعث حواس‌پرتی کاربران می‌شود، پنهان می‌کند. دوربین دستگاه همچنین از سیستم‌عامل جدید بهره می‌برد و از قدرت Live Text برخوردار است که قادر به شناسایی و اسکن متن در عکس‌هاست. با این روش کاربران می‌توانند دست‌نویس‌ها را به همراه کپی کردن متن و جست‌وجوی آنلاین آن، به ای‌میل تبدیل کنند. اپل می‌گوید این ویژگی با استفاده از «شبکه‌های عصبی عمیق» و «هوش دستگاه» فعال است. در iOS 15، کیف پولی دارید که کلیدهای خانه یا هتل و مدارک ازجمله گواهینامه در آن گنجانده می‌شود و ارائه مدرک از طریق آن در آمریکا قانونی خواهد بود. درحالی‌که نسخه بتا دیروز منتشر شده است، نسخه نهایی iOS 15در پاییز سال‌جاری میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

  تمرکز بر حریم خصوصی
به‌دنبال چالش‌های ایجاد شده بین اپل و فیسبوک موضوع تمرکز بر حریم خصوصی در کنفرانس اپل یکی از مواردی بود که توجه کارشناسان را به‌خود معطوف کرد. در iOS 15، به‌روزرسانی‌های مربوط به حریم خصوصی به وضوح به چشم می‌خورد که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم؛ پردازش صدا فقط روی دستگاه انجام می‌شود؛ بنابراین دستورات صوتی به دستیار هوشمند اپل برخلاف رقبای دیگر در سرورهای مرکزی بارگذاری نمی‌شوند. در سرویس Apple Mail آدرس IP دستگاه پنهان مانده و قابل ردیابی نیست. مرورگر Safari اپل از دسترسی اشخاص ثالث به آدرس IP کاربر برای ممانعت از ردیابی جلوگیری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید