• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132636
+
-

زیر یک خم/ کلاس مربیگری با کت و شلوار

محسن محمود  صفری - روزنامه‌نگار 

انستیتو فدراسیون کشتی کلاس مربیگری برای قهرمانان کشتی برگزار کرد. در این کلاس علاوه بر قهرمانان سال‌های نه چندان دور، کشتی‌گیران فعلی تیم ملی هم حضور داشتند. بهمن تیموری و یدالله محبی از شاگردان این کلاس بودند، هر چند به‌نظر می‌رسد رفتن به این کلاس‌ها برای آنها زود است اما حضور کمیل قاسمی قهرمان المپیک از نکات قوت این کلاس بود. قاسمی خوش‌تکنیک عزمش را برای انتقال تجربیاتش به جوانان جزم کرده است. رضا یزدانی قهرمان 2 دوره جهان هم در این کلاس شرکت کرده بود ولی برخلاف سایرین با لباس رسمی به کلاس رفت و سوژه عکاسان شد. عکس‌های او در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت.

یک وزن بی‌صاحب!
اهالی کشتی به خوبی می‌دانند که شرایط کشتی آزاد ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم اصلا خوب نیست و هر کسی در این وزن ملی‌پوش باشد جزو کشتی‌گیران درجه ۲ دنیاست. امیرمحمد یزدانی که در مسابقات جهانی قزاقستان ملی‌پوش بود و نتوانست مدالی بگیرد، در انتخابی تیم ملی در مقابل مرتضی قیاسی نفر سوم قهرمانی آسیا شکست خورد و به فکر تغییر وزن افتاد. یزدانی تصمیم گرفته است در وزن غیرالمپیکی ۷۰ کیلوگرم مبارزه کند. تغییر متعدد ملی‌پوشان در وزن ۶۵ کیلوگرم نشان از عدم‌ثبات در این وزن دارد. هیچ کشتی‌گیری نتوانسته در این وزن دوبنده تیم ملی را برای 2 سال پیاپی به تن کند.

محرومیت یا مظلوم‌نمایی
مهدی قاسمی‌جو، مربی سازنده شهریاری به‌دلیل درگیری در انتخابی تیم جوانان با حکم کمیته انضباطی به‌مدت 6‌ماه از همه فعالیت‌های رسمی مربیگری محروم شده است. قاسمی‌جو، مربی سازنده و با دانشی است که هم‌اکنون شاگرد او یونس امامی شانس زیادی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو دارد. در فضای مجازی با این توضیح که قاسمی‌جو مربی سازنده‌ای است این حکم را غیرعادلانه دانسته‌اند. حکم کمیته انضباطی با استناد به فیلم موجود از مسابقات و توهینی که قاسمی‌جو وسط تشک به داوران کرده، صادر شده است. قانون برای همه مربیان یکسان است و نباید با تکیه بر اینکه مربی سازنده است از قانون چشم‌پوشی کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید