• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132635
+
-

والیبال در جست‌وجوی ترکیب المپیکی

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال از امروز آغاز می‌شود. ایران در بازی اول مقابل آمریکا قرار می‌گیرد

والیبال در جست‌وجوی ترکیب المپیکی

لیگ ملت‌های والیبال به هفته سوم رسید؛ هفته‌ای که ایرانی‌ها منتظرند تا ولادیمیر آلکنو ترکیب نهایی تیمی را که قرار است در المپیک هم به میدان برود، معرفی کند. ترکیبی که سرمربی روسی ایران در هفته اول به میدان فرستاد، خیلی جواب نداد اما در هفته دوم در کنار اینکه تیم 3پیروزی به‌دست آورد، بازی‌هایی هم که به نمایش گذاشته شد، راضی‌کننده بود. حالا در هفته سوم والیبالی‌ها منتظرند آلکنو به جمع‌بندی نهایی رسیده باشد و ترکیبی را به زمین بفرستد که به ترکیب تیم المپیکی او نزدیک باشد.
ایران، امروز، فردا و پس‌فردا به‌ترتیب با آمریکا، صربستان و آلمان بازی دارد. کارشناسان و مربیان ایرانی روزهای گذشته از آلکنو تمجید کرده‌اند. او از روزهای آخر فروردین‌ماه به ایران آمده است. به جز اردوی تمرینی، قبل ا ز لیگ ملت‌‌ها هیچ بازی تدارکاتی با تیم نداشت و با کمترین شناخت از بازیکنان، لیگ ملت‌ها را آغاز کرد. برای ایرانی‌ها مسئله مهم این است که او در مدت خیلی کم به شناخت خوبی از تیم رسیده است. فرصت‌دادن به جوانان، تعویض‌ها و تایم‌اوت‌های بموقع، روحیه‌ای که به تیم داده و... جایی برای انتقاد نگذاشته است. تیم او از 6بازی 4‌پیروزی به‌دست آورده ‌و این در شرایطی است که قبل از اعزام به ریمینی ایتالیا، اتمام حجت کرده بود که کسی نباید منتظر نتیجه باشد. حالا در آغاز هفته سوم انتظارها متفاوت شده است.

  چه‌کسی خط می‌خورد؟
جواد کریمی دیروز به ریمینی رفت. او چند روزی باید قرنطینه باشد و از روز جمعه می‌تواند کنار تیم باشد. فراخواندن کریمی به تیم، پاسوری که به‌خاطر اضافه وزن تنبیه شده بود، با گمانه‌زنی‌هایی همراه شده است. گفته می‌شود آلکنو به ترکیب اصلی رسیده و چون به کریمی احساس نیاز کرده، او را به تیم دعوت کرده است. با حضور کریمی در ایتالیا، یکی از بازیکنان باید به ایران بازگردد. به‌نظر می‌رسد این بازیکن محمدطاهر وادی است. وادی در چند بازی پاسور اصلی بود اما از نظر کارشناسان، تیم به کریمی که در دفاع هم توانایی‌های بالایی دارد، بیشتر نیاز دارد. با این حال این احتمال وجود دارد که آلکنو از پست‌های دیگر بازیکنی حذف کند. علی شفیعی یا مرتضی شفیعی که خیلی به بازی گرفته نشده‌اند، می‌توانند بازیکن برگشتی باشند.

  در انتظار 2پیروزی
هفته سوم آغاز هفته سخت برای ایران است، اما پیش‌بینی‌ها می‌گوید که ایران از 3بازی به 2پیروزی می‌رسد. بازی اول ایران با آمریکا‌ست. این دو تیم در تاریخ والیبال‌شان 14بار با هم بازی کرده‌اند و ایران در 5بازی برنده بوده. امسال در 2هفته اول ایران بهتر از آمریکا نتیجه گرفته است، ایران از 6بازی 4پیروزی دارد و آمریکا از 6بازی 3پیروزی. باخت‌های آمریکا در مقابل حریفان قدرتری بوده است؛ برزیل، روسیه و لهستان. ایران از روسیه و ژاپن شکست خورده است. آمریکا از 3سال پیش جوانگرایی کرده و برایش نتیجه المپیک مهم‌تر از لیگ است. آنها در رده نهم جدول هستند و ایران در رده ششم. نقطه قوت آمریکایی‌ها سرویس است و اگر ضعف همیشگی ایرانی‌ها، دریافت اول، کمتر خودش را نشان بدهد، ایران توانایی پیروزی در این بازی را دارد.
بازی دوم ایران با صربستان است. صرب‌ها با اینکه سهمیه المپیک ندارند اما در لیگ بازی‌‌های خوبی انجام داده‌اند و هم‌اکنون بعد از ایران در رده هفتم هستند. آنها تیم پرستاره‌ای دارند. اسلوبودان کواچ، سرمربی اسبق ایران، روی نیمکت این تیم است. امتیاز صرب‌ها شناخت کاملی است که کواچ از بازیکنان ایران دارد. با ضعفی که صرب‌ها در توپ‌گیری داخل میدان دارند، می‌شود شانس پیروزی به ایران داد.
بازی سوم روز جمعه با آلمان است. آلمانی‌ها هم تیمشان را جوان کرده‌اند، میانگین قدی‌شان 3سانتی‌متر از ایران بلندتر است. آنها هم خوب سرویس می‌زنند اما نه در حد صرب‌ها و آمریکایی‌ها. این به نفع بازیکنان ایران است که در دریافت خیلی خوب نیستند.
بعد از 4پیروزی پیاپی ایران، بازیکنان روحیه بالایی هم گرفته‌اند و امید به پیروزی‌های بعدی بیشتر شده است. بعضی‌ها حتی می‌گویند ایران اگر 2بازی از 3بازی این هفته را ببرد، می‌تواند یکی از 4تیم اول لیگ باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید