• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132631
+
-

نکته بازی/ مثل آل‌کثیر نشود


باشگاه پرسپولیس کلا سازوکاری دارد که براساس آن هیچ حکم، برنامه و دستوری را نمی‌پذیرد؛ مگر اینکه اول نسبت به آن اعتراض کند. حالا یک جا بحث برنامه لیگ در میان است و اعتراضات به چند مصاحبه و بیانیه محدود می‌شود، اما جاهایی که پای حکم و جریمه وسط باشد، حتما دوستان باید به 4 تا دادگاه شکایت کنند. الان هم باشگاه به رأی صادر شده در پرونده گوا اعتراض کرده است. تنها جنبه‌ای که شاید بتواند چنین شکایتی را منطقی بداند، بحث محرومیت یک جلسه‌ای از حضور تماشاگران است، وگرنه احتمالا هزینه خود شکایت بیشتر از جریمه نقدی 17هزار دلاری خواهد شد! امیدواریم عاقبت این پرونده مثل داستان عیسی آل‌کثیر نشود که باشگاه تا 3 روز پیش از پایان محرومیتش در حال فرجام‌خواهی بود!

این حرف‌ها یادمان می‌ماند

برخی از دوستان استقلالی راحت‌ترین راه مواجهه با ناکامی را پیدا کرده‌اند و با تکرار کلماتی مثل دولت و وزارت ورزش و... قشنگ خودشان را از هر سعی و کوششی معاف می‌کنند. در آخرین نمونه، ارسلان جان مطهری مصاحبه کرده و گفت: «نه یک وزیر، بلکه یک دولت در مقابل استقلال قرار داشته است.» خب اشکالی ندارد. اصلا ما قبول می‌کنیم که همه این مسایل درست است و قهرمانی‌های پرسپولیس و دو بار صعودش به فینال آسیا، همگی ساخته و پرداخته دست‌های پشت پرده بوده است. فقط برادرجان؛ چند‌ماه دیگر دولت عوض می‌شود، آن زمان دیگر باید قهرمان شوید و بهانه وزارت ورزش منقضی خواهد شد. جملاتی که الان به وفور استفاده می‌کنید زودتر از حد تصور ممکن است علیه خودتان به‌کار گرفته شود ها!

یعنی علی کریمی را نمی‌خواهی؟

علی کریمی که چند ‌ماه پیش استقلالی‌ها به هر دری زدند حفظش کنند، حالا در لیست خروجی الدوحیل قرار گرفته است. کریمی حتی در جام‌جهانی باشگاه‌ها هم برای این تیم بازی کرد، اما حالا او باید جدا شود. در این شرایط گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده این بازیکن به‌وجود آمده است. همزمان، فرهاد مجیدی در بخشی از مصاحبه جنجالی‌اش گفته: «تیم ما بالانس نیست؛ مثلا 4 هافبک دفاعی درجه یک داریم، اما در بخش وینگر با کمبود بازیکن مواجه هستیم.» فارغ از اینکه باور مجیدی در این مورد درست است یا نه، به‌نظر می‌رسد کریمی حتی درصورت تمایل به حضور در لیگ ایران هم باید به فکر تیمی غیراز استقلال باشد. تیمی که 4 تا هافبک دفاعی دارد، کریمی را می‌خواهد چه کار؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید