• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
سه شنبه 18 خرداد 1400

تحقیقات رسمی ناسا درباره یوفو

به‌سوی آینده
تحقیقات رسمی ناسا درباره یوفو

خلبانان نیروی دریایی آمریکا چندی پیش اشیای مرموز پرنده‌ای را در آسمان مشاهده کردند که به‌نظر می‌رسید بشقاب پرنده باشند. درحالی‌که انتظار نمی‌رود گزارش‌های آینده پنتاگون به تشخیص این اشیای مرموز بپردازد، ناسا اکنون به‌عنوان یکی از سازمان‌های دولتی آمریکا، علاقه‌مند به کشف این موضوع است. بیل نلسون، مدیر جدید آژانس فضایی ناسا که سناتور سابق فلوریداست، احتمال دیدن سراب‌های نوری را رد کرده و از امکان بازدید فرازمینی‌ها از آسمان خبر داده بود.
به گزارش یو‌اس‌ای‌تودی، نلسون اعلام کرد در نخستین‌ماه حضورش در ناسا از دانشمندان ناسا درخواست کرده است تا تحقیقات خود روی این موضوع را آغاز کنند. او گفت: ما فکر نمی‌کنیم این یک پدیده نوری باشد، به‌دلیل خصوصیاتی که خلبانان جت نیروی دریایی توصیف کرده‌اند. بنابراین برای دانستن نتیجه نهایی باید تحقیقات را آغاز کنیم. این نخستین‌باری نیست که محققان به ابهاماتی درباره وجود حیات خارج از زمین برمی‌خورند. در 25سال گذشته، محققان بیش از 4هزار سیاره فراخورشیدی را کشف کرده‌اند؛ ازجمله برخی سیارات زمین‌مانند. این سیارات مانند زمین ممکن است توانایی تشکیل زندگی را داشته باشند. در سال2019، محققان با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده توسط تلسکوپ فضایی هابل، بخار آب موجود در جو سیاره دیگر را با دمایی که می‌تواند حیات را پشتیبانی کند، کشف کردند. سال گذشته نیز کریستوفر کنسلیس، اخترفیزیکدان دانشگاه منچستر با مشارکت در مطالعه‌ای که در مجله
Astrophysical Journal با بررسی همکاران منتشر شد، 36تمدن هوشمند در کهکشان راه شیری را تخمین زد. اگرچه مطالعات دولت و ناسا ممکن است اشاره به موجودات فرازمینی نداشته باشد، اما این می‌تواند منجر به توضیح سایر پدیده‌ها شود. گزارش در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته واقعا مهم است، زیرا مطمئنا مواردی است که مردم دیده‌اند.

ماموریت ناسا به ونوس
ناسا اعلام کرده که به‌منظور بررسی جو سیاره و ویژگی‌های زمین‌شناسی، 2 ماموریت جدید برای سیاره ونوس تدارک خواهد دید. این ماموریت‌ها هر کدام با بودجه 500میلیون دلاری، بین سال‌های2028تا2030 آغاز می‌شوند. بیل نلسون، مدیر ناسا معتقد است که این ماموریت‌ها فرصتی برای تحقیق در مورد سیاره‌ای که بیش از 30سال از آخرین ماموریت به آن گذشته است، ارائه می‌دهند. مدارگرد ماژلان آخرین کاوشگر آمریکایی بود که در سال1990 به این سیاره فرستاده شد. با این حال، دیگر فضاپیماها از اروپا و ژاپن از آن زمان به دور این سیاره چرخیده‌اند. نلسون گفت: هدف این دو ماموریت کشف علت جهان جهنم‌مانند این سیاره است که قادر است سرب را روی سطح خود ذوب کند. ونوس دومین سیاره نزدیک خورشید و گرم‌ترین سیاره در منظومه شمسی با دمای سطح 500سانتی‌گراد است. تام واگنر از بخش علوم سیاره ناسا گفت: اینکه ما بسیار کم از سیاره ونوس می‌دانیم حیرت‌انگیز است، اما نتایج ترکیبی این ماموریت‌ها به ما در مورد این سیاره از ابرهای آسمانی تشکیل‌شده از طریق آتشفشان‌های سطح تا هسته اصلی آن می‌گوید. به‌نظر می‌رسد که ما دوباره سیاره را کشف کرده‌ایم.

در همینه زمینه :