• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132320
+
-

خبر/ تندیس تناولی در کتابخانه ملی


مراسم رونمایی از تندیس یادمان اهداگران کتاب به‌منظور پاسداشت نام خیرین اهدا‌کننده منابع فرهنگی و ترویج فرهنگ اهدا برگزار شد.
به گزارش همشهری، در این مراسم مجازی، از تندیس ساخته پرویز تناولی در محوطه کتابخانه ملی رونمایی شد. در این مراسم تعدادی از چهره‌های فرهنگی همچون ژاله آموزگار، مرضیه برومند، عباس فاضلی، رضا فرجی‌دانا و ابراهیم حقیقی حضور داشتند. در این مراسم ناصر فکوهی، استاد دانشگاه و اشرف بروجرودی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره اهمیت ترویج فرهنگ اهدای فرهنگی سخن گفتند. بروجردی در سخنان خود درباره این تندیس گفت: رونمایی از طرح یادمان اهداگران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به همت بنیاد حامیان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام شده است که می‌تواند آغازی برای تعلق خاطر ما به فرهنگ ایران باشد و در ادامه مسیر برای نسل‌های آینده نیز اثرگذار باشد تا بتواند نسل آینده را زنده و متکی به تلاش‌های خودش نگه دارد. وی تأکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بنیاد حامیان را حامی خود می‌داند و هیچ دخالتی در این بنیاد ندارد. در واقع بنیاد حامیان، خیریه‌ای است که به‌عنوان حمایت‌کننده سازمان شکل گرفته است. ضمن اینکه تجربه حضور بنیادهایی از این دست نشان داده که رفت‌وآمد دولت‌ها تأثیری در انجام فعالیت بنیادهای خیریه نداشته و ندارد و ماندگاری آنها به انجام امور خیریه است. رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتاب، سند و منابع نوشتاری، یک سرمایه برای این سرزمین به شمار می‌رود که این سرمایه باید حفظ شود تا به دیگران انتقال داده شود. ضمن اینکه روحیه و توجه مردم ما به مسائل فرهنگی بسیار عمیق است و باید قدردان این روحیه بود.


عمل موفقیت‌آمیز احمد رضا احمدی

عمل تعویض باتری قلب احمدرضا احمدی با موفقیت انجام شد و طی چند روز آینده از بیمارستان ترخیص می‌شود. به گزارش همشهری، ماهور احمدی دختر این شاعر و نویسنده پیشکسوت درباره آخرین وضعیت جسمی پدر خود در صفحه‌ای به نام احمدرضا احمدی نوشته است: «باتری قلب شاعر عوض شد و به لطف شما و پزشکان و انرژی و مهر شما حال عمومی وی مساعد است و درصورت صلاحدید پزشک معالج، به‌زودی راهی خانه خواهد شد.» روز قبل خبری مبنی بر بستری شدن احمدرضا احمدی شاعر مطرح ایرانی از سوی ماهور احمدی دختر این شاعر و نویسنده پیشکسوت در خبرگزاری‌ها منتشر شده بود.
ماهور احمدی از بستری شدن وی در بیمارستان به‌دلیل ضعف باتری قلب خبر داده بود و از مردم خواسته بود برای بهبود حال پدرش دعا کنند. ماهور احمدی در پستی در شبکه‌های اجتماعی نیز نوشته بود: بابا چند روزی پاش ورم شدید داشت، دکتر داروهاش رو تغییر داد ولی بهتر نشد.  دیشب با دکتر تماس گرفتیم و گفت باید سریع بستری بشه. ساعت ١١ دیشب در سی‌سی‌یو بستری شد. مشکل از باتری قلبه که ضعیف شده و عملکرد قلب رو پایین آورده و در نتیجه کلیه درست کار نمی‌کنه. طی چند روز آینده باتری عوض می‌شه. دوستان خوبم حتما شما رو در جریان وضعیت بابا قرار می‌دم. نگران نباشید و مثل همیشه دعاها و انرژی‌های خوب‌تون رو شامل حال بابا کنید.
احمدرضا احمدی ۳۰ اردیبهشت‌ماه امسال به 81 سالگی قدم گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید