• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132314
+
-

شاهرخی: برای نتیجه‌گرفتن باید کار تیمی داشته باشیم

کارشناس
شاهرخی: برای نتیجه‌گرفتن باید کار تیمی داشته باشیم

امیرحسین اعظمی- روزنامه نگار

سال‌های نسبتا زیادی از فعالیت رسمی همایون شاهرخی در فوتبال ایران می‌گذرد. او همیشه در این سال‌ها جزو چهره‌های منتقد فوتبال ما بوده که هنوز هم حرف‌های جالبی برای گفتن دارد. در آستانه بازی‌های مقدماتی جام جهانی با شاهرخی که سابقه فعالیت در تیم ملی را هم دارد صحبت کردیم. او امیدوار است که ایران با خلاقیت فردی بازیکنان و حمایت رسانه‌ها به جام‌جهانی صعود کند. صحبت‌های شاهرخی را می‌خوانید.

   ویلموتس
انتخاب آن مربی بلژیکی (مارک ویلموتس) باعث شد کار ما با گرفتن چند نتیجه بد سخت شود و حالا لقمه را دور دهان می‌چرخانیم تا در نهایت به هدف‌مان برسیم. اگر در آن زمان انتخاب خوبی صورت می‌گرفت، الان شرایط طوری نبود که مردم دلواپس تیم ملی باشند. جالب اینجاست که برگ برنده در اختیار ویلموتس است و آنهایی که این مربی را آوردند و خسارت بزرگی به فوتبال زدند، در خانه‌هایشان نشسته‌اند. شرایط ما در مجموع با قرار‌گرفتن در رده سوم جدول خوب نیست ولی امیدوارم با توانایی و هنر فردی بازیکنان و همچنین حمایت رسانه‌ها و دولت از این مرحله عبور کرده و در نهایت هم با موفقیت در مرحله بعدی راهی جام جهانی شویم.

   اسکوچیچ
من شناخت زیادی از این مربی ندارم، البته شنیده‌ام که در رده باشگاهی نتایج بدی نگرفته ولی نمی‌توانم از حالا قضاوتی در مورد این مربی داشته باشم. قطعا مسائل فنی، مدیریت بازیکنان، تصمیم‌گیری‌های فنی و خیلی مسائل دیگر می‌تواند ملاک قضاوت باشد. تیم ما بازی‌های زیادی با این مربی انجام نداده و حالا باید صبر کنیم و ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت. البته مربیانی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان را می‌شناسم که آنها می‌توانند برای بازیکنان تیم ملی یک کتاب آموزنده باشند.

   بازیکنان باکیفیت
ما با همین بازیکنان در بازی با عراق و بحرین دچار مشکل شدیم. در فوتبال روی کاغذ خیلی راحت می‌توان حرف زد ولی همه‌‌چیز در زمین مسابقه مشخص می‌شود. ما برای نتیجه‌گرفتن باید کار تیمی داشته باشیم و کار تیمی خوب باید در بازی‌های تدارکاتی شکل بگیرد که متأسفانه بازی دوستانه نداشتیم. ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم کارمان آسان است. برای موفقیت باید یک کار اصولی انجام داد، مطمئنا شرایط تیم ملی حساس است ولی امیدوارم در نهایت اتفاقات خوبی رخ بدهد.

   عزیزی خادم
من اسم ایشان را نشنیده بودم و این ظلم به فوتبال ایران است که چنین افرادی سکان فدراسیون و فوتبال را بر عهده می‌گیرند، آن‌هم درحالی‌که همه می‌دانند در فوتبال ما چه مدیرانی حضور دارند که می‌توانند در فدراسیون مدیریت کنند. من از گوشه و کنار در جریان برخی انتخاب‌های ایشان قرار گرفته‌ام، ازجمله مدیر تیم ملی که واقعا پست مهمی است و حتی می‌تواند از مربی تیم ملی هم مفیدتر باشد. دیگر مشخص است که مدیر تیم ملی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. من مدیر جدید تیم ملی را نمی‌شناسم، همانطور آن فردی را که رئیس فدراسیون فوتبال است.

   لیگ ایران
بازی‌ها را معمولا نمی‌بینم ولی اخبار را دنبال می‌کنم. وقتی تیمی مثل پاس وجود ندارد، دیگر انگیزه زیادی برای دیدن بازی‌ها وجود ندارد. ظلمی که به پاس بزرگ تهران شد، ظلم بزرگی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید