• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132308
+
-

امجدیه/ مرد همیشه شکست‌خورده

لیلی خرسند- خبرنگار

حسین تامینی دیروز رئیس فدراسیون شطرنج شد؛ این یعنی یک شکست دیگر در یک مجمع انتخاباتی دیگر برای افشین داوری. او که یک دوره رئیس فدراسیون دوومیدانی بود، در این چند ساله خیلی تلاش کرده دوباره روی صندلی ریاست یکی از فدراسیون‌ها بنشیند، اما موفق نشده است. ریاست 4 ساله داوری در فدراسیون دوومیدانی سال 1394به پایان رسید و در این 6 سال با اینکه در چند فدراسیون سرپرست بود و برای ریاست چند فدراسیون هم نامزد شد، نتوانست رئیس فدراسیون شود. داوری، سرپرست فدراسیون ناشنوایان، بوکس، والیبال و دوچرخه‌سواری بود. در انتخابات فدراسیون‌های کاراته، بوکس و دوومیدانی هم نامزد بود. علاقه اصلی او این بود که رئیس فدراسیون والیبال شود، اما وزارت ورزش این اجازه را به او نداد. دیروز آخرین فرصت داوری بود تا در دولت امید به ریاست یک فدراسیون برسد، اما از مجمع 41نفره فقط 12رأی داشت. البته او کارمند وزارت ورزش است و بعید نیست در دولت بعدی هم شانسش را امتحان کند.

این بار تفتیان چه‌ بهانه‌ای دارد؟
حسن تفتیان که در اردوی فرانسه برای بازی‌های المپیک توکیو تمرین می‌کند، دیروز در یک تورنمنت همه را غافلگیر کرد. او 100متر را در 10و 38صدم ثانیه دوید؛ یک رکورد ضعیف. رکورد او را با نفرات قبلش مقایسه کنید؛ آرتور سیس از ساحل عاجل با زمان 10و11صدم ثانیه اول شد. دونده فرانسوی 10و 16و دونده آفریقای جنوبی هم10و19صدم ثانیه رکورد داشتند. فاصله زیاد تفتیان با بقیه و رکورد ضعیفش این نگرانی را افزایش می‌دهد که او در المپیک نمی‌تواند از دور مقدماتی صعود کند. تفتیان در مسابقات مشهد بعد از اینکه با رکورد 10و 47صدم ثانیه پشت سر دونده عراقی دوم شد، گفت که کفش‌های سرعتش را قبل از مسابقه دزدیده بودند. او هنوز درباره این دوی ضعیف حرفی نزده است. در این سال‌ها فدراسیون دوومیدانی بعد از احسان حدادی در پرتاب دیسک، بیشترین هزینه را برای تفتیان کرده است. حدادی هم کمردرد دارد و شاید نتواند به المپیک برود.

فدراسیون دوچرخه‌سواری رزمی شد
دوچرخه‌سواری یا ورزش‌های رزمی؟ بعد از اینکه ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری به یک چهره‌ رزمی رسید، حالا منتخبین او هم از بین نفراتی هستند که در ورزش‌های رزمی سابقه داشته‌اند نه دوچرخه‌سواری. محمود رشیدی که یک دوره رئیس فدراسیون‌ ورزش‌های رزمی بود، در دوران سرپرستی داوری در فدراسیون دوچرخه‌سواری، مشاور او شد و همزمان برای ریاست فدراسیون هم ثبت‌نام کرد. رشیدی که به تازگی رئیس فدراسیون شده، در نخستین اقدام فرهنگ شادنیا را به‌عنوان دبیرش انتخاب کرده است. شادنیا قبلا دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی بود. به‌نظر می‌رسد این انتخاب خیلی دوچرخه‌سواران را راضی نکرده است. رشیدی از روسای‌ هیأت‌های استانی خواسته بود 3 گزینه را برای دبیری معرفی کنند و انتظار آنها هم این بود که حداقل دبیر فدراسیون، دوچرخه‌سوار باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید