• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132307
+
-

بازگشت به گذشته

رئال‌مادرید شوک نامه خداحافظی زیدان را با برگرداندن آنچلوتی جبران کرد

بازگشت به گذشته


رئال برای انتخاب جانشین زیدان سراغ مربیان زیادی رفت یا آنها را درنظر گرفت اما در نهایت به یکی از مربیان گذشته خود رجوع کرد و آنچلوتی را که موفق شده بود دسیما یا همان دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برای مادریدی‌ها بیاورد، به برنابئو برگرداند. کارلتو در دوره اول حضورش روی نیمکت رئال نتوانسته بود فصل سوم قراردادش را پشت‌سر بگذارد و به‌دلیل کم بازی دادن به گرت بیل برکنار شد اما در سال2015گفته بود که اگر پرس بار دیگر با او تماس بگیرد حاضر است برگردد. همان موقع گفته بود هرگز مربی بارسلونا یا اتلتیکو نخواهد شد.
  آنچلوتی در 2 فصل 119بار روی نیمکت رئال نشست. 89برد، 14مساوی، 16باخت، 322گل زده، 103گل خورده، تفاضل گل مثبت 219، 55کلین شیت، 74.8درصد برد و 13/4درصد باخت، کارنامه این مربی در رئال بود.
  یک ‌لیگ‌قهرمانان، یک‌ جام‌حذفی، یک ‌سوپر جام ‌اروپا و یک‌‌جام ‌باشگاه‌های جهان، افتخارات آنچلوتی با رئال بود.
  بالاترین میانگین امتیاز از هر بازی (2.36)، بالاترین آمار گل زده در هر بازی (2.71)، پایین‌ترین میانگین گل‌خورده در هر بازی (0.87)، بالاترین میانگین پیروزی (74.8درصد بازی‌ها)، بیشترین تعداد بردهای پیاپی (22برد) و بیشترین تعداد بازی‌های پیاپی همراه با کلین‌شیت (8بازی)، رکوردهایی است که آنچلوتی در نخستین دوره حضورش در رئال به ثبت رسانده است.
  میانگین امتیازگیری‌ این مربی در رئال، بین مربیان تاریخ این باشگاه یک رکورد به‌حساب می‌آید. او در اورتون هم با میانگین 1.60امتیاز در هر بازی بالاتر از روبرتو مارتینس (1.56) و دیوید مویز (1.53)، بالاترین نرخ امتیازگیری در تاریخ باشگاه توسط یک مربی را ثبت کرد.
  آنچلوتی در ال‌کلاسیکوها 2‌برد، 3‌باخت، 10گل زده و 10گل خورده داشت و در داربی مادرید هم 13بار حضور داشت که حاصل آن 4برد، 5باخت، 16گل زده و 16گل خورده بود. رئال با زیدان در رویارویی با حریفان سخت و ال‌کلاسیکوها و ال‌داربی‌ها بسیار موفق بود و دست بالا را داشت اما در بازی‌های ساده مقابل حریفان ضعیف بد نتیجه می‌گرفت.
  کارلتو با این جمله‌ها جدایی‌اش از اورتون را اعلام کرد: «درحالی‌که از حضور در اورتون لذت می‌بردم، با فرصتی غیرمنتظره روبه‌رو شدم. من به رئال مادرید خواهم پیوست.»
  او پسرش -داویده- را هم به‌عنوان دستیار به هر تیمی که برود اضافه می‌کند اما گفته می‌شود قرار است آربلوا که به‌تازگی تیم نونهالان باشگاه را به قهرمانی اسپانیا رسانده، دستیار اول کارلتو در کادر فنی خواهد بود و پینتوس هم که در دوره اول زیدان مربی بدنسازی بود و پس از او ماند و به همین دلیل زیدان از او دلخور شد به کادر فنی برمی‌گردد. او یکی از دلایل موفقیت کونته در اینتر و تلفات کم این تیم در تعداد مصدومیت‌ها بود. رئال این فصل رکورد تعداد مصدومیت را زده و حالا با بازگشت پینتوس شرایط بهتر می‌شود.
کارلتو در انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان لیگ را فتح کرده اما هنوز در  اسپانیا موفق به انجام این کار نشده است.
  قرارداد این مربی با رئال 3 ساله خواهد بود با سالی 6میلیون یورو که 10.2میلیون از دستمزدش در اورتون کمتر است. هواداران اورتون خواهان ماندنش بودند اما مربی ایتالیایی فرصت بازگشت به باشگاه محبوبش را از دست نداد. او تنها یک فصل و نیم در اورتون حضور داشت. با اینکه در باشگاه‌های بزرگی مثل یوونتوس، میلان، چلسی، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ حضور داشته و در رم ، پارما و میلان هم بازی کرده، عکس روی میز کارش تصویری از رئال مادرید است که این میزان علاقه‌اش را به این باشگاه نشان می‌دهد. برای جانشینی او روی نیمکت اورتون از استیون جرارد نام برده می‌شد، کسی که اسطوره لیورپول است و لیورپول دشمن و رقیب سنتی اورتون محسوب می‌شود اما در نهایت دیوید مویز که فصل موفقی را در وستهم سپری کرده، بار دیگر و به‌مدت 3 فصل هدایت اورتون را در دست گرفت. مویز پس از حضوری طولانی در اورتون به‌عنوان نخستین سرمربی بعد از فرگوسن انتخاب شده بود اما موفق نبود.
  در دوره اول حضور آنچلوتی در رئال، ایسکو 106بار در ترکیب به میدان رفت، بالاتر از کریستیانو رونالدو. در دوره اول زیدان هم ایسکو تعداد زیادی بازی داشت اما او 3 سالی هست که شدیدا افت کرده و در دقایق کوتاهی که فرصت بازی پیدا می‌کند، عملکردی ضعیف به نمایش می‌گذارد. اخیرا ایسکو و نامزدش، سارا که در فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی هم بازی کرده بود، به‌دلیل نمایش ضعیف در رئال به مرگ تهدید شده‌اند. آنها تصاویر فرستاده شده تهدیدآمیز شامل عکس اسلحه را به پلیس تحویل داده‌اند. در فروشگاه‌های رئال هم اثری از پیراهن ایسکو و ماریانو برای فصل آینده نیست اما پیراهن سرخیو راموس هنوز موجود است. با آمدن آنچلوتی و روابط عالی او با راموس ممکن است قرارداد کاپیتان تمدید شود. کریستیانو رونالدو هم برای آنچلوتی تبریک فرستاده است، ستاره‌ای که با مربی ایتالیایی رابطه بسیار خوبی داشت.

  محرومیت سوپرلیگی‌ها قطعی می‌شود؟
یوفا رسما اعلام کرد که در روزهای آینده باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا به‌مدت 2‌فصل از لیگ قهرمانان محروم خواهند شد. دلیل این تصمیم اصرار این 3‌باشگاه بر ماندن در سوپرلیگ اروپاست. چفرین قبلا احساس خطر کرده بود که قدرت سوپرلیگی‌ها و پول زیاد آنها نتیجه را در دادگاه‌های بین‌المللی به سودشان رقم بزند؛ با این‌حال رئیس یوفا گویا تصمیمش را گرفته و 3‌باشگاه بزرگ هم انگار ترسی از این محرومیت ندارند و خیال‌شان بابت پیروزی در دادگاه آسوده است. یوفا می‌خواهد تا پیش از آغاز یورو تصمیمش را اعلام کند. رئال و یووه به‌تازگی مربیان خود را تغییر داده‌اند و بارسا هم شاید کومان را برکنار کند. هر 3‌باشگاه انقلابی در ترکیب خود ایجاد خواهند کرد اما ممکن است پس از اعلام رسمی محرومیت‌شان از حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای جذب ستاره‌های جدید به مشکل بخورند. اگر محرومیت قطعی و غیرقابل‌تغییر باشد، مسی و رونالدو نمی‌مانند و به تیمی می‌روند که در لیگ قهرمانان حاضر باشند. جذب امباپه و هالند هم برای رئال غیرممکن خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید