• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132151
+
-

شهردار تهران در نشست خبری مشترک با معاونان خدمات شهری و امور فرهنگی و اجتماعی از حس تعلق به محله و ایجاد نشاط گفت

معضلات شهر را با نگاه اجتماعی حل می‌کنیم

معضلات شهر را با نگاه اجتماعی حل می‌کنیم

محمد سرابی- خبرنگار

چهارمین نشست خبری شهردار تهران دیروز با حضور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری برگزار شد. گفت‌وگو‌های این نشست سه‌محور اصلی پیدا کرد؛ برنامه‌های اجراشده برای افزایش نشاط اجتماعی، مدیریت پسماند سامان‌دهی وکودکان زباله‌گرد که در این بحث خبرنگاران رسانه‌های مختلف دائما بر تعداد زیاد این کودکان و مسئولان شهری بر فعالیت‌های انجام‌گرفته برای کاهش آنها تأکید می‌کردند.
یکی از مباحث مهم نشست خبری دیروز که هم پیروز حناچی و هم معاون امور فرهنگی و اجتماعی او بر آن تأکید داشتند، تنظیم برنامه‌های اداره شهر با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و شهروندی، بهبود وضعیت اجتماعی و افزایش حس تعلق خاطر به محله در تهران بود. شهردار تهران گفت: «تلاش کردیم اغلب اقدامات با نگاه اجتماعی انجام شود. بر همین اساس توافقی با اورژانس داشتیم و حضور اورژانس را از ۲۹دقیقه به ۱۴دقیقه کاهش دادیم. همچنین ساخت ۷۰پد هلی‌کوپتر را در دستور کار گذاشتیم که ۴۰مورد آن انجام شده است. حتی در بخش پسماند هم با طرح گلماند و کتاب نگاه اجتماعی و فرهنگی برای تفکیک زباله از مبدأ صورت گرفت.» او افزود: «تلاش می‌کنیم معضلات شهر را با نگاه اجتماعی که کم‌هزینه و پر بازده است، حل کنیم. باید رضایت و همراهی شهروندان را در مأموریت‌ها داشته باشیم. علاوه بر این ایجاد نشاط اجتماعی هدف ماست که البته کرونا شکل آن را عوض کرده است. با وجود این، 2هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه محلی و ایجاد محله‌محوری در سال۹۹ اعتبار درنظر گرفتیم؛ پروژه‌هایی که از پایین به بالا بود.»

کاهش فوتی‌های روزانه کرونا در تهران از 150نفر به 40نفر
شهردار تهران در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع شهری که تحویل گرفت و شهری که تحویل داده است، پرداخت. پیروز حناچی گفت: «ما در این دوره از مدیریت شهری نه خرابه‌ای را تحویل گرفتیم و نه شهر کاملا آبادی تحویل می‌دهیم، بلکه تلاش کردیم راهبردها را تغییر دهیم و برنامه‌ها را در امتداد شعار تعریف کنیم البته مدیران قبلی نیز تلاش کردند که وضع را بهتر کنند. ما این شهر را بهشت نکردیم اما تلاش کردیم شهر را برمبنای برنامه و پاسخگو اداره کنیم. تلاش کردیم نگاهمان را به نگاه‌های تخصصی نزدیک و شعار را به عمل تبدیل کنیم که گزارش مفصل آن در جلسه شورای شهر ارائه و بعد از آن منتشر می‌شود. همچنین سعی کردیم شهرداری را پاسخگو کنیم؛ مسئله‌ای که در گذشته وجود نداشت. به‌عنوان کسی که قبلا مسئولیتی در دستگاه‌های نظارتی داشت، گاهی حتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی نداشتیم اما هم‌اکنون در شهرداری نکته محرمانه‌ای وجود ندارد و می‌توان مشکلات را تشخیص داد و پس از آن حل کرد.»
شهردار درباره تأثیر کرونا بر روند فعالیت‌های شهری گفت: «فوتی‌های تهران پیش از کرونا روزانه حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر بود و در شرایط کرونا به دوبرابر رسید. دیدیم که در کشور‌هایی مانند برزیل و حتی بعضی کشور‌های اروپایی چه مشکلاتی در این زمینه به‌وجود آمد. اما کاری که بهشت زهرا انجام داد در تاریخ این سازمان باقی خواهد ماند. این سازمان با رعایت شرایط بهداشتی، شرعی و همین‌طور احترام به متوفیان و خانواده‌ها کار خود را انجام داد. خوشبختانه با کاهش تعداد فوتی‌ها در تهران به حدود ۴۰نفر، شرایط بهتر شده و امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند. طرح شهیدسلیمانی که در سراهای محله با همکاری شهر سالم و حوزه اجتماعی اجرا شده بسیار تأثیر‌گذار است.»

100میلیارد تومان خسارت ماهانه کرونا به حمل‌ونقل عمومی
حناچی در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری درباره میزان ضرر و زیان شهرداری در شرایط کرونایی گفت: «این میزان در حوزه‌های مختلف متفاوت و در حوزه حمل‌ونقل به‌صورت ماهانه ۱۰۰میلیارد تومان است. در حمل‌ونقل عمومی میزان مسافران به دوران قبل از کرونا برنمی‌گردد. مثلا در اتوبوسرانی تعداد مسافران در هر روز 2میلیون و ۴۰۰هزار نفر بوده که اکنون به یک‌میلیون و ۱۰۰نفر رسیده است. در مترو نیز شرایط تقریبا همین‌گونه است. علاوه بر این ۱۲۰۰مرکز سازمان ورزش تعطیل هستند و شهرداری همچنان حقوق و دستمزد جاری را پرداخت می‌کند. در کلانشهرهای دنیا، شهرداری‌هایی مانند لندن کمک‌های زیادی از دولت‌ها دریافت کردند اما در شهرداری تهران هیچ کمک مالی‌ای دریافت نکردیم.»
او سپس درباره اقدامات صورت‌گرفته برای حفظ باغات و توسعه فضای سبز شهر افزود: «بسیاری از بوستان‌هایی که در این دوره مدیریت شهری احداث شده است برج‌باغ‌هایی بودند که در دوره قبلی قرار بود برای آنها پروانه ساخت صادر شود اما مانند باغ عبقری به بوستان‌ تبدیل شدند. خیابان ولیعصر نیز از موضوعات محوری تهران 1400 است. این خیابان ۱۸هزار اصله درختان چنار در طول ۲۰کیلومتر داشت ولی تنها ۶هزار درخت از آن باقی‌مانده بود. در مدت سه‌سال بیش از 3500درخت در این مسیر کاشته شد تا جایگزین درختان قدیمی شود.»
او ادامه داد: «تلاش می‌کنیم به همه معضلات شهر نگاه اجتماعی داشته باشیم چون کم‌هزینه و پربازده است. تلاش شده اقدامات با نگاه اجتماعی انجام شود و در زمینه پسماند اقداماتی مانند گلماند اجرا شده است. در این طرح به شهروندانی که حجم زیادی از زباله خشک تفکیک‌شده تحویل بدهند گلدان و کتاب اهدا خواهد شد.»
 حناچی تأکید کرد: «در سال گذشته ۲هزارمیلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محله‌محور درنظر گرفتیم و برای سال‌جاری نیز همین میزان اعتبار به پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند که نقش بسیار تأثیرگذاری در ارائه خدمات به مردم دارد. این اقدامات نتیجه رأی مردم است و اگر ادامه پیدا کند مؤثرتر نیز خواهد شد، این فرصت را نباید از مردم تهران گرفت.»
شهردار با بیان اینکه حس تعلق به مکان از اهداف ماست، افزود: «اگر کسی شهر را فقط به شکل خوابگاه ببیند، شهرنشین است اما اگر حس تعلق داشته باشد تبدیل به شهروند می‌شود. تلاش این بوده که اقدامات را با استفاده از خلاقیت، ارزا‌نتر انجام دهیم. کاهش اختلاف شمال و جنوب و تأثیرات اقدامات در این بخش‌ها کاملا ملموس و یادگاری از این دوره است.»
او افزود: «شهرداری تهران در این مدت مسئولیت‌های مضاعفی مانند اداره بوستان‌های جنگلی را از سازمان جنگل‌ها و مراتع گرفته است. نگهداشت آنها، به‌ویژه در فصول مختلف و سال‌های خشکسالی و ترسالی نیازمند شیوه خاصی است. به‌عنوان مثال در زمان ترسالی علف‌های هرز بلند می‌شوند و در تابستان این علف‌ها خشک می‌شوند و با یک بی‌توجهی مانند رهاکردن ته سیگار، آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد.»

بازچرخانی آب معادل یک سد مجازی است
شهردار پایتخت با اشاره به مخازن آب اضطراری و بازچرخانی آب گفت: «با وزارت نیرو توافقاتی داشته‌ایم، به تعبیر وزیر نیرو استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز معادل یک سد مجازی است. در زمینه میادین میوه و تره‌بار نیز رضایت‌مندی مردم به‌دست آ‌مده و 35 تا 40درصد، قیمت‌های میادین کمتر از سطح شهر است.»
او با بیان اینکه شرایط آتش‌نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، ادامه داد: «توزیع ایستگاه‌های آتش‌نشانی و افزایش مراکز اورژانس در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه مؤثر بوده است.»
حناچی با بیان اینکه سازمان زیباسازی جور سازمان‌های متولی فرهنگ را به دوش می‌کشد، گفت: «ما در شرایط عادی و شرایط بحران در این حوزه اقداماتی انجام دادیم که برخی از آنها در سطح ملی قابل توجه است. اکنون ویدئومپینگ میدان آزادی تبدیل به نماد شده و تأثیر آن در رسانه‌های بین‌المللی منعکس شده است. مثلا در موضوع هواپیمای اوکراینی، شهرداری اقدامی انجام داد که جلوی خیلی از سوءاستفاده‌های دیگر را گرفت. در حوزه بین‌الملل نیز در حادثه دانشگاه کابل، اقدام شهرداری تأثیر فراملی داشت.» حناچی ادامه داد: «در زمینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی نیز از یک‌طرف در حوزه حمل‌ونقل تغییراتی ایجاد کردیم و از طرف دیگر در ساختمان‌های شهرداری کار بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر را آغاز کردیم.»
شهردار با بیان اینکه با فعالیت گرمخانه‌ها دوسال است که در زمستان‌ها بر اثر سرما فوتی نداشتیم، گفت: «کودکان کار و کودکان زباله‌گرد دو موضوعی هستند که باید از یکدیگر جدا شوند. قطعا ما با موضوع کودکان زباله‌گرد مقابله خواهیم کرد و هم‌اکنون نیز تعداد آنها کاهش پیدا کرده اما در حوزه کودکان کار گستردگی بسیاری وجود دارد و این کار فراتر از شهرداری تهران است.»
او درباره فروش املاک شهرداری توضیح داد: «واجد ارزش و شرایط‌بودن یک اثر، ثبت ملی‌بودن آن است. شاید اثری زیبا باشد اما فروختن آن به‌معنای تخریب نیست. مدیریت شهری طبق مأموریت‌های خود ممکن است که صدها ملک بفروشد و صدها ملک هم خریداری کند اما درباره آثاری که ثبت ملی هستند، حساس است. از طرف دیگر تعداد آثاری که شهرداری تهران آنها را مرمت کرده و به ثبت ملی رسانده، کم نیست. در این زمینه باید سلیقه شخصی از بحث قانونی جدا باشد. اقدسیه، ملک فاخری است اما ثبت ملی نیست ‌و مربوط به دوره معاصر می‌شود.»
حناچی درباره آتش‌سوزی ساختمان کلینیک سینا مهر شمیران و پرونده‌ای که در این‌باره در جریان است، گفت: «مسئله تبدیل ساختما‌ن‌های مسکونی به مطب، ریشه قانونی دارد. در سال‌های50  قانونی تصویب شد که مطب‌ها می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی دایر شوند. این مربوط به زمانی بود که بیشتر ساختمان‌های تهران ویلایی و دوطبقه بودند. در قانون سال ۶۵ مشاغل وابسته هم به مطب‌ها اضافه شدند و نتیجه آن ساخت دی‌کلینیک‌ها در آپارتمان‌هاست.»

افزایش 5 هزار هکتار به فضای سبز

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در نشست خبری دیروز گفت: در طول ۴سال گذشته قریب به ۵هزار هکتار به فضای سبز شهر تهران افزوده شده است.
مجتبی یزدانی گفت: در 4سال گذشته ۸۹بوستان به مساحت ۱۵۴هکتار ایجاد شده است، ۲۶بوستان هم تا سال۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. همینطور ۲۱قطعه از باغات و اراضی مشجر و زمین‌های مناسب برای تبدیل به بوستان‌های عمومی تملک شد و ۲۳مورد دیگر در نوبت تملک از سوی مناطق است. یزدانی با تأکید بر اینکه در هر محله باید یک‌ بوستان وجود داشته باشد، افزود: ۱۷محله در سال۹۶ بوستان نداشت اما تا امروز این رقم به 9محله کاهش یافته است. یزدانی به جنگل‌کاری در حریم پایتخت اشاره کرد و توضیح داد: ۴هزار و ۷۲۰هکتار هم به فضای سبز حریم ‌شهر تهران اضافه شده است و امسال هم حدود ۱۳۰۰هکتار جنگل‌کاری در برنامه داریم. در این راستا 3تفاهمنامه‌ با وزارت نیرو، جهادکشاورزی و آبفا در حوزه بوستان‌ها امضا شده است. با وزارت نیرو هم درخصوص 4موضوع تفاهمنامه امضا شده که موارد آنها، قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه‌خانه‌هاست. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در ۳۷۴بوستان ۴۰مخزن آب اضطراری با سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری ساخته شده ‌است، گفت: 22هزار هکتار از جنگل‌های داخل حریم مناطق برای 30سال به شهرداری واگذار شد که اسناد انتقال آن در دفترخانه‌ امضا شده است.
یزدانی به فعالیت سازمان میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: ۵۷بازار به میادین میوه ‌تره‌بار اضافه شده است. تعدادی از میادین هم مناسب‌سازی‌ و بازسازی شده است. این موضوع را هم باید درنظر گرفت که میانگین اختلاف قیمت محصولات در میادین میوه و تره‌بار با بازارهای دیگر ۳۵درصد است.
یزدانی با بیان اینکه از سال۱۳۹۶ تاکنون در مجموع ۱۴ایستگاه آتش‌نشانی ساخته شده است، توضیح داد: در سال۱۳۹۶، 7ایستگاه، سال۱۳۹۷، 2ایستگاه، سال‌۱۳۹۸، یک ایستگاه و سال‌۱۳۹۹، 4ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران ساخته شده است. 6ایستگاه هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در مجموع در مدت زمان 3سال و نیم گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات و ساخت ایستگاه‌ها شده است.
او با بیان اینکه در حوزه آتش‌نشانی 3تفاهمنامه منعقد شده است، توضیح داد: یک تفاهمنامه با وزارت دفاع درباره استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این وزارتخانه و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور اطفای حریق در ارتفاعات بوده است. تفاهمنامه دیگر با سازمان شهرداری‌ها درباره آموزش‌های تخصصی و تفاهمنامه سوم با اورژانس کشور بوده است.
یزدانی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی طی بازیافت تبدیل به مصالح ساختمانی می‌شوند، افزود: در زمینه تبدیل نخاله‌های ساختمانی حدود ۱۱هزار تن به توان کارخانه‌ها اضافه شده است و تا پایان خرداد امسال روزانه ۱۴هزار تن نخاله ساختمانی تبدیل به مصالح مورد نیاز در ساختمان‌سازی‌ می‌شود.  او توضیح داد: با همراهی وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پسماندهای پزشکی حمل و در جایگاه مخصوصی دفن می‌شوند. پسماند حجیم مانند قطعات چوب را هم داریم که در محدوده منطقه۱۸ مکانی تعبیه شده تا این پسماند حجیم تفکیک و بازیافت ‌شود. چوب و سرشاخه‌ها در پسماند حجیم درحال بازیافت هستند که تبدیل به کمپوست می‌شوند.
به‌گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، مکان‌یابی برای ایجاد آرامستان‌های جدید تهران و ساماندهی آرامستان‌های تاریخی و مذهبی مانند شیخ صدوق و دولاب در حال انجام است.
او به املاک تاریخی مرمت شده اشاره کرد و توضیح داد: سردر باغ ملی، سردر آگاهی شاپور، باغ نگارستان، تئاتر نصر، خانه اتحادیه، خانه مینایی، دانشگاه خوارزمی، خانه رومی، خانه فولادوند، خانه لرزاده و آرامگاه شهدای مشروطه املاکی هستند که مرمت برخی از آنها از سال۹۴ آغاز شده و در سال۱۳۹۹ به پایان رسیده است. یزدانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ساماندهی دستفروشان، گفت: نشست‌های زیادی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این رابطه برگزار می‌شود و از سوی این وزارتخانه با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری در مجموع و در 2مرحله 7میلیارد تومان بابت کمک به دستفروشان پرداخت شد. یکی از مشکلات این است که در یکسری معابر اصلی دستفروشی انجام می‌شود که قاعدتا نباید سدمعبر باشد ‌و اخیرا جانمایی انجام شده، با این حال ۳۵ بازار ثابت در تهران برای دستفروشان وجود دارد.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، درباره نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار بزرگراه‌ها توضیح داد: اضافه‌کردن تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی براساس طرحی است که از سوی سازمان زیباسازی به مرور انجام می‌شود و هیچ تابلویی در سطح شهر اضافه نمی‌شود مگر اینکه تأیید حوزه ترافیک را داشته باشد. یزدانی در ادامه، گفت: کاهش آمار کودکان زباله‌گرد نتیجه بررسی سازمان بازرسی، نیروی انتظامی و دادستانی است. اگر استفاده از کودکان زباله‌گرد رخ دهد برای پیمانکاران جریمه‌ای مشخص شده و از قرارداد آنها کسر می‌شود و باید لباس مخصوص هم داشته باشند. برای طرح کاهش پسماند هم ابتدا از ساختمان‌های بزرگ با اولویت شهرک‌ها و آپارتمان‌ها شروع کردیم و اکنون در مناطق6،16،21و22 اجرا می‌شود.

افزایش ظرفیت گرمخانه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: سابقه فعالیت معاونت اجتماعی شهرداری به پیش از انقلاب می‌رسد، اما در سال‌هایی پس از انقلاب این معاونت منحل شد. معاونت اجتماعی شهرداری تهران در سال۷۲ دوباره تعریف و فعال شد. محمدرضا جوادی‌یگانه در نشست خبری دیروز با بیان اینکه شهرداری بیشترین سالن‌های سینما را ساخته است، گفت: در سال۹۵ ظرفیت گرمخانه‌های تهران ۱۳۵۰نفر بود اما این ظرفیت امروز به ۲۸۰۰نفر رسیده و قریب به 2برابر ظرفیت گذشته شده است.
او ادامه داد: رویکرد کلی ما حس «کسی بودن» است. یعنی شهروندان با تفاوت‌هایشان دیده و صداهای ضعیف‌تر بیشتر شنیده شوند. در این میان انسان‌های حاشیه‌ای در فضای شهری بیشتر دیده شدند. اما ریل‌گذاری این رویکرد تازه است و از شعار «شهر ما خانه ما» به سمت «جان تو، جان شهر» رفتیم. اگر قرار باشد زنان از فضای شهری استفاده کنند زنان باردار و مادران بچه‌های خردسال نیز جزو این زنان محسوب می‌شوند.
او با اشاره به اینکه تهران باید شهر مقصد گردشگری، شهری برای معلولان، دوستدار کودک، شهری دارای سرپناه شود، افزود: در نظرسنجی تابستان۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم‌شدن فاصله شمال و جنوب شهر مطالبه و دغدغه مردم بود. به‌همین‌دلیل شهرداری در حریم شهر تهران کارناوال‌ها را برای نخستین بار راه انداخت و کنسرت‌های را برای مردم جنوب شهر در پارک‌ها برگزار کرد. جوادی یگانه با اشاره به اینکه مسئله آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است، افزود: بعد از فوت ۱۴نفر در سال ۸۳ گرم‌خانه‌ها ساخته و در دوره جدید مراکز این گرم‌خانه‌ها ۲۴ ساعته شد. تمام افرادی که تمایل به استفاده از گرمخانه‌ها دارند را پوشش می‌دهیم و امروز کسی در سطح تهران نیست که جای خواب و غذای گرم نداشته باشد. مراکز پرتو نیز برای کودکان راه‌اندازی شد.
جوادی یگانه با اشاره به بخشنامه شهردار در ممنوعیت زباله‌گردی کودکان گفت: از آمار کودکان کار برآوردی در دست نیست اما گفته می‌شود از ۴هزار تا ۱۴هزار کودک کار وجود دارد، بخشی از آنها زباله‌گرد هستند. شهرداری پس از سال98 در هیچ طرح جمع‌آوری کودکان کار و زباله‌گرد حضور نداشته است. البته مراکز یاسر به این کودکان خدمات ارائه می‌دهد. هم‌اکنون زباله‌ها توسط افرادی که یونیفرم دارند جمع‌آوری می‌شود. کودک کار محصول فقر است و خانواده‌های ساکن اطراف تهران کودکان خود را برای کار به تهران می‌فرستند. جوادی‌یگانه با بیان اینکه ساختمان برخی از گرمخانه‌ها برای این کار ساخته نشده است، افزود: شورای شهر مصوبه 3گرمخانه فرامنطقه‌ای را تصویب کرده است. 2گرمخانه به مردان و یک گرمخانه فرامنطقه‌ای به زنان اختصاص خواهد یافت. اما مردم راضی نیستند که گرمخانه در محله آنها ساخته شود به همین دلیل جانمایی آن کمی طول کشید. امیدواریم تا شروع فصل سرد به اتمام برسد. برخی‌ هم تلاش کردند که گرمخانه‌ها تعطیل شوند اما تعطیلی گرمخانه‌ها نیز مشکلی را حل نمی‌کند و معتادان در همان مکان‌ها می‌مانند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کرونا باعث شد که برج میلاد و سازمان ورزش درآمد خود را از دست دهد. اما شهرداری نقش بسیار خوبی داشت و از فضای مجازی استفاده و کنسرت‌های آنلاین را برگزار کرد. در کنار کنسرت‌ها، برنامه‌های مذهبی نیز در این دوره بیشتر مورد توجه قرار گرفت. کلیپ‌های آموزشی حقوق شهروندی در سال۹۸ در جشنواره فیلم فجر و بعد از طریق تلویزیون پخش شد. کمپین مفصل آپارتمان‌نشینی با ۸۰هزار نفر در حال اجراست.
جوادی‌یگانه در پاسخ به این سؤال که با توجه به شیوع کرونا و کاهش درآمد شهرداری آیا دولت در دوره کرونا به شهرداری کمکی کرده است یا خیر؟ گفت: غیراز کمک‌هایی که نوروز سال گذشته از سوی بنیاد مستضعفان شد شهرداری هیچ کمکی برای موضوع کرونا دریافت نکرد.
معاون شهردار تهران درباره املاک واگذار شده در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی هم گفت: در لیست اولیه که به شورای شهر تهران داده شده، ۹۸۸مورد ملک مانند املاک سراهای محلات، بهاران، گرمخانه‌ها و مجتمع‌های ورزشی در اختیار شهرداری تهران است و هیچ واگذاری به بخش‌های دیگر انجام نشده است. جوادی‌یگانه درباره رویداد تهران۱۴۰۰ گفت: این رویداد در سطح ملی نبوده بلکه در سطح تهران بوده است. این رویداد از حدود 8‌ماه پیش در تمامی مراکز ازجمله تبلیغات شهری و... بوده است. برگزاری این رویداد هزینه زیادی ندارد و برنامه‌های شهری ذیل تهران۱۴۰۰ قرار می‌گیرند. او افزود: همزمان با  شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی تمام سازه‌های شهری به موضوع این شهادت اختصاص یافت. در ماجرای هواپیمای اوکراینی نیز بیلبوردها و ویدئومپینگ برای التیام‌بخشی در دستور کار شهرداری قرار گرفت. در اعتراضات۹۸ نیز مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای شهر نیز پس از طرح موضوع در پارلمان شهری، به دیدار خانواده قربانیان این حوادث رفتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید