• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132126
+
-

تغییر الگوریتم اینستاگرام برای فلسطین

مقامات فیسبوک می‌گویند که سانسور استوری‌های مربوط به درگیری‌های فلسطینیان و اشغالگران قدس، عمدی نبوده است

شبکه‌های اجتماعی
تغییر الگوریتم اینستاگرام برای فلسطین

اینستاگرام پس از شکایت گروهی از کارمندانش درباره سانسور محتوای مبارزه فلسطینی‌ها با نیروهای رژیم صهیونیستی در الگوریتم خود تغییراتی را ایجاد کرده است. مقامات شرکت فیسبوک در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های متفاوت خود تأکید کرده‌اند که هیچ‌گونه سانسوری در این خصوص وجود نداشته است. آنها همه تقصیرها را به گردن الگوریتم‌شان انداختند تا از بار مسئولیت شانه خالی کنند. این شرکت تأیید کرده که الگوریتم خود را اصلاح می‌کند تا بازنشر پست‌ها در استوری را به اندازه بازنشر پست‌های اوریجینال رده‌بندی کند. این تغییر در شرایطی رخ می‌دهد که فلسطینی‌ها اینستاگرام را به سانسور محتوا متهم کرده بودند.
به گزارش وب‌سایت ورج، اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌طور معمول محتوای اصلی(اوریجینال) را در استوری‌های خود قبل از بازنشر آنها ظاهر می‌کند، اما اکنون برابری در وزن‌گیری هر دو مدل استوری (اصلی و بازنشرشده) را آغاز خواهد کرد. همانطور که وب‌سایت «بازفیدنیوز» و روزنامه «فایننشال‌تایمز» گزارش داده‌اند، گروهی از کارمندان اینستاگرام (حدود 50نفر) درخواست‌های متعددی در مورد محتوایی که توسط سیستم تعدیل خودکار اینستاگرام حذف شده بود، ارائه داده‌اند. اینستاگرام بر این باور است که محتواهایی مانند پست‌های مربوط به مسجدالاقصی به اشتباه حذف شده‌اند. طبق گفته روزنامه فایننشال‌تایمز، کارمندان این شبکه اجتماعی اعتقاد دارند که سانسور عمدی نبوده است، اما معترضان می‌گویند که تعدیل به هر شکلی مغرضانه است. سخنگوی فیسبوک با ارسال نامه‌ای به وب‌سایت ورج نوشته است که این تغییر نه‌تنها در پاسخ به نگرانی در مورد محتوای طرفداران فلسطین است، بلکه این شرکت نحوه عملکرد اپلیکیشن را دریافته است. برنامه‌ای که باعث ایجاد پست‌هایی می‌شود که فکر می‌کند کاربرانش بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند. باور کنید که این باعث سرکوب دیدگاه‌ها یا موضوعات خاصی می‌شود. او گفت: «ما می‌خواهیم واقعا واضح و روشن عمل کنیم. این مربوط به هر پستی است که دوباره در استوری‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود؛ مهم نیست که درباره چه چیزی است.» توییتر، فیسبوک و اینستاگرام طی چند هفته گذشته درخصوص چگونگی عملکردشان در درگیری بین فلسطینیان و اشغالگران قدس مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفته‌اند. اوایل ‌ماه مه، توییتر حساب یک نویسنده فلسطینی را محدود کرد که بعدا چنین کاری را «اشتباه» دانست و اینستاگرام پس از آنکه بسیاری از حساب‌ها نتوانستند برای 6ساعت در روز ششم‌ماه مه، محتوای مربوط به فلسطین را ارسال کنند، عذرخواهی رسمی به‌عمل آورد؛ اقدامی که «آدام ماسری» رئیس اینستاگرام در توییت خود، آن را «اشکال فنی» اعلام کرد.
او نوشت: «بسیاری از مردم تصور می‌کردند که ما محتوای آنها را به‌دلیل آنچه ارسال یا هشتگی که استفاده کرده‌اند حذف می‌کنیم، اما این اشکال مربوط به‌خود محتوا نبوده بلکه به یک مسئله گسترده مربوط می‌شود که اکنون برطرف شده است.»
اینستاگرام می‌گوید بارها و بارها از کاربرانی شنیده است که می‌گویند علاقه آنها به استوری‌های اصلی دوستان نزدیک بیشتر از دیدن افرادی است که عکس‌ها و پست‌های دیگران را به اشتراک می‌گذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید