• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 10 خرداد 1400
کد مطلب : 132053
+
-

نامزدها از خط قرمز عبور نکنند


دیروز روز هشدار مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی برای باید‌ها و شایدهای انتخاباتی بود و هر کدام در سخنانی بر آن تاکید کردند.
در همین راستا علی القاصی دادستان تهران در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش‌رو، گفته: پیرامون جرائم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد‌توجه قرار گیرد، از این‌رو معاونین دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجهه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه‌صدر لازم را داشته باشند .او همچنین گفت که باید دقت شود اموال عمومی و بیت‌المال له و یا علیه نامزدهای انتخابات مورد‌استفاده قرار نگیرد و نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را بر مصالح و منافع شخصی، حزبی و جناحی و گروهی ترجیح ندهند و درصورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون درنظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد.
 به گزارش ایسنا، در این جلسه که به‌منظور گسترش تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضایی با نیروهای امنیتی و انتظامی به‌عنوان ضابطان دستگاه قضایی و با دعوت از رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا، رئیس سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانده قرارگاه ثارالله و معاون امنیتی و سیاسی دادستانی کل کشور، معاونان ستادی دادستان تهران، سرپرستان نواحی مختلف دادسراهای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده بود، ضمن تحلیل وضعیت امنیت جامعه از منظر فرصت‌ها، تهدیدها، پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های مربوط به انتخابات، رویکردهای قضایی و امنیتی مؤثر بر افزایش مشارکت و حفظ سلامت انتخابات مورد‌بحث و بررسی قرار گرفت.

برخورد با تحریم‌کنندگان انتخابات
سردارحسین اشتری، فرمانده ناجا نیز در جلسه  ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان تأکید کرده که نیروی انتظامی با «هنجارشکنان» و «کسانی که مردم را به عدم‌شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند» برخورد خواهد کرد. اشتری گفته: «رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان، مطالب را کامل فرمودند و تکلیف همه را مشخص کردند.»
 فرمانده ناجا با اشاره به مشکلات اقتصادی و فشار این مشکلات بر مردم، تاکید کرده: این‌ مشکلات را نباید پای نظام و اسلام و رهبری گذاشت، اینها را باید پای ناکارآمدی مدیرانی گذاشت که ما به درستی آنها را انتخاب نکردیم و اگر می‌خواهیم این مشکلات حل شود، باید در ۲۸ خرداد، به‌عنوان یک تکلیف شرعی و الهی و ملی، پای صندوق رأی بیاییم و امروز باید همه پای صندوق‌های رأی بیایند.

دشمن پروژه عصبانی‌سازی مردم را دنبال می‌کند
در خبری دیگر،  ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بررسی موضوع امنیت انتخابات‌۱۴۰۰ در این کمیسیون گفته است که طبق توضیحات فرمانده پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی، دشمن پروژه عصبانی‌سازی‌ مردم را دنبال می‌کند.
وی افزوده: در این جلسه سردار اشتری با ارائه گزارشی از اقدامات و تدابیر درنظر گرفته‌شده نیروی انتظامی در تشکیل قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در مراحل پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات، بر آمادگی کامل ناجا برای برگزاری آرام و امن انتخابات تأکید کرد. عمویی توضیح داده است: همچنین سردار بابایی، فرمانده پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی با مروری بر راهبردهای دشمن برای تهدیدسازی از انتخابات پیش‌رو، بیان کرد که دشمن پروژه عصبانی‌سازی‌ مردم را دنبال می‌کند. به‌گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفته: سردار ساجدی‌نیا، معاون عملیات نیروی انتظامی هم در این‌باره با ارائه گزارشی از آمادگی یگان‌های عملیاتی و امدادی نیروی انتظامی برای حفظ امنیت ۷۵‌هزار صندوق رأی در انتخابات، تأکید کرده که تدابیر لازم برای مراقبت از امنیت ستادهای انتخاباتی صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید