• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131832
+
-

جایزه ۱۱۶میلیون دلاری برای واکسن‌زدن

مقام‌های آمریکا برای اینکه هرچه سریع‌تر جمعیت بیشتری را تحت واکسیناسیون قرار دهند، جایزه‌ای بزرگ برای مردم در نظر گرفته‌اند

دانش
جایزه ۱۱۶میلیون دلاری برای واکسن‌زدن

کشورهای مختلف در تلاش و رقابت هستند تا هرچه سریع‌تر با واکسیناسیون درصد بیشتری از جمعیت خود، وضعیت را به حالت عادی بازگردانند. حالا دولت آمریکا تصمیم گرفته با جایزه‌ای ۱۱۶میلیون دلاری مردم را تشویق به واکسن‌زدن کند.
«لاتاری واکسن» احتمالا تازه‌ترین اصطلاحی است که در دوران عجیب و غریب کرونا متولد شده است. در آمریکا اخیرا برای تشویق به زدن واکسن، برای آن جایزه هنگفتی تعیین کرده‌اند. تعداد افرادی که در این کشور ضد‌واکسن هستند کم نیست و همین امر دولت فدرال را برآن داشته است تا جایزه انگیزشی برای تن‌دادن به روندی که شیوع را کم و درنهایت قطع می‌کند، درنظر بگیرد. کالیفرنیا آخرین ایالت آمریکاست که قرعه‌کشی واکسن را با رقم عجیب و رکوردشکن 1.5میلیون دلاری برای ۱۰نفر برگزار می‌کند.
به گزارش گاردین، گاوین نیوزوم، فرماندار ایالت روز پنجشنبه اعلام کرد که در کل مبلغ 116.5میلیون دلار جایزه برای ساکنان این ایالت درنظر گرفته شده تا در صورت زدن واکسن و برنده شدن در قرعه‌کشی به آنها پرداخت شود. پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها نفر دیگر به‌زودی در این کشور واکسینه شوند و تا ماه آینده پرجمعیت‌ترین کشور به‌طور کامل محدودیت‌های کرونایی را لغو کند. مقامات ایالت کالیفرنیا زمان برداشتن محدودیت‌های کرونایی را برای 15ژوئن در نظر گرفته‌اند و در این تاریخ قرار است قرعه‌کشی لاتاری واکسن انجام شود و به 10نفر واکسینه‌شده جایزه میلیون دلاری تعلق بگیرد. 30نفر دیگر هم شامل جایزه 50هزار دلاری می‌شوند. هر فرد 12ساله و بالاتر که حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 دریافت کرده باشد واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی خواهد بود. 2میلیون نفر نیز کارت 50دلاری جایزه می‌گیرند. مقامات کالیفرنیا تخمین می‌زند که حدود 12میلیون کالیفرنیایی 12سال به بالا واکسینه نشده‌اند.

سریال جایزه و قرعه‌کشی
ایالت اوهایو نیز این هفته نخستین برنده یک‌میلیون دلاری مسابقه «Vax-a-Milyon» و همچنین نخستین کودکی را که برنده بورس تحصیلی کامل کالج شده است، اعلام کرد. در این طرح بیش از 2.7میلیون بزرگسال برای شانس برنده‌شدن ثبت‌نام کردند. ایالت‌های کلرادو و اورگان نیز برای لاتاری واکسن جایزه یک‌میلیون دلاری درنظر داشتند. در نیویورک برای جایزه واکسیناسیون 50بورسیه تحصیلی کامل به کودکان 12 تا 17ساله به دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی این ایالت درنظر گرفته شده است. دکتر توماس ج. مدیر دپارتمان بهداشت ایالت کالیفرنیا درباره انگیزه واکسینه‌شدن در بین مردم این ایالت می‌گوید: برخی از مردم کالیفرنیا در ابتدا آماده دریافت واکسن کووید-19 خود نبودند که خب این اشکالی ندارد. اما این برنامه برای تشویق کسانی که برای واکسیناسیون و کمک به حفظ امنیت کالیفرنیا نیاز به حمایت اضافی دارند، طراحی شده است. طبق بیانیه‌ای که دفتر نیوزوم فرماندار کالیفرنیا اعلام کرده است، هدف این برنامه دستیابی افراد ضعیف‌تر جامعه مانند افراد فقیر و سیاه‌پوستان و لاتین به امکان واکسیناسیون است. طبق آمار، تقریبا بیش از نیمی از مردم که مناطق کمتربرخوردار زندگی می‌کنند هنوز واکسینه نشده‌اند. در مقابل، کمتر از یک‌چهارم مردم در مناطق برخوردار، واکسینه نشده‌اند. در میان تمام مردم لاتین نیز، 57درصد هنوز حتی یک دوز واکسن نیز دریافت نکرده‌اند. این میزان، بالاترین درصد از هر گروه نژادی یا قومی را به‌خود اختصاص داده است. طبق ارقام و آمار ایالت، 40درصد از مردم سفیدپوست کالیفرنیا هنوز واکسن نزده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید