• جمعه 9 آذر 1403
  • الْجُمْعَة 27 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 29
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131631
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XDlmv
+
-

بیسکوییت گران شد

سوپرمارکت
بیسکوییت گران شد

«خبری جز گرانی نیست، هر روز که فاکتور دست مردم می‌دهیم، می‌بینیم یکی از اقلام گران شده». این پاسخ یک فروشنده آشنای سوپرمارکت است به پرسش «چه خبر؟» یک خبرنگار. گستردگی طیف اقلام سوپرمارکتی باعث شده این صنف هر روز شاهد افزایش قیمت دست‌کم در یکی از اقلام یا حتی یکی از مجموعه های کالایی مثل لبنیات، حبوبات، کنسروها و... باشد. تازه‌ترین خبر گران شدن بیسکوییت است.
یکی از بیسکوییت‌های پرطرفدار طی 2ماه اخیر 2بار افزایش قیمت داشته و از 5هزار تومان در ابتدای امسال به 7هزار تومان رسیده است. صحبت از بیسکوییت کرمدار ساقه طلایی است. این بیسکوییت تقریبا 200گرمی از شرکت مینو، البته تنها مورد از افزایش قیمت تنقلات و بیسکوییت نیست و دیگر اقلام هم درصدهای متفاوتی از رشد قیمت داشته‌اند. با این حال محدوده قیمت بیسکوییت‌های زیر 200گرم هنوز بین 2 تا 5هزار تومان است و کمتر محصولی بالای 6هزار تومان به فروش می رسد مگر اینکه ویژگی خاصی مثل رژیمی بودن و یا استفاده از غلات کامل داشته باشد یا این که برند غیر ایرانی یا تحت لیسانس باشد. چنانچه بیسکوییت کرمدار شکلاتی برند اورو با وزن 137گرم، 18هزار و 500تومان قیمت دارد یا برند ستاک که محصولاتش با غلات کامل تهیه می شود و قیمت آنها بالای 30هزار تومان است. البته بسته‌بندی محصولات این برند نیز بالای 600گرم و مخصوص پذیرایی است. مینو، گرجی، شیرین عسل، سالمین، سلامت و آناتا برندهای معروف در زمینه بیسکوییت و محصولات مشابه هستند و در چندسال اخیر سلامت و ستاک نیز با محصولات اغلب رژیمی خود محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید