در سال گذشته جمعا ۱۵۳هزار دستگاه موتورسیکلت انژکتوری تولید شده که نسبت به تولید ۷۵۰هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری و انژکتوری تولید شده در سال۱۳۹۵، شاهد کاهش ۸۰درصدی موتورسیکلت در کشور هستیم. به گزارش ایسنا، علت توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری توسط دولت، جلوگیری از افزایش آلودگی هوای تهران بهدلیل حجم بالای آلایندهها بود، چرا که این موتورسیکلتها هرچند در ابتدای امر دارای میزان آلایندگی مشخصی هستند، اما به مرور زمان و پس از کارکرد دچار تغییر در میزان آلایندگی میشوند و بر این اساس موجب خواهند شد که آلودگی هوای تهران به طرز قابل ملاحظهای افزایش یابد. طبق قانون، مسئول اصلی آلایندگی خودرو و موتورسیکلت چه بهلحاظ صوتی و چه بهلحاظ کاربری سازمان حفاظت محیطزیست است؛ هرچند آزمایشهای مربوطه درخصوص استانداردها توسط سازمان ملی استاندارد ایران صورت میگیرد. یکی از اساسیترین مشکلات موتورسیکلتهای کاربراتوری این است که میزان آلایندگی آنها پایدار نیست و کاربر میتواند میزان مصرف این وسیله نقلیه را دستخوش تغییر کرده و بر میزان آلایندگی هوا بیفزاید، اما موتورسیکلتهای انژکتوری دارای ثبات و پایداری در سوخترسانی هستند و همان مشخصات اولیه خود در زمان تولید کارخانهای را حفظ میکنند و تا پایان عمر خود با همان ویژگیها مورد استفاده قرار میگیرند تا کاربر نتواند آنها را دچار تغییر کند.
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب :
13141
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/8M4L
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved