• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131128
+
-

مانور «موتور‌سوار خوب» در نقاط پرتردد شهر

حمل‌و‌نقل
مانور «موتور‌سوار خوب» در نقاط پرتردد شهر


دومین دور مانور موتورسوار خوب در تقاطع جمهوری- ولیعصر(عج) آغاز شد و به‌مدت ۱۰ روز در نقاط پرتردد شهر ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری  دومین مانور گسترده «موتورسوار خوب» به همشهری‌گفت: کمپین موتورسوار خوب که از دی‌ماه سال۹۸ با هدف فرهنگسازی‌ و ترویج رفتارهای خوب موتورسواری در پایتخت آغاز شده است، تا پایان شهریور ادامه دارد. مجتبی دانشور ادامه داد: علاوه بر اقدامات مستمر با همکاری شهرداری تهران و پلیس راهور در تشویق موتورسواران به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مانورهایی نیز در تقاطع‌های پرتردد و مهم شهر برگزار می‌شود. او با اشاره به اینکه مانور موتورسوار خوب در 3بخش «مرگ و زندگی»، «کادر درمان» و «فوتبالیست‌ها» از در تقاطع جمهوری- ولیعصر(عج)، حافظ و استانبول برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه این مانور با استقبال شهروندان و موتورسواران همراه بود که در بخش‌های مرتبط پیام‌های هشداری و همچنین آموزشی و سرگرمی به موتورسواران و خانواده آنها ارائه می‌شد.
وی با اشاره به ادامه برگزاری مانور موتورسوار خوب تا ۸ خردادماه گفت: این برنامه که از تقاطع ولیعصر(عج)- ونک، میرداماد و پارک‌وی شروع شد 30اردیبهشت در تقاطع آزادی-جمهوری و رودکی، یکم خرداد در تقاطع انقلاب-طالقانی، جهان‌نما و حافظ، 2خرداد در تقاطع طالقانی- سمیه، حافظ و ولیعصر(عج)، 3خرداد در تقاطع مطهری- سهروردی، ولیعصر و شریعتی، 4خرداد در تقاطع شریعتی- پل سیدخندان، میرداماد و میدان قدس، 5خرداد در تقاطع اشرفی- میدان صادقیه، میدان پونک و میدان قدس، 6خرداد در تقاطع مولوی-صاحب جم، خیام و میدان اعدام و ۸ خرداد در تقاطع مصطفی خمینی- سیروس، سرچشمه و شوش اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۳۶درصد متوفیان حوادث رانندگی و حدود ۵۸ درصد مصدومان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، گفت: این کمپین امیدوار است با هدف فرهنگسازی‌ و ترویج رفتارهای خوب موتورسواری، جامعه هدف را به‌سوی قانونمداری هدایت کند. گروه هدف پویش «موتورسوار خوب» علاوه بر راکب، اعضای خانواده موتورسواران، راکبان کسب‌وکارهای موتوری، کودکان و نوجوانان، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، انجمن اولیا و مربیان مدارس، دانشجویان، شهرداران مدارس و تمامی کاربران و فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند. 
در اردیبهشت‌ماه نیز مانور موتورسوار خوب در نقاط مختلف تهران مانند قیطریه، بلوار میرداماد و خیابان شکوفه اجرا شده بود. اجرای پرفورمنس‌های خیابانی به‌عنوان ابزار ترویج و آموزش همگانی و در فضای عمومی قدمتی کمتر از 2دهه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید