• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131124
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NkBvL
+
-

شهردار تهران اعلام کرد:

ضرورت تعیین‌تکلیف گود‌های رهاشده


چهارمین همایش غیرحضوری شهرداران نواحی ۱۲۶گانه شهر تهران به ریاست حناچی، شهردار تهران و با حضور معاونان، مدیران کل ستادی، شهرداران‌ مناطق و نواحی شهر تهران با رویکرد هم‌اندیشی، تبیین راهبردها و تبادل‌نظر در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی به گودهای رها شده به‌عنوان یکی از معضلات شهرسازی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: گودهای رها شده در سطح شهر به‌عنوان مهم‌ترین چالش در حوزه شهرسازی محسوب می‌شوند که تاکنون اقدامات خوبی نسبت به شناسایی این گودها صورت گرفته. انتظار می‌رود تمامی شهرداران نواحی ۱۲۶گانه شهر تهران به تعیین‌تکلیف آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
او در ادامه با اشاره به شیوه انتصابات در دوره مدیریتی خود گفت: در این دوره که بنده مسئولیت شهرداری تهران را برعهده داشتم، تلاش کردم نگاهم به داخل مجموعه شهرداری تهران باشد و به بدنه شهرداری اعتماد کردم. با آنکه کار سختی بود و ممکن است ایده‌آل نباشد، ولی کار درستی بود؛ چراکه معتقدم وقتی همکاران ما در لایه‌های پایین کارشناسی امید داشته باشند به اینکه می‌توانند به بالاترین سطوح مدیریتی با تلاش خود برسند و راه برای آنها بسته نیست، این یعنی سیستم در مسیر درستی قرار دارد و البته باید با استمرار آموزش تراز کارشناسی را هم بالا ببریم. شهردار تهران اضافه کرد: استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای آموزش کاربردی حین خدمت به‌خصوص برای همکاران در ناحیه و حریم می‌تواند توان‌افزایی و آشنایی دقیقی با قوانین و ضوابط در مقیاس تجربی برای همکاران فراهم‌آورد و انتظار می‌رود این هماهنگی توسط معاونت هماهنگی و امور مناطق صورت پذیرد.
او در ادامه به استفاده از بسته‌های محرک اقتصادی ۱ و ۲ اشاره کرد و افزود: بسته‌های محرک اقتصادی که از اردیبهشت سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و به مناطق ابلاغ شده، با هدف کمک کردن به بدنه شهرداری تهیه و تنظیم شده است. این بسته‌ها فرصت خوبی است برای شهرداری که از این فرصت استفاده شود تا از شرایط اقتصاد انقباضی کنونی عبور کنیم.
حناچی در ادامه با اشاره به تدوین قوانین ضابط قضایی در شهرداری گفت: این اتفاق مطمئنا می‌تواند در جاهایی تأثیرات مثبتی به جا بگذارد؛ نمونه آن در اداره حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌هاست که به‌درستی کارشناسان جهادکشاورزی، ضابط قضایی هم هستند، اما درخصوص شهرداری‌ها خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد؛ چراکه قوانین در شهرداری‌ها علاوه بر جنبه نظارتی، بخشی از درآمد را نیز تشکیل می‌دهد؛ به‌عنوان مثال برخی از اجرای قوانین ماده ۱۰۰ مشمول جریمه است و این خود بخشی از درآمد شهرداری را تامین می‌کند. اما اگر نگاهمان به قوانین، درآمدی باشد باز هم این موضوع دچار اختلال می‌شود و فقط باید منابع مالی سالم را جذب کنیم. وی تعامل هرچه بیشتر شهرداران نواحی با قوه قضاییه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه رئیس فعلی قوه قضاییه بسیار همراه و همسو با شهرداری در کنترل حریم شهر تهران است و این فرصتی است برای شهرداری تهران که در بحث ساخت‌وساز غیرمجاز و کنترل حریم با دادسرا و قوه قضاییه ارتباط خوبی برقرار کند. برگزاری چنین جلساتی به‌منظور هماهنگ‌ عمل کردن شهرداری برای اداره بهتر شهر بسیار کارگشا خواهد بود؛ یعنی اگر بتوانیم یکپارچگی را از مقیاس حریم، ناحیه، منطقه و بعد ستاد منتقل کنیم، می‌توانیم به دستاورد‌های خوبی در اداره شهر برسیم. این موضوع نیازمند برگزاری جلساتی است تا با هم‌اندیشی و به بحث گذاشتن چالش‌ها و مشکلات، به هماهنگی و یکپارچگی بیشتری برسیم.
او حمایت حقوقی از مدیران نواحی را به‌عنوان یک اصل خواند و اضافه کرد: مدیرانی هستند که برای حفظ منافع شهرداری و انجام‌وظایف قانونی‌شان تحت فشار قرار می‌گیرند. این وظیفه اداره کل حقوقی است که با پیگیری بموقع، از حقوق مدیران خود دفاع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید