• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131099
+
-

بازگشت حاجی

کریم بنزما پس از 6سال به تیم ملی فرانسه دعوت شد

بازگشت حاجی

گروه مرگ در یورو 1+2020با حضور تیم‌های ملی آلمان، پرتغال، فرانسه و مجارستان سبب خیر شد تا کریم بنزما پس از 6سال به تیم ملی فرانسه دعوت شود. بازگشت بنزما آن‌قدر مهم بود که همه به آن واکنش نشان دادند. ستاره‌هایی مثل نیمار، وینیسیوس و... زیر پست امباپه (عکسی دو نفره و با نوشتن KB در کنار KM که مخفف نام کریم و خودش است) از این موضوع استقبال کردند. رئالی‌ها هم خیلی خوشحالند و معتقدند حضور این 2 بازیکن در کنار هم در یوروی تابستان می‌تواند آنها را با هم هماهنگ کند تا فصل آینده در کنار یکدیگر با پیراهن رئال‌مادرید به میدان بروند. باشگاه مادریدی مذاکره و توافق با آلگری را هم تکذیب کرده و این به‌احتمال انتقال امباپه به برنابئو کمک می‌کند چون زیدان احتمالا قرار است با رئال ادامه دهد. او حامی اصلی کریم و امباپه در باشگاه است. از فصل16 - ۲۰۱۵ به این‌سو که حاج‌کریم از تیم ملی دور بوده، مهاجمان فرانسوی چنین عملکردی در باشگاه خود داشته‌اند؛ امباپه ۱۵۷، بنزما ۱۴۵، گریزمان ۱۴۲، بن یدر ۱۳۴، ژیرو ۸۶، مارسیال ۷۹ و دمبله ۵۲گل. البته مارسیال از لیست جا مانده چون این اواخر مصدوم بود و فصل خوبی را با منچستر سپری نکرد.
دشان درباره مذاکره و توافق با بنزما گفت که گفت‌وگوی خوبی داشته‌اند اما نمی‌تواند مفاد آن را بازگو کند. رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه هم نفسی به‌راحتی کشید و گفت این چیزی بوده که همه می‌خواستند. در ماه‌های اخیر حمایت بی‌سابقه‌ای از بنزما شده و اسطوره‌هایی مثل تیری آنری و دیگران از او حمایت و تمجید کرده‌اند. آنری از سبک فوتبال کریم تعریف کرده و آن را لذتبخش خوانده بود. پس از انتشار خبر رسمی بازگشت این مهاجم به تیم ملی، هواداران فوتبال در فرانسه جشن گرفتند. بنزما 81بار برای تیم ملی به میدان رفته و 5130دقیقه بازی کرده با آمار 27گل و 18پاس گل و هر 114دقیقه یک گل یا یک پاس گل که البته این آمار مربوط به زمانی است که او کم گل می‌زد و مثل کارگر در خدمت کریستیانو رونالدو و دیگران بود. اگر او 6سال از تیم ملی دور نمی‌ماند اکنون رکورد بیشترین تعداد بازی و گل‌های ملی را برای کشورش زده بود. نخستین بازی او برای فرانسه 12خرداد مقابل ولز خواهد بود و 6روز بعد هم در یک دیدار دوستانه دیگر فرانسه با بلغارستان بازی می‌کند. از 13شهریور هم او می‌تواند در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی2022مقابل اوکراین و فنلاند به میدان برود و یک‌ماه بعدتر در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا با بلژیک و بازی بعدی مقابل یکی از تیم‌های ایتالیا و اسپانیا بازی کند. کریم که قبلا شماره10فرانسه را می‌پوشید، قرار است شماره9را بر تن کند. شماره10در اختیار امباپه و شماره9در دست کانته است.
مربیگری تیم ملی فرانسه یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیاست چون سرمربی مجبور است تعداد زیادی از ستاره‌های بزرگ را خط بزند. فرانسه با بازیکنانی که دارد می‌تواند 4 -3 تیم ملی در سطح اول فوتبال جهان داشته باشد. همین الان هم بازیکنانی مثل لاکازت (آرسنال)، مارسیال (منچستریونایتد)، فرلان مندی (رئال مادرید به‌دلیل مصدومیت)، تئو ارناندس (میلان)، مندی (منچسترسیتی)، اومتیتی (بارسلونا)، آرئولا (فولام)، اوپامکانو (لایپزیش و بایرن‌مونیخ)، اندومبله (تاتنهام)، انزونزی (رن)، حسام عوار (لیون)، کاماوینگا (رن) و نبیل فکیر (رئال بتیس) از لیست جا مانده‌اند. این لیست تیم‌ملی فرانسه برای رقابت‌های یورو است.
  دروازه‌بان‌ها: هوگو لوریس (تاتنهام)، مینیان (لیل)، مانداندا (مارسی)
  مدافعان: دینیه (اورتون)، لئو دوبوا (لیون)، لوکاس ارناندس (بایرن‌مونیخ)، لنگله (بارسلونا)، کیمپمبه (پاری‌سن‌ژرمن)، کُنده (سویا)، واران (رئال مادرید)، زوما (چلسی)، پاوار (بایرن)
  هافبک‌ها: کانته (چلسی)، پوگبا (منچستریونایتد)، ربیو (یوونتوس)، موسی سیسوکو (تاتنهام)، تولیسو (بایرن)، لمار (اتلتیکو)
  مهاجمان: بنزما (رئال)، گریزمان (بارسلونا)، امباپه (پاریس)، کومان (بایرن)، عثمان دمبله (بارسلونا)، مارکوس تورام (مونشن‌گلادباخ)، ژیرو (چلسی)، بن‌یدر (موناکو).

واکنش‌ها به حضور بنزما در تیم ملی
  کینزلی کومان: «بنزما بازیکن فوق‌العاده‌ای است و کارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. هر هوادار فوتبال از دیدن او خوشحال می‌شود. من شخصا او را نمی‌شناسم، فقط مقابلش بازی کردم اما مشتاقانه منتظر شناختن او هستم.»
  لوکاس ارناندس: «کریم لیاقتش را دارد. در رئال مادرید، او مسابقات بزرگی را انجام داد و یک فصل بسیار عالی را پشت سر گذاشت. کار و تلاش نتیجه می‌دهد.»
  تولیسو: «من بسیار خوشحالم که می‌توانم با بنزما بازی کنم و فکر می‌کنم بنزما یک امتیاز بزرگ برای تیم ملی باشد.»
  پاوار: «واقعا از بازگشت بازیکن بزرگی مثل کریم خوشحالیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید