• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131107
+
-

نکته بازی/ سلاطین جوگیری



خبر رسیده آن هوادار خردسال، خوش‌صحبت و دوست‌داشتنی استقلال که مقابل آزارگران گفته بود: «تیمم را نمی‌فروشم» قرار است به عضویت تیم‌های پایه استقلال در بیاید. ظاهرا کار خوبی است. دم شما گرم. فقط می‌ماند اینکه اگر این پسر عزیز به اندازه کافی استعداد نداشت چی؟ آیا اعلام چنین خبری پیش از آزمایش فنی او، جنبه نمایش ندارد؟ تازه اگر این بنده‌خدا استعداد هم داشته باشد، در فوتبالی که 3‌ماه یک‌بار کل مدیران باشگاه شخم می‌خورند نمی‌شود آینده تضمین‌شده‌ای برای او فرض کرد. 
4 روز دیگر سروصداها می‌خوابد و همه‌‌چیز از یاد می‌رود. الان چند نفر از شما «مسی اردبیلی» و قرارداد 10 ساله‌اش با پرسپولیس را یادش هست؟ چند نفر از شما یادش مانده که قرار بود با فرزند هادی نوروزی قرارداد طولانی‌مدت بسته شود؟

خوب بودی خبر بده

حسابش از دست ما که در رفته، شما گوگل کنید ببینید شیخ دیاباته چندبار در این فصل مصدوم شده، چند بازی و چند جلسه تمرینی را به همین دلیل از دست داده است؛ حالا مرخصی‌ها به کنار. به هر جهت شیخ عزیز در تمرینات پیش از بازی حذفی با ذوب‌آهن هم غایب بود. در مورد او مثل همیشه گفته شده ممکن است پشت این خبر مصدومیت، مسایل مالی و دلخوری از باشگاه وجود داشته باشد. هر چه هست اما دیاباته امسال برای استقلال «نسیه» کار کرده و طوری نبوده که برای 4 هفته مستمر بشود روی این بازیکن حساب کرد. بعد هم قرارداد استاد طوری است که همینطور به دلار دارد کنتور می‌اندازد. آیا واقعا این همکاری به صرف باشگاه ایرانی است؟ بعید به‌نظر می‌رسد اینطور باشد.

یعنی پرسپولیس اصالت ندارد؟

دوستان در فوتبال ایران یک‌سری کلمات را از بر می‌کنند و بدون اینکه معنی و مفهومش را بدانند هی همینطور به زبان می‌آورند. یکی از شگفت‌انگیزترین واژه‌ها از این دست، عبارت «مکتب» است؛ هی مکتب ما اینطور، مکتب شما آنطور. دیگر واژه هم «اصالت» است. بعد از آن غائله دوشنبه‌شب بین فرزاد مجیدی و افشین پیروانی، در نشست خبری پیش از بازی حذفی با ذوب‌آهن صالح مصطفوی، مربی استقلال به حریف سنتی طعنه زده و گفته: «باشگاه ما برخلاف بعضی تیم‌ها اصالت دارد.» الان یعنی پرسپولیس اصالت ندارد؟ یعنی این باشگاه 58سال است در فضای «عدم» به سر می‌برد؟ همه جام‌هایش جعلی و توهمی بوده و میلیون‌ها طرفدارش وجود خارجی نداشته‌اند؟ شما را به خدا قبل از استفاده، معنی کلمات را یک‌بار در اینترنت جست‌وجو کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید