• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131035
+
-

نامه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین به مقام معظم رهبری

رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به مقام معظم رهبری  آخرین وضعیت جنگ با رژیم اسرائیل را تشریح کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه نوشت: «ما در جنبش حماس در مقابل تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی در ‌ماه مبارک رمضان و اوضاع متشنج و خطرناک حاکم بر قدس و مسجدالاقصی که نسبت به تبعات و پیامدهای خطرناک آن هشدار می‌دهیم؛ خواستار تحرک فوری برای اتخاذ موضعی قاطع در قبال این جنایات و تلاش برای بسیج مواضع اسلامی و دیپلماسی عربی، اسلامی و بین‌المللی به‌منظور بازداشتن دشمن صهیونیستی از ادامه جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن در شهر قدس اشغالی به‌ویژه مسجد مبارک الاقصی هستیم.»

  قدردانی‌ گروه‌های مقاومت فلسطین از مقام معظم رهبری
همچنین تعدادی از گروه‌ها و جریان‌های مقاومت فلسطین در نامه‌هایی خطاب به مقام معظم رهبری از مواضع ایشان در روز قدس قدردانی کردند. ازجمله این گروه‌ها جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین، ائتلاف نیروهای فلسطین، دبیرخانه کمیته مرکزی جنبش فتح‌الانتفاضه و جبهه مبارزه مردمی فلسطین هستند. به گزارش ایسنا، دبیرکل جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین در نامه خود با اشاره به سخنرانی روز قدس مقام معظم رهبری نوشته: «امام خامنه‌ای برجسته‌ترین نقش را در تثبیت معادله خون در مقابل خون، زخم در مقابل زخم و ترس در مقابل ترس داشت. امام خامنه‌ای همچنین پیروان محور سازشگری، صلح و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رسوا کرد و مسئولیت سرکشی شهرک‌نشینان و تشویق آنها برای تجاوز به قدس و مسجدالاقصی را بر گردن آنها گذاشت.» ائتلاف نیروهای فلسطین هم در نامه خود آورده: «ما در ائتلاف نیروهای فلسطین، بر تک‌تک کلمه‌های بیان‌شده در سخنرانی شما تأکید می‌کنیم و آن را برنامه کار خود قرار خواهیم داد؛ زیرا تشخیص دقیق حضرتعالی نسبت به وضعیت سیاسی جاری و تحولات اخیر، به‌ویژه در سایه رویدادهای مسجدالاقصی ازجمله خیزش مردمی گسترده که می‌تواند تمام طرح‌های صهیونیستی را به شکست بکشاند، هدایت‌کننده راه ما خواهد بود.» ائتلاف نیروهای فلسطینی نیز در نامه خود سخنرانی مقام معظم رهبری را «مهم و برجسته» خواندند.

تجمع مردم تهران در حمایت از فلسطین
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، از تجمع مردم تهران در حمایت از فلسطین خبر داد. به‌گفته سیدمحسن محمودی، این تجمع امروز از ساعت ۵ عصر در میدان امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فواصل اجتماعی برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید