• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131030
+
-

واکنش سخنگوی دولت به دستور کار هجمه علیه دولت

در انتخابات درباره علت مشکلات مردم بحث شود

دولت
در انتخابات درباره علت مشکلات مردم بحث شود

این روزها شیب حمله جریان‌های سیاسی به دولت بیشتر شده‌ و هرچه به موعد برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، حمله به دولت و رئیس‌جمهور پررنگ‌تر از قبل در دستور کار برخی احزاب و گروه‌های سیاسی قرار گرفته؛‌ تا جایی که به‌نظر می‌رسد تخریب و تضعیف دولت به اساسی‌ترین محور تبلغیات انتخاباتی آنان تبدیل شده است. در این میان شیوع بیماری کرونا هم به یکی‌دیگر از حوزه‌های تخریب دولت تبدیل شده است . بر همین اساس هم ‌ رئیس‌جمهوری در جلسه دیروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا از همه جناح‌های سیاسی و نامزدهای انتخابات خواست سلامت مردم را وارد مناقشات سیاسی نکنند و اجازه دهند کادر درمان بدون دغدغه مأموریت اصلی خود را انجام دهد.
در ماه‌های اخیر نوک پیکان حملات برخی جریان‌های سیاسی، دولت را هدف گرفته بود، اما در روزهای اخیر به‌نظر می‌رسد این راهبرد با جدیت و البته انسجام تشکیلاتی بیشتری پیگیری می‌شود؛ موضوعی که انتقاد علی ربیعی، سخنگوی دولت را در نشست خبری دیروزش به‌همراه داشت. به گزارش ایرنا، وی در این‌باره گفت: آدرس دادن مشکلات و رابطه علی برقرار کردن به ناکارآمدی، جفای بزرگ به تاریخ است. درست است مشکلات مردم بیش از اینهایی است که گفته می‌شود، اما علت را بیان نمی‌کنند و مایلیم در انتخابات در مورد این علت‌ها به‌خوبی بحث شود. ربیعی افزود: همه در دولت متعهد بودیم تا مردم کمتر در معرض این ناروایی‌ها قرار بگیرند تا از نظر ذهنی آزرده‌خاطر نشوند. شرایط در 3سال گذشته به قدری سخت بود که آرزو نمی‌کنم برای هیچ دولتی در آینده چنین شرایطی تکرار شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: تنها درصورت تکرار این شرایط می‌توان ادعای آنان را به محک گذاشت و اعتبارسنجی کرد که در این 8سال حتی یک کلمه درباره تحریم صحبت نکردند و آن را نادیده گرفتند و ضمن تبرئه ترامپ از اقدامات جنایتکارانه‌اش، حتی به‌طور عجیبی شاهد بودیم برخی از رأی‌نیاوردن ترامپ نگران بودند. وی با بیان اینکه بیشترین فشار بر مردم و زندگی مردم وارد شد، تصریح‌کرد: این امر در نقطه‌ای آغاز شد که رسانه‌های برانداز نظام از خارج علیه کلیت نظام و مخالفان دولت در داخل علیه دولت به‌نحوی در این صحبت‌ها به هم می‌رسیدند. قضاوت کنید و دیگران بگویند اگر در این 8سال بودند چه می‌کردند و با چه برنامه و چه استراتژی و سیاستی می‌خواستند ادامه دهند.
ربیعی درباره برخی اتهام‌زنی‌ها به دولت و عدم‌ رعایت اخلاق انتخاباتی در زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: متأسفانه برخی نامزدها با بی‌انصافی و بدون توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌های بی‌سابقه و فراگیری کرونا، برنامه تبلیغاتی خود را برحمله و هجمه به 8سال گذشته بنا نهاده‌اند و با رویکردی نفی‌انگارانه به میدان آمده‌اند و امیدواریم شاهد برنامه‌های ایجابی کاندیداها هم باشیم و به‌طور مشخص صورت مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی را ترسیم کنند و پیرامون برنامه‌ها بحث صورت بگیرد. وی تأکید کرد: حدود ۲سال پیش از همین تریبون اشاره کردم که با تخریب دولت و فرودآوردن آن، کسی فرازی نخواهد داشت. همه دولت‌ها بخشی از تاریخ این انقلاب هستند و فراموش نکرده‌ایم در دوره‌ای افرادی برای جلب رأی، تمامی دولت‌ها و دستاوردهای دولت‌های پس از انقلاب را تخریب کردند و امروز به تمام دستاوردهای نظام طعنه می‌زنند.

15میلیون نفر به‌زودی واکسینه می‌شوند
سخنگوی دولت همچنین گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده، حدود ۱۵میلیون نفر از سالمندان و افرادی که در معرض خطرند به‌زودی واکسینه خواهند شد.
ربیعی افزود: دولت موضوع خرید واکسن و واردات آن از همه کشورها و شرکت‌هایی که امکان‌پذیر است و نیز حمایت از تولید داخلی را در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت با حضور وزیر بهداشت مورد بحث و بررسی قرار داده است. با پیگیری‌های دغدغه‌مند همه اعضای دولت و تلاش‌های بی‌وقفه در وزارت امورخارجه به علاوه همکاری تنگاتنگ بانک مرکزی و با پیگیری‌های وزارت بهداشت، به نتایج امیدوارکننده و قابل اطمینانی رسیده‌ایم. سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با شفافیت و عدالت، واکسیناسیون گروه‌های سنی را با اولویت مشخص‌شده دنبال کرده و امکانات اجرای آن را به‌سامان رسانده است و در راستای اجرای عدالت سلامت نیز، از همان روزهای اول با برخی سوءاستفاده‌های جزئی برخورد جدی صورت داد و امروز نیز برنامه واکسیناسیون به‌صورت شفاف و عادلانه درحال پیگیری است و این روند تا پایان ادامه خواهد یافت. ربیعی تصریح ‌کرد: تلاش‌های جمعی دولت، ترتیبی را ایجاد کرده که روند واردات و تولید داخلی در چند مرکز طی ماه‌های آینده، به‌گونه‌ای خواهد بود که دیگر هیچ‌یک از ایرانیان دغدغه واکسیناسیون را نداشته باشند. این تعهد دولت به مردم بوده و قطعا دولت آینده با بهره‌مندی از این دستاوردها این روند را با زیرساخت‌های ایجادشده ادامه خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید