• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130832
+
-

تور اروپایی ظریف زیرسایه جنگ در سرزمین‌های اشغالی


تور اروپایی وزیرخارجه زیرسایه جنگ ادامه دارد. محمدجواد ظریف که پیش از این در سفری منطقه‌ای به قطر، عمان، اردن و عراق رفته بود، حالا راهی اروپا شده است. در مسیر سفر اروپایی ظریف دیروز وارد ایتالیا شد تا با مقامات این کشور و واتیکان دیدار کند.
البته او گفته که سفرش ارتباطی با مذاکرات احیای برجام ندارد و این گفت‌وگوها را سیدعباس عراقچی، معاون او در وین پیش می‌برد. طبق گزارش‌ها وزیرخارجه در این سفر علاوه بر رایزنی درخصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.
سفر ظریف البته تا اینجا تحت‌تأثیر بالاگرفتن درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم اسرائیل قرار گرفته است. وزیرخارجه ایران دیروز در نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی شرکت کرد؛ نشستی که براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی به پیشنهاد و دعوت عربستان انجام شده است. 
در این نشست وبیناری به ریاست «فیصل بن‌فرحان» وزیر امورخارجه عربستان سعودی و وزیران عضو سازمان همکاری های اسلامی برگزار شد و درباره رخدادهای خونین و حملات اسرائیل در سرزمین فلسطین، به‌ویژه قدس بحث و تبادل‌نظر کردند.
پیش از شرکت در این نشست مجازی نیز محمدجواد ظریف سفر به اتریش را هم برهم زد. اتریشی‌ها پرچم رژیم اسرائیل را روی بناهای مقر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه خود برافراشته کردند. سخنگوی وزارت خارجه در مورد اخبار منتشر‌شده در ارتباط با علت لغو سفر ظریف به وین، گفت: «آقای ظریف، سفر به وین را در این شرایط به مصلحت ندانست.»
 پیش از این رسانه‌های اتریشی نیز از لغو سفر ظریف به‌دلیل حمایت این کشور از رژیم اسرائیل خبر داده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید