• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130831
+
-

انتقاد از اعمال‌سلیقه در احراز صلاحیت داوطلبان شوراها


بحث احراز صلاحیت داوطلبان ششمین دوره شوراهای شهر و روستا همچنان محل گلایه و اعتراض قرار دارد. بر اساس گزارش خانه ملت، در نشست دیروز مجلس، سیدکاظم دلخوش‌اباتری در تذکری شفاهی درباره عملکرد هیأت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها و بررسی صلاحیت‌ها استصوابی نیست، بلکه براساس قانون ۴ ارگان دخالت دارند و در بررسی صلاحیت‌ها باید نظر ۴ ارگان اخذ شود، اما امروز ارگان‌های دیگری اضافه شدند و متأسفانه فراتر از قانون عمل می‌شود. متأسفانه امروز اتفاقی درحال روی دادن است و در بعضی از موارد سلیقه‌ای عمل شده است. باید تدبیری اتخاذ شود تا مردم و نامزدها آسیب نبینند.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها براساس قانون عمل شود. براساس قانونی که وجود دارد و براساس استعلام‌هایی که از مراجع گرفته می‌شود باید صلاحیت افراد مورد بررسی قرار گیرد؛ مراجعی که در قانون ذکر شده است نیز شفاف است.  اگر همه مراجع صلاحیت فرد را تأیید کردند و محکومیتی برای آن قائل نشدند، دلیلی ندارد براساس برخی گزارش‌ها افراد ردصلاحیت شوند. 
به گفته اسدالله تقی‌زاده، معاون نظارت هیأت‌عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران داوطلبان از 26اردیبهشت به مدت 4روز می‌‌توانند با مراجعه به دفاتر هیأت مرکزی یا فرمانداری شهرستان خود، نسبت به اعلام و ثبت شکایت اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید