• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130725
+
-

پساب شهر صدرا تصفیه شده است و آلودگی ندارد


به‌دنبال دریافت چندین پیام مردمی از ساکنان شهر صدرای شیراز درخصوص رها شدن پساب در اطراف این شهرک و نگرانی از آلودگی و هدر رفت این پساب گفت‌وگویی با مدیرعامل آبفای شهر شیراز داشته‌ایم تا ببینیم جریان این پساب رها چیست.
بهمن بهروزی، مدیرعامل آبفای شیراز در این زمینه به همشهری گفته است: هیچ‌گونه نگرانی در مورد سلامت این پساب وجود ندارد زیرا اکنون 3‌ماه از راه‌اندازی و شروع به‌کار تـصفیه‌خانـه فاضلاب شرق شهرصدرا می‌گذرد و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز به‌طور مکرر و منظم وضعیت پساب خروجی را مورد پایش قرار می‌دهد و آزمایش‌های کنترل آلودگی cod و BoD را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که این پساب تهدیدی برای محیط‌زیست و آب‌های سطحی و زیرزمینی نباشد.

به‌زودی پساب ساماندهی می‌شود
 بهروزی در پـاسخ به چگونگی بهره‌برداری از این پـساب ادامه می‌دهد: چندی قبل تفاهمنامه‌ای با شهرداری صدرا منعقد کردیم که به موجب آن، بخشی از پساب به مصرف فضای سبز شهر صدرا برسد و البته برای انتقال پساب باید زیرساخت آن ایجاد شود. واگذاری و امکان استفاده از این پـساب به شکل مزایده است و در مرحله اخذ مجوز از وزارت نیرو است.
بهروزی در مورد امکان استفاده پساب تصفیه شده توسط کشاورزان در آبیاری زمین‌های کشاورزی هم یادآوری کرد: تعاونی کشاورزی صدرا می‌توانند در مزایده شرکت و به‌صورت پـیمانکار با پرداخت هزیـنه‌های مربوط بـه انتقال پساب، امکان استفاده از آن را برای کشاورزان فراهم کنند. به‌گفته وی تمامی مراحل از مزایده پس از اخذ مجوز توسط شرکت آب و فاضلاب شیراز با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی انجام می‌شود و اکنون نیز در مرحله ارزیابی پیمانکاران هستیم و تلاش می‌شود تا یک‌ماه آینده پـیمانکار مجری تصفیه غرب صدرا انتخاب شود که پس از تکمیل و راه‌اندازی، پـساب این تصفیه‌خانه بدون آلودگی برای این منطقه قابل استفاده خـواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید