• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13040
+
-

خاتم اردکان؛ نگین والیبال ایران

برای حضور پرقدرت نماینده والیبال استان در آسیا باید زمینه‎سازی‌های لازم انجام شود

منهای فوتبال
خاتم اردکان؛ نگین والیبال ایران




آسیه طاهری‌زاده | یزد- خبرنگار:

گرچه یزد نماینده شایسته‎ای در سطح اول کشور در ورزش‎های جمعی چون فوتبال نداشته، ولی در والیبال نماینده‎‎های شایسته زیادی داشته است. پیشگامان شفق اردکان، آرمان اردکان و خاتم اردکان نماینده‏‏های استان یزد در لیگ برتر والیبال بوده‎‎اند.
امسال خاتم اردکان با نایب‌قهرمانی و انصراف بانک سرمایه از تیم‎‎داری، به عنوان نماینده ایران در آسیا حضور خواهد داشت، حضوری که برای تکرار موفقیت‎‎های نماینده‎‎های ایران در آن نیازمند زمینه‌سازی و هزینه است.
چند سالی است که با توجه به موفقیت‎های تیم ملی در رده‎‎‌های مختلف سنی، والیبال به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های کشور تبدیل شده است و روز به روز بر این محبوبیت افزوده می‌شود و کسب مدال طلای نوجوانان جهان و همچنین موفقیت‎‎های بزرگسالان در لیگ‏‏های جهانی نیز تاثیر زیادی در افزایش این محبوبیت داشته است.

با این حال یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت تیم ملی در سال‌های گذشته برگزاری منظم لیگ برتر والیبال و ظهور استعدادهای جدید در این لیگ بوده است.
در این میان استان یزد نیز نماینده‌های شایسته‌ای در دوره‌های مختلف لیگ داشته است که عموم آن تیم‌ها از شهر والیبال‎‎خیز اردکان بوده و  نشان از علاقه بالای آنها به این ورزش دارد، ورزشی که هر هفته سالن‌هایش مملو از تماشاگران مشتاق می‌شود.


شروع بد، صعود رویایی

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره نایب‌قهرمانی والیبال خاتم اردکان در لیگ برتر، می‌گوید: همه چیز به‌خوبی روز آخر نبود و در این مسیر سختی و فشارهای زیادی تحمل کرده‌ایم. «عباسعلی میرحسینی» با بیان اینکه تلاش، ایمان و تمرین زیاد عامل پیروزی است، می‌گوید: با وجود اینکه تیم خاتم اردکان دیر بسته شد، ولی تمرینات آن به طور جدی برگزار شد، زیرا حضور قدرتمند در لیگ برتر برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی درباره دلیل دیر بسته شدن تیم می‌گوید: دلیل این موضوع آن بود که بسیار دیر و به فاصله ۱۲ روز مانده تا آغاز لیگ تصمیم‌ بر تیم‌داری گرفته شد. میرحسینی با اشاره به نتایج ضعیف خاتم در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال، می‌گوید: این نتایج ضعیف‌ترین نتایج تاریخ باشگاه بود و 7 شکست و تنها 4 برد به دست آوردیم. البته این پایان کار نبود و در نیم‌فصل دوم با هماهنگی‌ای که بازیکنان به دست آوردند و حمایت مدیریت باشگاه و تماشاگران بی‌نظیر اردکان، موفق شدیم ورق را کاملا برگردانیم و با کسب 7 برد و 4 شکست به مرحله بعد صعود کنیم و نایب‌قهرمان کشور شویم.


بالا رفتن انتظارات از خاتم 

میرحسینی، با اشاره به نمایندگی خاتم در آسیا، می‌گوید: ما در این مسابقات نماینده ایران هستیم و همه مردم از ما انتظار دارند مانند سال‌های قبل، نماینده‌ای شایسته باشیم و روی سکو بایستیم.
وی ادامه می‌دهد: کسب مقام در آسیا نیازمند هماهنگی زیاد تیم و جذب بازیکنان قوی‌تر است. ما امسال از نظر میزان بودجه تیم هشتم و یا نهم لیگ بودیم؛ در حالی که با توجه به بالا رفتن انتظارات، در صورتی که مانند گذشته هزینه کنیم، امکان نتیجه گرفتن کم است.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره بازیکنان تیم می‌گوید: 3 بازیکن ما بومی و دیگر بازیکنان نیز از افراد باتجربه و حرفه‌ای در سطح کشور هستند؛ با این‌حال در زمینه‌های مورد نیاز برای تقویت تیم، جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه ترتیب داده‌ایم که برای جذب بازیکنان جدید، قول‌هایی برای پیگیری دادند.

وی با تشکر از تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در صورتی که حمایت‌های ایشان نبود، خاتم به هیچ وجه در موقعیت کنونی قرار نداشت.
میرحسینی درباره دلایل نایب‌قهرمانی خاتم می‌گوید: هر مربی‌ دیگری به جای من بود به دلیل اینکه هزینه بسیار کمی برای تیم شد، همه موضوع را به خودش ربط می‌داد، با این‌حال می‌خواهم بگویم که نایب‌قهرمانی و راهیابی به مسابقات آسیایی چیزی جز معجزه نبوده است.


مدیریت خوب تیم خاتم

دبیر هیات والیبال استان هم با بیان اینکه تیم خاتم اردکان نماینده استان در سطح اول کشور است، می‌افزاید: این تیم مدیریت خوبی دارد. همچنین برای کمک بیشتر به این تیم، خاتم از پرداخت یک درصد سهم قراردادها که باید به حساب هیات والیبال ریخته شود، معاف شده است.
«عباس الوانساز» با بیان اینکه در گذشته مدارس والیبال ساماندهی نشده بودند، می‌افزاید: به همین منظور سال گذشته، اقدام به ساماندهی آنها کردیم و در حال حاضر 23 مدرسه والیبال در سطح استان فعالیت و زمینه را برای ظهور استعدادهایی در سطح ملی هموار می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: از میان این مدارس 6 مدرسه عضو کانون والیبال هستند که مجوز خود را از فدراسیون والیبال دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تاکنون چند بار پیشنهاد برگزاری لیگ والیبال را داده‌ایم، می‌گوید: به دلیل همکاری نکردن هیات والیبال شهرستان‌ها تاکنون این مهم محقق نشده است. برگزاری لیگ استانی تاثیر زیادی در کشف استعدادها و پیشرفت والیبال استان دارد.الوانساز با بیان اینکه مشکل اصلی برای برگزاری لیگ نبود سالن است، می‌افزاید: به همین دلیل مسابقات رده‌های سنی پایه را در تفت برگزار کردیم.

وی همچنین با بیان اینکه مسابقات لیگ جوانان و نوجوانان در آبان ماه برگزار شد، ادامه می‌دهد: این مسابقات تاثیر زیادی در شناخت ظرفیت‌های موجود والیبال و تقویت آن دارد.
الوانساز با اشاره به اینکه والیبال در رده سنی و رشته‌های مختلف در استان برگزار می‌شود، می‌افزاید: در حال حاضر تیم خوبی در والیبال ساحلی داریم.
وی درباره تیم والیبال ساحلی استان می‌گوید: والیبال ساحلی سنگ‌آهن بافق با والیبالیست‌های بومی در لیگ برتر والیبال ساحلی حضور دارد و نتایج خوبی کسب کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید