• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130187
+
-

خبر/ جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس با ظریف


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت وزیر امورخارجه به این کمیسیون برای پاسخ به ۶ سؤال اعضا خبر داد. «ابوالفضل عمویی» دراین باره به ایرنا گفت: به‌دلیل شیوع کرونا، جلسه‌های کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری تشکیل نمی‌شود، اما کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جلسه فوق‌‌العاده‌ای را امروز (یکشنبه) برگزار خواهد کرد. وی درباره محور این جلسه اضافه‌کرد: توضیحات وزیر امورخارجه درباره فایل منتشر شده از او و همچنین طرح ۶سؤال اعضا از ظریف در دستورجلسه کمیسیون قرار دارد.
 
 شکوری‌راد: با براندازان چالش داریم
حزب اتحاد ملت روز شنبه از برنامه خود برای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با عنوان «جامعه قدرتمند، دولت توانمند» رونمایی کرد. این نشست با حضور علی شکوری‌راد‌ دبیرکل حزب اتحاد ملت، محسن میردامادی معاون سیاسی دبیرکل و سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب برگزار شد. شکوری‌راد با اشاره به شعار انتخاباتی این حزب، گفت: می‌دانیم که تا جامعه قدرتمند نباشد، تا جامعه‌ای در حقیقت آنقدر قدرت نداشته باشد که بتواند از کسانی‌که کار اداره کشور را به آنها واگذار می‌کند حساب پس بگیرد، هرکس در قدرت قرار بگیرد در معرض فساد هم قرار می‌گیرد. در نتیجه مقدمه اصلاحات این است که حکمرانی خوب و یک دولت توانمند شکل بگیرد. برای دستیابی به این مهم باید جامعه قدرتمند باشد.
 این موضوع در دوران اصلاحات شکل گرفت و آگاهی افزایش پیدا کرد. براساس گزارش ایلنا، شکوری‌راد با بیان اینکه جامعه عملا از دی‌ماه سال96 به 3بخش اصلاح‌طلب، اصولگرا و بخش جدید برانداز تقسیم شده است، تصریح کرد: جبهه اصلاحلات در چالش با براندازان است به‌گونه‌ای که روش اصلاح‌طلبانه را دنبال کند نه روش براندازان را؛ بنابراین جبهه اصلاحات با کسانی که با اصل مشارکت مخالف هستند، در چالش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید