• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130068
+
-

خبرها/ ابلاغ ممنوعیت سفرها در عید فطر

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن ابلاغ رسمی ممنوعیت همه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سفرها شد. بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای که در نخستین ساعات صبح جمعه، 17اردیبهشت1400 خطاب به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر شد، به استناد مصوبه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا در حضور رئیس‌ محترم جمهور، ممنوعیت همه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، از ساعت۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱اردیبهشت‌ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵اردیبهشت۱۴۰۰ را رسما ابلاغ کرد. فرمانده قرارگاه در این ابلاغیه، از وزارت راه و شهرسازی و ناجا خواست، با پیش‌بینی همه تمهیدات لازم، ممنوعیت تمامی سفرها در همه مناطق کشور فارغ از هرگونه رنگ‌بندی کرونایی را در بازه زمانی مصوب، به نحو کامل محقق کنند. فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در رونوشت این ابلاغیه، ضمن جلب همکاری کامل جمعیت هلال‌احمر برای اجرای مصوبه ممنوعیت سفرها، از سازمان صدا و سیما خواست موضوع ممنوعیت سفرها را از طریق شبکه‌های پرمخاطب رادیو و تلویزیون، مستمرا اطلاع‌رسانی کند.

 شناسایی ۱۴۰کودک بی‌سرپرست به‌دلیل ایدز والدین
فرید براتی‌سده، مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در روز جهانی «حمایت از یتیمان ایدز» گفت: در ایران ۱۴۰ یتیم ایدز شناسایی‌شده داریم که اکثر آنها با خویشاوندان خود زندگی می‌کنند، به لحاظ حمایتی، اکثر این افراد به همراه فامیل‌شان زندگی می‌کنند که نشان می‌دهد بافت حمایتی از این قشر در اجتماع وجود دارد. این در حالی است که این فرزندان باید به‌طور کامل تحت پوشش قرار گرفته و برای مستمری و... آنها برنامه‌ریزی شود.
او ادامه داد: همچنین لازم است که اگر این فرزندان دچار انزوا هستند، خدمات روانشناختی و روانی-اجتماعی برایشان آماده شود و به‌طور نامحسوس به متخصصان مراجعه و خدمات دریافت کنند تا از نظر شرایط روانشناختی در حال و آینده دچار مشکل نشوند.
براتی‌سده در گفت‌وگو با ایسنا بر موضوع حمایت از مبتلایان ایدز هم تأکید کرد: در برنامه ششم مقابله با ایدز که اکنون آن را می‌نویسند به بحث حمایت نیز توجه کرده‌اند و یکی از ۱۲سیاست این برنامه، سیاست حمایت از افراد مبتلا به بیماری ایدز است که این کار در کشور به سازمان بهزیستی محول شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید