• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130033
+
-

قرعه سخت برای آخرین سهمیه کشتی

علیزاده در مسابقات گزینشی کشتی فرنگی، باید قهرمانان جهان و المپیک را شکست بدهد تا مسافر توکیو شود

منهای فوتبال
قرعه سخت برای آخرین سهمیه کشتی

امروز آخرین فرصت است تا تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب کامل به بازی‌های 2020توکیو اعزام شود. کشتی فرنگی ایران برای المپیک، 3 سهمیه در مسابقات جهانی 2019گرفت و 2 سهمیه در مسابقات گزینشی 2021.در مسابقات قزاقستان حسین نوری می‌توانست در وزن 87کیلوگرم سهمیه بگیرد و تیم را کامل کند اما او با وجود قرعه مناسب با اشتباه فاحشی که داشت مقابل حریف چینی شکست خورد. حالا همه امیدها به ناصر علیزاده و مسابقاتی است که از امروز در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.
علیزاده جوان که حدود 2 هفته قبل قهرمان آسیا شد، کشتی‌گیر جسوری است اما مسابقات صوفیه دومین تجربه بین‌المللی اوست. این مسئله می‌تواند کارش را بین بزرگانی که هنوز سهمیه المپیک نگرفته‌اند، سخت کند. علیزاده خیلی هم خوش‌شانس نیست. برخلاف قرعه آسان حسین نوری در قزاقستان، سخت‌ترین قرعه ممکن در بلغارستان نصیب او شده است. اگر بخواهد به فینال برسد و سهمیه المپیک بگیرد، باید قهرمان اروپا و جهان و المپیک را از پیش رو بردارد.
مسابقات گزینشی صوفیه از امروز ساعت 11:30آغاز می‌شود و علیزاده در دور نخست به مصاف رامون بتچارت از سوئیس می‌رود، درصورت پیروزی در دور بعد باید با برنده مبارزه ماتسو سومی از ژاپن و آلویس آلمندرا از پاناما کشتی بگیرد. زورابی داتوناشویلی کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از صربستان که مدال طلای قهرمانی اروپا در سال 2021را دارد و داوید چاکوتادزه روسی که در المپیک ریو مدال طلا گرفت، در گروه علیزاده حضور دارند. احتمال دارد علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی با کشتی‌‌گیر صربستانی و در مرحله نیمه نهایی با کشتی‌گیر روس روبه‌رو شود. این تنها فرصت برای کسب سهمیه المپیک است و تنها نفرات راه یافته به فینال مسابقات جواز حضور در المپیک توکیو را می‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید