• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 26 آذر 1396
کد مطلب : 1300
+
-

انسجام ناشی از رأی مردم با اختلاف سلیقه برهم نمی‌خورد

عضو شورای شهر تهران برخی بحث‌ها میان شهردار و اعضای شورای شهر را اختلافات خانوادگی دانست و گفت: ای‌کاش رسانه‌ها و رقیبان به‌جای آنکه به کوچک‌ترین عطسه و سرفه شهردار و اعضای شورای شهر واکنش نشان دهند، طی 14سال گذشته به تاریک‌خانه‌های خود اندکی نور می‌تاباندند تا نظام به خاطر شیوه اداره شهر تهران در آن سال‌ها این همه هزینه پرداخت نکند.

شهربانو امانی درمورد تنش ایجادشده میان برخی اعضای شورای شهر و شهردار تهران در نشست خصوصی هفته گذشته به شهر‌نوشت، گفت: آنچه شورای شهر پنجم و شهردار منتخب تحویل گرفته است، در واقع با چالش‌هایی بسیار جدی و مشکلات بسیاری مواجه است که به جراحی‌های جدی و زیربنایی نیاز دارد، بنابراین وقتی کار ریشه‌ای حل می‌شود، طبیعتا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها هر شخصیت حقیقی و حقوقی نظر مستقل دارد و بحث‌کردن در این زمینه منطقی و طبیعی است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌سازی‌‌ها در این برهه زمانی که 14سال مدیریت یکجانبه، نظامی و اقتدارگرا در شهرداری تهران حاکم بود، سخت است، گفت: برای تغییر و اصلاح ساختارها و همچنین برگرداندن تصمیم‌سازی‌‌ها به ریل اصلاح شده، طبیعتا بحث‌های جدی لازم است بنابراین دلیل نمی‌شود بگوییم میان شورای شهر تهران و شهرداری اختلاف افتاده است و بابت آن نیز عده‌ای خوشحال شوند. وی با اشاره به اینکه تنش هفته گذشته بین برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران جزئی بود و همان لحظه حل شد، گفت: با این حال عده‌ای فکر می‌کنند اگر میان شهرداری و شورای شهر تهران اختلاف ایجاد شود آنچه در این سال‌ها با رانت به‌دست آورده‌اند را از دست نمی‌دهند و دیگر در معرض حسابرسی قرار نمی‌گیرند.

به گفته امانی، عضو شورای شهر تهران انسجام در پارلمان محلی و دولت محلی با این تضارب آرا و اختلاف سلیقه‌ها برهم نخواهد خورد ضمن اینکه مردم در عرض 4ماه انتظار ندارند که شهردار معجزه کند. آنها با صبر و حوصله درک می‌‌کنند که برای تغییر راهبرد طبیعتا نیازمند زمان هستیم و خدا با صابرین است.

مردم باید به شهرداری زمان بدهند، چراکه قرار نیست به اسم مدیریت جهادی، افتتاح‌های غیرکارشناسی داشته باشیم. وی با تأکید بر اینکه صاحب رأی مردم هستند، گفت: خوشبختانه کوچک‌ترین نطق جلسات هم‌اندیشی ما نیز زیر ذره‌بین رسانه‌های همفکر رقباست و از آنجا که شبکه‌های رقیب مشکل مالی ندارند و پول بیشتری در اختیار دارند همه شبکه‌های دیداری و شنیداری را در دست گرفته‌اند. امانی خطاب به رسانه‌های رقیب گفت: شما اگر به‌دنبال منافع ملی بودید، امروز شاهد فساد افسارگسیخته داخل نهاد مهمی مثل شهرداری نبودیم.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید