• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129985
+
-

شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم با سازمان اورژانس کشور:

باید برای شرایط حاد آماده باشیم

رئیس سازمان اورژانس کشور: نیمی از پایگاه‌های اورژانس با کمک شهرداری ساخته شده‌اند

باید برای شرایط حاد آماده باشیم

با هدف توسعه پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و افزایش فضای استقرار بالگرد‌های اورژانس هوایی،  تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور امضا شد. 
به گزارش همشهری،  شهردار تهران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: اقداماتی که با همکاری اورژانس کشور در تهران انجام می‌دهیم در حد مانور است زیرا هنوز بحرانی رخ نداده و باید برای وقوع شرایط حاد آماده باشیم.
پیروز حناچی  با اشاره به اینکه امروز زیرساخت‌های لازم در تهران فراهم شده است و باید کاری کنیم که بهره‌وری این زیرساخت‌ها بالا رود گفت: ما هنوز با شرایط حاد در تهران مواجه نشده‌ایم و همه اقداماتی که انجام می‌دهیم مانند مانور است. اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد باید آماده باشیم. باید همکاری‌ها میان مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی نظیر اورژانس بیشتر شود و در این مسیر همزمان توانمندی مردم برای مقابله با حوادث و بحران‌ها هم افزایش یابد.
حناچی از همکاری و انعطاف سازمان اورژانس کشور و تهران قدردانی کرد و گفت: همکاری ما با اورژانس خیلی بیشتر از وزارت بهداشت است و امیدواریم از این همکاری بهره بیشتری عاید مردم شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور در این مراسم که در دفتر شهردار تهران برگزار شد،  از همدلی شهرداری تهران با سازمان اورژانس قدردانی کرد و گفت: این همدلی با توسعه پایگاه‌های اورژانس توسط شهرداری منجر به نجات جان شهروندان شده است. مجموعا اگر ۲۲۵ پایگاه ثابت اورژانس در تهران به فعالیت مشغول هستند ۱۲۵ پایگاه آن با کمک شهرداری ساخته و راه‌اندازی شده است.
پیرحسین کولیوند ضمن قدردانی از شهرداری تهران گفت: شهرداری کارهای بزرگی برای اورژانس انجام داده که نتیجه آن باعث افزایش کیفیت کار و سرعت خدمت‌رسانی و رضایت شهروندان شده است. افزون بر پایگاه‌های اورژانس،  آموزش عمومی را از طریق شهرداری تهران به میان مردم بردیم و از ظرفیت سرای محلات ، ایستگاه‌های مترو و تابلوهای شهری استفاده زیادی شد. حتی مقرر شد ۶۰ ثانیه در ابتدای پخش فیلم‌های سینمایی به آموزش موضوعات اورژانس اختصاص یابد.
او با اشاره به اینکه بین نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی هم‌افزایی ایجاد شده است،  بیان کرد: اورژانس هوایی یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود که به لطف همکاری شهرداری جمعا در تهران بالای ۷۰ مرکز تدارک دیده شده که در انتقال اعضای پیوندی و مریض‌های بدحال بسیار مؤثر بوده و جان خیلی از افراد را نجات داده است.
کولیوند افزود: قبل از امضای این تفاهمنامه اقداماتی که در دل آن قید شده انجام شده و این کارها در عمل صورت گرفته است. به وزیر بهداشت هم گفته‌ام که شهرداری برای اورژانس سنگ تمام گذاشته است.  رئیس سازمان اورژانس کشور درباره زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه نیز گفت: موتورلانس‌ها در کمتر از ۹ دقیقه و آمبولانس‌ها در ۱۴ دقیقه به مقصد می‌رسند که این عدد با دنیا رقابت می‌کند. معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم درباره این تفاهم گفت: اورژانس تهران همکاری خیلی خوبی با شهرداری دارد و این تفاهمنامه کمک خواهد کرد که در چند بخش نظیر موضوع اورژانس هوایی و محل استقرار بالگردها اقدامات سریع‌تری انجام شود. این اقدامات در 3 فاز طراحی و بر سر آن تفاهم شده است. بخش دیگر این تفاهمنامه مربوط به افزایش پایگاه‌های اورژانس و ایجاد فضای بالگرد و اورژانس هوایی است که سازمان آتش‌نشانی در این زمینه همکاری خوبی داشته است.
مجتبی یزدانی ادامه داد: هم‌اکنون در ۶۴ ایستگاه آتش‌نشانی موتورلانس و در ۱۸ پایگاه خودروی اورژانس مستقر شده است. همچنین ۶۵ پایگاه اورژانس راه‌اندازی شده و ۵ پایگاه بحران در پهنه شمال،  شرق،  غرب،  مرکزی و جنوب هم تعیین شده و آماده ساخت است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: فاز اول این تفاهم مربوط به تجهیز ۱۲۲ پایگاه اورژانس است. همانطور که می‌دانید ۳۴ پایگاه از این تعداد به‌صورت کانکسی فعال و دایر است.
یزدانی افزود: در فاز دوم قرار شد استانداردهایی تبیین شده و به پایگاه‌های فعلی اضافه شود. اشکالات و ایرادات در مناطق مختلف شناسایی و برطرف شده و همزمان در مناطق یک نماینده از خدمات شهری و یک نماینده از اورژانس موضوعات را تا حصول نتیجه بررسی و پیگیری می‌کنند. او توضیح داد: در حال حاضر به‌طور کلی ۱۲۲ پایگاه اورژانس در تهران وجود دارد که ۵۹ پایگاه در سوله‌ها،  ۳۴ پایگاه در کانکس،  ۲ پایگاه در ایستگاه‌های مترو و ۲ پایگاه در معابر قرار دارند.
در این مراسم مصطفی کاظمی،  مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران،  حمید چوبینه،  مدیرعامل شرکت شهر سالم و  مهدی داوری‌دولت‌آبادی،  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید