• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129960
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BBmrJ
+
-

لیگ قهرمانان کوچک

بازی‌های امشب لیگ اروپا زیر سایه نام‌هایی مثل مورینیو، تیری آنری، هری کین و... قرار دارد

لیگ قهرمانان کوچک

دیدارهای برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا که امشب بین رم- منچستریونایتد و آرسنال- ویارئال برگزار می‌شود، زیر سایه بمب خبری پریشب فوتبال اروپاست؛ بازگشت مورینیو به سری آ؛ این‌بار مربیگری در آاس‌رم. البته باخت 2-6 دیدار رفت مقابل منچستر جایی را برای جبران و امیدواری نزد هواداران رم باقی نگذاشته، اما به‌هر‌حال این هم یک شوک است. ژوزه مورینیو برای نخستین‌بار از زمان هدایت اینتر و کسب سه‌گانه اروپا در سال
10-2009 به سری آ برمی‌گردد؛ به همان تیمی که برای آخرین‌بار او را در این لیگ شکست داده بود، یعنی رم که آن سال رقیب مستقیم اینتر برای قهرمانی بود. بعد از مورینیو، یوونتوس به سری آ چنگ انداخت و 9سال پیاپی لیگ را فتح کرد. آغازگر این روند قهرمانی آنتونیو کونته بود که این مربی یوونتوسی امسال موفق شد ترمز تیم سابقش را بکشد و برای نوزدهمین بار اینتر را قهرمان کند. حالا مورینیویی قرار است فصل آینده به رم بیاید که خودش اینتر را قهرمان کرده بود. اگر پیرلو برود و آلگری به‌عنوان جانشین او به یووه بیاید، فصل آینده سری‌آ چه لیگی بشود. پیش از این با مائوریتزیو ساری هم تماس‌هایی برقرار شده بود اما مورینیو به این سمت رسید. قرار است دنیله ده‌روسی، اسطوره باشگاه در کنار سرمربی پرتغالی در کادر فنی مشغول شود. او به‌تازگی از فوتبال کناره‌گیری کرده و کرونا را هم شکست داده است.
گران‌ترین سرمربی تاریخ رم سالی 7میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. البته این قیمت واقعی آقای خاص نیست؛ 9میلیون بقیه دستمزدش را باشگاه تاتنهام پرداخت خواهد کرد. سهام باشگاه رم هم پس از پیوستن مورینیو افزایش پیدا کرد. تغییرات ارزش سهام باشگاه رم طی ماه‌های اخیر و بعد از شیوع ویروس کرونا معمولا منفی بود و در بهترین حالت رشد 1 تا 3درصدی داشت. پس از اعلام خبر انتخاب ژوزه مورینیو به‌عنوان سرمربی آاس رم، ارزش سهام باشگاه به شکل بی‌سابقه‌‌ای افزایش یافت و بیش از 22درصد رشد داشت. جالب اینکه تعداد جام‌های مورینیو از باشگاه آاس‌رم بیشتر است؛ 25در برابر 14جام. فعلا پائولو فونسکا که مرد بازنده همه بازی‌های بزرگ است، می‌تواند از بازی امشب و چند بازی باقیمانده تا انتهای فصل لذت ببرد و سپس جایش را به کسی بدهد که قرار است دوباره از سرخپوشان پایتخت ایتالیا تیمی در حد مدعی بسازد.
فعلا اوضاع منچستر بحرانی است. دیدار یکشنبه‌شب این تیم با لیورپول به‌دلیل هجوم هواداران معترض به ورزشگاه اولدترافورد لغو شد. هواداران عصبانی که خواهان رفتن گلیزرهای آمریکایی از باشگاه هستند، به اسپانسر جدید منچستر هم واکنش تند نشان دادند.
 شرکت فناوری اطلاعات Team Viewer که به‌تازگی قرارداد حمایت مالی پیراهن را با مبلغ 235میلیون پوند با منچستر امضا کرده بود، با حرکت هماهنگ هواداران امتیازش در Trustpilot از 5ستاره به 1ستاره رسید. برنامه بعدی منچستری‌ها بستن اولدترافورد در روز بازی با لستر است که یک هفته دیگر قرار است برگزار شود. گلیزرها می‌خواهند برای خواباندن اعتراضات نسبت به خرید هری کین و یک مدافع از بین واران و راموس یا کولیبالی اقدام کنند.
دیگر دیدار امشب جنبه انتقامی برای آرسنال دارد. اونای امری در دیدار رفت موفق شد از باشگاه سابقش انتقام بگیرد و حالا نوبت انتقام آرسنال از او شده است. امری که متخصص لیگ اروپاست، تاکنون 60برد، 21تساوی و 13باخت در این رقابت‌ها داشته؛ ۳‌قهرمانی با سویا، راهیابی به فینال با آرسنال، راهیابی به نیمه‌نهایی و یک‌چهارم با والنسیا، راهیابی به نیمه‌نهایی با ویارئال. او در مسابقات این فصل لیگ اروپا هم بدون شکست بوده؛ ۱۲ برد، ۱ مساوی، ۳۰ گل زده و ۸ گل خورده.
 آرسنال در ‌ماه گذشته تنها 2‌برد مقابل تیم ته جدولی شفیلد و اسلاویا پراگ داشته و به ویارئال، اورتون، لیورپول باخته و با فولام و اسلاویا هم مساوی کرده است. با این‌حال هنوز موقعیت آرتتا روی نیمکت این تیم در خطر نیست. اما دنیل اک، میلیاردر سوئدی با پشتیبانی تیری آنری، پاتریک ویرا و دنیس برگ‌کمپ پیشنهاد خرید باشگاه را به کرونکه آمریکایی داده و اگر این باشگاه که 218میلیون پوند در این فصل بدهی بالا آورد به فروش برسد، آنگاه شرایط فرق خواهد کرد و احتمالا آنری جانشین آرتتا خواهد شد. توپچی‌ها 2بار در سال‌های‌2006 و 2009 موفق به حذف زیردریایی‌ها (ویارئال) شده‌اند. سلاوکو وینچیچ، داور اسلوونیایی قضاوت این دیدار را بر عهده دارد. دیدار فینال لیگ‌اروپا‌2021 در تاریخ 5خرداد با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، این دیدار در ورزشگاه گدانسک لهستان برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید