• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 26 آذر 1396
کد مطلب : 1298
+
-

ساماندهی سفرهای اتوبوسرانی برای مدیریت هزینه‌ها

اتوبوس
ساماندهی سفرهای اتوبوسرانی برای مدیریت هزینه‌ها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ساماندهی تمامی خطوط اتوبوسرانی پایتخت در آینده نزدیک خبر داد. پیمان سنندجی درخصوص اینکه مهندسی مجدد خطوط در قالب تدوین نرم‌افزاری در شهر تهران در حال انجام است، گفت: خوشبختانه این نرم‌افزار تدوین شده و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم. وی با بیان اینکه ورود اطلاعات به این نرم‌افزار در حال انجام است،  افزود: این اطلاعات شامل میزان تقاضای سفر در خطوط است. در حال بررسی هستیم تا بدانیم هر کدام از خطوط شهر تهران چه تعداد مسافر دارد.

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بیان کرد: وقتی خطوط مترو راه‌اندازی می‌شوند، حتما یکسری از خطوط اتوبوسرانی یا تاکسیرانی به‌دلیل موازات خدماتی که با مترو دارند، ساماندهی یا جا‌‌به‌جا می‌شوند. همچنین با ایجاد شهرک‌های جدیددر تهران یا اطراف آن یا در نقاطی که تقاضای سفر بسیار باشد، ساماندهی خطوط نیز بر مبنای تعداد تقاضاهای سفر انجام می‌شود. در نتیجه من فکر می‌کنم که بحث مهندسی خطوط همیشه وجود دارد. به گفته وی، امید است که بعد از ورود اطلاعات بتوانیم به‌صورت سیستمی اگر خطی نیاز به ساماندهی یا جابه‌جایی داشته باشد، به‌سرعت تشخیص داده و انجام دهیم.

وی همچنین از تردد 3دستگاه اتوبوس هوشمند مجهز به اینترنت و کتابخانه دیجیتال در پایتخت به‌صورت پایلوت خبر داد. سنندجی با بیان اینکه هم‌اکنون نتیجه پایلوت طرح دیگری در منطقه 12استخراج شده است، یادآور شد: طبق اطلاعات به‌دست آمده در این منطقه یکسری از خطوط قدیمی اتوبوسرانی باید ادغام شوند که هم‌اکنون این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این ساماندهی در‌واقع شبکه شدن سایر مدهای حمل‌ونقلی را فراهم می‌کند، تأکید کرد: با توجه به اینکه اساس این کار ورود اطلاعات بوده، کار سختی است به این دلیل که باید اطلاعات دقیق و کاملی از میزان تقاضای سفر در تمام ساعات روز داشته باشیم که انجام این کار خود پروژه بزرگی است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنم با توجه به تراکنش‌هایی که در خطوط انجام می‌شود و تعداد مسافرانی که در خطوط BRT در حال جابه‌جایی است، به‌زودی به این اطلاعات به‌طور کامل دسترسی خواهیم داشت.

 سنندجی با بیان اینکه بحث درآمد و منابع پایدار یکی از موضوعات مهم شهرداری‌ها در کشور به شمار می‌آید، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به کسب درآمد پایدار در این مجموعه کمک کند، مدیریت هزینه‌هاست. به‌عنوان مثال اگر ما پیمایش کمتر و کم‌هزینه‌تری را در ناوگان داشته باشیم، منجر به این می‌شود که هم میزان سوخت کاهش پیدا کند و هم استهلاک خودروها و ناوگان کمتر شود.

وی با تأکید بر اینکه در سازمان اتوبوسرانی سعی ما بر این است که در کنار کاهش هزینه‌ها درآمدهایی نیز داشته باشیم، عنوان کرد: به‌عنوان مثال هم‌اکنون کد پروژه‌های درآمدی شرکت واحد، اجرای برنامه‌هایی مانند تبلیغات فروش بلیت و نظارت بر نحوه دریافت بلیت است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل مسدود شدن حساب‌های سازمان اتوبوسرانی با تعامل سازمان تأمین اجتماعی رفع شده است، بیان کرد: ضمن اینکه به سازمان تأمین اجتماعی احترام می‌گذارم اما موضوعات بیمه‌ای به‌طور مستقیم با پرسنل در ارتباط است. در گذشته نیز تعاملات با سازمان تأمین اجتماعی در این خصوص وجود داشته است به‌گونه‌ای که چندین میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی که از گذشته باقی مانده بود را پرداخت کردیم.

سنندجی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بدهی‌ای که سازمان تأمین اجتماعی از مجموعه شرکت واحد دارد، بدهی روزمره این سازمان است؛ درحالی‌که در سال‌های گذشته بدهی‌های بالای 40میلیارد تومان اتوبوسرانی به این سازمان پرداخت شده است اما امکان دارد با توجه به شرایط سخت اقتصادی قدری این پرداخت‌ها با تأخیر انجام شود.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید