• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129776
+
-

زیر حلقه/ 3دهم و4دهم ثانیه

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

بسکتبال بازی لحظه‌ها و دهم‌ثانیه‌هاست. شوت پری پتی در بازی چهارم فینال شهرداری گرگان – مهرام در 3دهم ثانیه روی این موضوع تأکید می‌کند. چند روز بعد از این پرتاب که سرنوشت قهرمان را مشخص کرد، دانشجویان دانشگاه شریف و یکی دو تن دیگر با انتشار تصاویری از محاسبات ریاضی نشان دادند آن شوت در زمان بالای 3دهم ثانیه (زمان باقیمانده بازی) انجام شده و باید مردود اعلام می‌شد. کار از 3دهم و 4دهم ثانیه گذشته و بازی تمام‌شده اما فدراسیون بسکتبال ابزار و امکانات خود را برای محاسبه زمان و کیفیت برگزاری بازی‌ها ارتقا دهد. حتی IRS (سیستم بازبینی) در سالن بد جایی تعبیه شده بود که باید به آن توجه کرد.

داستان دورگه‌ها
اولین تصویری که از حضور دو رگه‌ها در ورزش ایران به ذهن می‌رسد، کی‌روش و دعوتش از چند بازیکن به  تیم ملی فوتبال است اما به‌نظر می‌رسد تیم ملی بسکتبال هم به‌زودی به منطقه امن دو رگه‌ها تبدیل شود. شاهین‌طبع در یک برنامه تلویزیونی گفت فیلیپ جلا‌ل‌پور، بازیکن ایرانی – آلمانی در راه تیم ملی است. از زمانی که او سرمربی شده مایک رستم‌پور و آرون گرامی‌پور از آمریکا و انگلیس جای ثابتی در تیم ملی پیدا کرده‌اند. دو رگه‌ها قبلاً هم به ایران می‌آمدند اما بسکتبال بازیکن خوب زیاد داشت و آنها شانسی برای ملی‌پوش شدن نداشتند. شاید علاقه شاهین‌طبع به دو رگه‌ها مسیر آنان به تیم ملی را کوتاه‌تر کرده است.

فدراسیون تغییرات
فدراسیون بسکتبال با عزل و نصب‌هایی که در 3سال و نیم داشته به «فدراسیون تغییرات» معروف شده است. از روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای گرفته تا کمیته‌های آموزش، داوران و مسابقات، مربیان تیم‌های رده‌های سنی و... افراد مدام در حال رفت‌وآمدند. یکی از جاهای پر رفت‌وآمد که از پست‌های کلیدی در فدراسیون‌‌هاست، اتاق آقا و خانم دبیر فدراسیون است. بعد از علی توفیق و مسعود عماری، حالا خبر رسیده که شبنم کلاهی هم از دبیری استعفا داده است. اینکه استعفا را قبول کنند یا نه مهم نیست، اینکه یک‌فدراسیون ظرف مدت کوتاهی این همه تغییرات داشته باشد معقولانه نیست چون باید در عملکرد مدیریتی به ثبات بیشتر توجه کرد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید