• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129770
+
-

آماربازی

07
صعود استقلال و پرسپولیس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هفتمین صعود این تیم‌ها بود و رکورد آنها را به‌عنوان موفق‌ترین تیم‌های ایرانی در آسیا بهتر کرد. بیشترین صعود به مرحله حذفی آسیا در میان تیم‌های ایرانی به این دو تیم تعلق دارد که مجموعا 14بار به این مرحله رسیده‌اند. بعد از آنها به تیم ذوب‌آهن می‌رسیم که 5بار توانسته با موفقیت از مرحله گروهی به مراحل حذفی صعود کند. نکته جالب درباره ذوب‌آهن این است که از 5صعودش 4بار به‌عنوان تیم اول گروه صعود کرده و از این لحاظ به همراه پرسپولیس رکورددار است. اما استقلال هم صاحب یک رکورد اختصاصی است که هیچ‌یک از تیم‌های ایرانی تا به حال به آن نرسیده‌اند. آبی‌پوشان با 122گل زده، گلزن‌ترین تیم ایرانی در آسیا هستند.

05
 تیم آنالیز متریکا، 11بازیکن منتخب ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را برگزیده که در ترکیب این تیم منتخب 5بازیکن از پرسپولیس حضور دارند. در کنار این 5سرخپوش، 3بازیکن از تراکتور، 2استقلالی و یک مدافع از فولاد ترکیب این تیم را کامل می‌کنند. محمدرضا اخباری با نمره7/10و با اختلافی ناچیز نسبت به رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم منتخب است. جلال حسینی و وحید امیری (پرسپولیس)، هادی محمدی (تراکتور) و صالح حردانی (فولاد) مدافعان برگزیده هستند. در خط هافبک تیم منتخب کامیابی‌نیا و ترابی از پرسپولیس در کنار قائدی و اسماعیلی از استقلال حضور دارند. زوج خط حمله این تیم نیز از امید عالیشاه و محمد عباس‌زاده تشکیل می‌شود. بهترین بازیکن استقلال فرشید اسماعیلی بوده که امتیازش 0/2بیشتر از مهدی قائدی است.

7/74
مهدی ترابی به گواه آنالیزهای متریکا بهترین بازیکن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شد. ترابی طی 6بازی برای پرسپولیس به میانگین نمره 7/74از 10رسید و بالاتر از محمد عباس‌زاده به این عنوان دست یافت. ترابی با خلق 20موقعیت و ارسال 5پاس گل در این دو زمینه بهترین بازیکن رقابت‌ها در میان تمامی 20تیم بود. او فقط در یکی از 6بازی تیمش پاس‌گل نداد و 2گل هم زد. دومین ایرانی موفق این مسابقات محمد عباس‌زاده بود که میانگین نمراتش به 7/41از 10رسید. عباس‌زاده فقط 386دقیقه زمان لازم داشت تا عنوان بهترین گلزن تراکتور در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود کند. او مجموعا 10بار با شوت دروازه حریفان را تهدید کرد که فقط 3تا از شوت‌هایش در چارچوب نبود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید