• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129565
+
-

بازگشت همشهری استانی

یادداشت
بازگشت همشهری استانی


محمد کاموس  ـ مدیر استان‌ها در مؤسسه همشهری

همشهری در چاپ ویژه‌نامه‌ و روزنامه‌ برای استان‌ها، سابقه‌ای دیرینه دارد. پرهیز از تمرکزگرایی، توجه فراگیر به نیاز مخاطبان در سراسر کشور و انتشار نشریه‌ای با هویت بومی هر استان، دغدغه این مؤسسه رسانه ای در تمام سال‌های فعالیت بوده و هست.
زمانی که همشهری چاپ ویژه‌نامه‌های استانی را (حدودا 15سال پیش) آغاز کرد، به حدی با استقبال مخاطبان فرهیخته خود در استان‌ها مواجه شد که تصمیم به چاپ «روزنامه‌های استانی» گرفت. 
در این سال‌ها 30استان صاحب رسانه بومی خود شدند و با طراحی یک سیستم توزیع کارآمد، حالا دیگر روزنامه در دورترین نقاط کشور هم به‌دست مخاطبان می‌رسید.
سال‌ها گذشت و پیوند عمیقی بین ما و شما شکل گرفت. ستون صدای همشهری که روزانه در همه روزنامه‌های استانی چاپ می‌شد، گواه این مدعا و تاریخی مکتوب از برقراری رابطه‌ای دوسویه است.
اما تحریم‌ها و به‌دنبال آن رکود اقتصادی و کرونا ادامه فعالیت استانی روزنامه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرد. با کمبود و گرانی کاغذ در شهریور97روزنامه‌های استانی پهنه‌بندی و هر 3 استان در یک روزنامه تجمیع شد تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود، اما وخامت شرایط اقتصادی منجر به تعطیلی کامل روزنامه‌های استانی در فروردین 98شد؛ البته فعالیت مجازی نشریات استانی تا مهر 98ادامه یافت.
حدود 2سال گذشت. در این 2سال صفحه «ایرانشهر» روزنامه سراسری همشهری تنها وعده‌گاه مکتوب ما با شما بود. تلاش کردیم همچنان صدای شما باشیم. در این بین بخش استانی سایت همشهری آنلاین هم به کمک آمد تا حق مطلب برای استان‌ها ادا شود. فعالیت مستمر کانال‌های تلگرامی همشهری در هر استان نیز در این مدت، کانون دلگرمی ما در فضای مجازی شد.
اما انتظارات به‌وجود آمده از روزنامه‌های بومی همشهری و جای خالی همیشگی آن در استان‌ها، مدیران مؤسسه همشهری را که همواره به‌دنبال فرصتی برای احیای نشریه‌های استانی بودند بر آن داشت تا این بار در شمایلی جدید، مهمان استان‌های سراسر کشور باشند.
اکنون پس از گذشت سال‌ها کسی نمی‌تواند اهمیت پدیده‌ای به نام نشریه‌های استانی را نادیده بگیرد.
آغاز این حرکت بی‌نظیر فرهنگی‌در‌تاریخ مطبوعات کشور با مؤسسه همشهری بود. احترام به نیاز مخاطبان ارزشمند همشهری در استان‌ها موجب شد تا بار دیگر این مسیر ادامه یابد.
امروز، شنبه 11اردیبهشت 1400تاریخ وعده‌ای نو با شما مخاطبان گرانقدر استانی است تا ثابت کنیم در این مدت که انواع مصائب از رکود اقتصادی تا کرونا ما را  از هم جدا کرده بود، هیچ‌گاه فراموشتان نکرده بودیم. 4صفحه روزنامه استانی چکیده تلاش همکاران‌مان در سراسر ایران عزیز است که از شنبه تا چهارشنبه به‌دست شما می‌رسد. از امروز روزنامه همشهری برای هموطنان سراسر کشور به غیر از تهران در 28 صفحه و برای شهروندان تهرانی در 24 صفحه منتشر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید