• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129463
+
-

امجدیه / ما و حسرت

لیلی خرسند- روزنامه‌نگار

مگسون کارلسن نوژی، مرد شماره یک شطرنج جهان گفته: «علیرضا فیروزجا محتمل‌ترین نامزد برای قهرمانی شطرنج در آینده است.» این اظهارنظر در هر موقعیت دیگری می‌توانست جامعه شطرنج ایران را سرمست کند. تصور اینکه یک ایرانی نفر یک شطرنج جهان باشد، هرکسی را به وجد می‌آورد، اما با اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته افتاده، این حرف‌های کارلسن فقط حسرت به دل می‌گذارد. از سال گذشته که فیروزجا سر حضور در مسابقات قهرمانی جهان با فدراسیون به مشکل خورد، دیگر با پرچم ایران در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت نمی‌کند، اما انگار همه این موضوع را به‌راحتی پذیرفته‌اند؛ از مسئولان وزارت ورزش گرفته تا فدراسیونی‌ها که تنها دغدغه‌شان انتخاب رئیس فدراسیون است.

طعنه به همکار سابق
چند روز پیش نخستین جلسه از کارگروه ساماندهی موتورهای ورزشی برگزارشد و مازیار ناظمی که به‌تازگی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شده، در این جلسه توضیحاتی درباره بندهای دستورالعمل‌های واردات موتور داد. خبر برگزاری این جلسه بهانه‌ای شد تا همکاران ناظمی در صداوسیما به او طعنه بزنند. یکی از مجریان رادیو با تقلید صدای ناظمی این خبر را خواند و گفت، واردات موتور هم به زیرساخت نیاز دارد، هم به رابطه و هم به ضابطه. این مجری کلمه ضابطه را با غیظ ادا کرد تا اینگونه به‌نظر برسد که می‌خواهد به رئیس فدراسیون طعنه بزند.

ما هم ناراحتیم
بعد از پایان لیگ برتر بسکتبال مردان، اسپانسر لیگ به تیم‌های اول تا سوم جایزه داد. حالا تیم‌هایی که در لیگ زنان مقام آورده‌اند، معترضند که چرا اسپانسر به آنها جایزه نداده است. اعتراض بحق است؛ چون اسپانسر لیگ زنان و مردان یکی بود. این فصل، اسپانسرها نمی‌توانند بهانه بیاورند؛ چون بازی زنان از اینستاگرام پخش شد و بیننده خوبی هم داشت. فریده شجاعی، نایب‌رئیس فدراسیون هم به ایسنا گفته: «نمی‌دانم چرا اسپانسر عدالت جنسیتی را رعایت نکرد. من هم از این موضوع ناراحت و دلخورم.» انتظار از شجاعی به‌عنوان رئیس بسکتبال زنان، بیش از ابراز ناراحتی است.

یک کم دقت
محمدحسین‌ برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری آب پاکی را روی دست علی هاشمی ریخت. او در آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک شرکت نمی‌کند: «علی هاشمی باید اول توضیح بدهد که چرا 2‌ماه به اردو نیامده.» از بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی هم فقط یک نفر به توکیو می‌رود و باید در مسابقات کلمبیا شانس‌شان را امتحان کنند. گفته می‌شود فدراسیون برای محکم‌کاری به فدراسیون جهانی نامه زده تا امتیازات مسابقات قبلی  این دو محاسبه شود، اما می‌پرسند چرا فدراسیون نامه را برای هر دو زده است. درست است که فدراسیون جهانی این دوره با مدلی که برای دادن سهمیه ارائه داده، همه را گیج کرده است، اما دیگر همه می‌دانند کیانوش و سهراب در یک وزن هستند و نمی‌شود برای هر دو رایزنی کرد.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید