• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129372
+
-

نکته بازی/ مصاحبه حرفه‌ای یحیی


پرسپولیس به شکلی غیرمنتظره نخستین شکستش در آسیا را تجربه کرد و یک بر صفر مغلوب الوحده امارات شد. سرخپوشان در نیمه دوم این مسابقه فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند و ازجمله دو بار تیر دروازه حریف را لرزاندند. با این حال یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «من اعتقادی به بدشانسی ندارم. کسی که برای زدن ضربه نهایی تمرکز داشته باشد می‌تواند به گل برسد. تیم ما تمرکز نداشت و بی‌دقت بودیم. موقعیت‌هایی که با زحمت به‌دست می‌آمد خیلی راحت از دست می‌رفت.» این شد یک نگاه حرفه‌ای، شسته رفته و درست و حسابی. همیشه انتظار از مربیان ایرانی این است که بعد از ناکامی اینطوری حرف بزنند. امیدواریم واقع‌گرایی یحیی ناشی از قطعی بودن صعود نباشد و او همیشه همین نگاه را حفظ کند.

شوخی‌اش هم زشت است
سعد الحارثی، خبرنگار عربستانی که به لطف ایرانیان همیشه حاضر در فضای مجازی به شهرت خوبی هم دست پیدا کرده، پیش از بازی الاهلی با استقلال به بازیکنان تیم عربستانی توصیه کرد در 15دقیقه اول قائدی را مصدوم کنند تا شانس‌شان برای صعود افزایش یابد. این از آن چیزهایی است که حتی اگر در حد شوخی هم باشد زشت است. امیدوار بودن به مصدومیت یک بازیکن چیز جالبی نیست، چه برسد به توصیه برای آسیب رساندن به او. الان که شما این مطلب را می‌خوانید بازی تمام شده؛ امیدواریم استقلال برده باشد و قائدی هم در کمال صحت و سلامتی به سر ببرد. با این حال الاهلی احتمالا با همین توصیه‌های کارشناسانه 6بازی آخرش در لیگ عربستان را باخته و ظرف 2سال6مربی عوض کرده است.

چه فکری کردی واقعا؟
تراکتور در بازی با پاختاکور به تساوی بدون گل رضایت داد تا شانس صعودش از گروه بسیار کاهش یابد. با توجه به فرمول صعود 3تیم دوم از گروه‌های پنجگانه غرب، شرایط خیلی پیچیده شد و تا روز آخر باید برای تعیین سرنوشت قطعی گروه‌ها منتظر بمانیم. با این حال از همان ابتدا هم مشخص بود اگر تراکتور پاختاکور را نبرد، بختش برای صعود خیلی کم خواهد شد. در چنین شرایطی نماینده کشورمان 2 امتیاز تقدیم تیم ازبکستانی کرده و بعد رسول خطیبی در نشست خبری گفته: «به برخی از بازیکنان اصلی‌ام استراحت دادم تا در دیدار آخر آماده باشند، چون به آنها نیاز داریم.» اینها را جدی می‌گویی واقعا؟ خب اصلا آن نفرات را در مسابقه آخر هم بازی نده تا از الان برای فصل بعد حسابی آماده شوند. بهتر نیست؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید