• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129132
+
-

الوحده وفا

در بازی امشب پرسپولیس و الوحده حتی ایرانی‌هایی که بردن پرسپولیس را دوست ندارند باختن الوحده را دوست دارند


دور پنجم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا2021در منطقه غرب امشب و فردا شب برگزار می‌شود تا تیم‌ها به یک‌قدمی خط پایان برسند. امشب در گروه‌های B، D و E تیم‌های تراکتور، فولاد و پرسپولیس از ایران در شرایطی متفاوت به مصاف رقبای خودشان می‌روند. 3تیمی که در رتبه‌ اول، دوم و سوم گروه‌های خودشان هستند و فواصل دور و نزدیکی با صعود دارند. تراکتور و فولاد برای قرار گرفتن در جمع مدعیان، امشب نیازمند کسب پیروزی هستند. اما پرسپولیس صعودش را قطعی کرده و امشب فقط به‌دنبال رسمیت بخشیدن به صدرنشینی و البته شکستن رکوردهای قبلی است. البته نتیجه‌ای که امشب سرخپوشان مقابل الوحده قطر به‌دست می‌آورند به جز خودشان برای سایر نماینده‌های ایران هم اهمیت خواهد داشت. چراکه الوحده به‌عنوان تیم دوم گروهE رقیبی جدی برای تیم‌های دوم در سایر گروه‌هاست و هر امتیازی که این تیم کسب می‌کند می‌تواند باعث حذف تراکتور یا فولاد و حتی استقلال در گروه‌های دیگر شود. الوحده هم‌اکنون 7امتیازی است و استقلال و تراکتور هم با 7و 6امتیاز در گروه‌های خودشان دوم هستند. الوحده از ساعت19امشب در حالی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که بازی رفت را هم با حداقل اختلاف و با تک‌گل سیدجلال حسینی به سرخپوشان باخته است. در آن روز یحیی تیمش را با تمام قوا به مصاف نماینده امارات فرستاده بود اما از ابتدای دور برگشت سرمربی پرسپولیس به سیستم چرخشی و استراحت دادن به ستاره‌هایش روی آورده است. پرسپولیس امشب با کسب یک مساوی هم مقام اولی‌اش را در گروهE قطعی می‌کند اما بردن الوحده می‌تواند نتیجه‌ای شیرین‌تر برای قرمزها و مفیدتر برای سایر تیم‌های ایرانی باشد.

   تساوی را ترک کن، ضرر دارد
نیم ساعت بعد از آغاز بازی پرسپولیس، در گروهB هم تراکتور مسابقه‌اش با پاختاکور را در امارات آغاز می‌کند. تراکتور و پاختاکور رکوردداران کسب تساوی در این مسابقات هستند. 3مساوی در 4بازی، رکورد جالب این دو تیم است و هیچ تیم دیگری در گروه‌های 5گانه به این رکورد عجیب نرسیده است. تفاوت 2 تیم هم در نتیجه بازی چهارم است که تراکتور توانسته نیروی هوایی عراق را ببرد اما پاختاکور به شارجه صدرنشین باخته است. پاختاکور فصل گذشته تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفت اما امسال اصلا آن تیم قدرتمند فصل گذشته نبوده و حتی از دیگر نماینده کشورش یعنی آلمالیق هم امتیازات کمتری گرفته است. رسول خطیبی که در بازی‌های گذشته بارها ستاره‌های گرانقیمت تیمش را روی نیمکت نشانده اگر چشم به صعود دارد حتما باید از پاختاکور یک بازنده بسازد. اگر سلاطین تساوی امشب هم مساوی کنند آن وقت تراکتور در بازی پایانی باید با 7امتیاز روبه‌روی شارجه میزبان و صدرنشین بایستد و امید این تیم به صعود ناچیز خواهد بود. تراکتور هم‌اکنون ضعیف‌ترین تیمِ دوم در تمامی گروه‌های 5گانه است.

  شیمبا را تنها نگذارید
از ساعت22:30امشب در عربستان نیز یکی دیگر از نماینده‌های ایران به مصاف حریفی از قطر می‌رود. فولاد که گروهش انصافا سخت‌ترین گروه مسابقات بوده، تا پایان دور رفت با احتیاط و بدون شکست پیش ‌رفت. شاگردان جواد نکونام تیم ضعیف گروه‌شان را شکست دادند و در مصاف با 2 تیم مدعی هم شکست نخوردند. اما دور برگشت برای این تیم اصلا خوب شروع نشد. فولاد با اشتباهات دفاعی به النصر عربستان باخت و این شکست فقط و فقط با بردن السد در بازی امشب جبران خواهد شد. درست است که فولاد در روز آخر با ضعیف‌ترین تیم گروه یعنی الوحدات اردن بازی می‌کند اما با شرایط کنونی حتی 3امتیاز آن مسابقه هم نمی‌تواند منجر به صعود فولاد شود. اهوازی‌ها برای صعود باید شرایط کنونی جدول را به هم بریزند. این کار هم فقط با بردن السد ممکن خواهد شد. امشب باید فولاد متفاوتی را ببینیم؛ فولادی که ترس و احتیاط را کنار گذاشته و گلزن 37ساله‌اش در محاصره مدافعان حریف تنها نمی‌ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :