• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129123
+
-

زیر حلقه /دسته گلی برای سینا

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

سینا واحدی 20ساله، راهی را که از دو فصل پیش با نیروی زمینی و مهرام شروع کرده بود با نخستین قهرمانی در شهرداری گرگان پشت سر گذاشت. بسکتبالیست 17ساله بعد از بازی‌های رده‌های سنی آسیا، در لیگ برتر 97 پدیده شد. در ویلیام جونز 2019 درخشید و اسفند سال98 در نخستین بازی رسمی ملی خود به میدان رفت. در شب چهارم فینال شهرداری با مهرام، سینا سومین بازیکن برتر بعد از دو بازیکن خارجی و دومین بازیکن امتیازآور تیمش بود. پوینت گارد تیم شهرداری یکی از معدود اتفاقات خوب بسکتبال ایران است. او به‌خاطر مسیر روشنی که از «پدیده لیگ» تا به امروز طی کرده، جزو برندگان است.

آقای هاشمی
روزی که از مهرام جدا شد و راه دفتر شیمیدر را در پیش گرفت کمتر کسی فکر می‌کرد در پایان فصل بسکتبال امسال پایان خوشی در انتظارش باشد. چرا؟ چون یک شیمیدر
منفجر شده! که بازیکنان ملی و مطرحش جذب سایر تیم‌ها شدند و زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری این تیم از رقابت‌ها شنیده شد، جایی برای نتیجه‌گیری پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ‌ برتر نبود. اما مصطفی هاشمی ایستاد، مسئولیت‌های بازیکنانش را بیشتر کرد، به جداماندگان فصل نقل و انتقالات شخصیت بخشید، بازی ارسلان کاظمی را احیا کرد و با دو بازیکن خارجی، سوم شد؛ بالاتر از نفت آبادان و ذوب‌آهن. یک‌بار هم تیم هاشمی، مهرام را دور برگشت برد تا بی‌دلیل بهترین نباشد.

صدای سالار
سرود «شهرداری قهرمان» طنین‌‌انداز شد و یک لحظه درخشان در تاریخ بسکتبال ایران و گرگان، به ثبت رسید. درهم‌آمیختگی هنر با ورزش هم از اتفاقات جالب سری نیمه‌نهایی و فینال بود که با حضور دو هنرمند، به قهرمانی تیم گرگانی جلوه‌ای دیگر بخشید. ابتدا سرود شهرداری قهرمان با صدای حامد محضرنیا شنیده شد و سپس ویدئویی از سالار عقیلی که اصالتی گلستانی دارد منتشر شد. او در این ویدئو از تیم شهرداری حمایت کرد. در جشن قهرمانی داخل رختکن هم با اعضای تیم گرگانی دیده شد و لحظاتی برای آنان خواند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید