• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128971
+
-

تگرگ بهاری در 8 استان

اقلیم
تگرگ بهاری در 8 استان


پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (شنبه 4اردیبهشت) استان‌های قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان، اصفهان، شرق فارس، غرب یزد و نیمه‌غربی کرمان شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع تگرگ هستند.
به گزارش گروه ایرانشهر، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سازمان هواشناسی در روزهای گذشته هشدار زرد و آگاهی صادر کرده است به همشهری می‌گوید: «وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید  و تگرگ از بعدازظهر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری شروع شد. 
روز گذشته یعنی جمعه در استان‌های گلستان، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان، شمال فارس، جنوب اصفهان و ارتفاعات کرمان هم شاهد این پدیده جوی بودیم.» فریبا گودرزی با بیان اینکه امروز هم چون 2روز گذشته در برخی مناطق احتمال وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک، جاری‌شدن روان‌آب در مسیل‌ها، صاعقه و برق‌گرفتگی و وقوع تگرگ وجود دارد، می‌افزاید: «از فردا تا نیمه‌های هفته جاری بارش‌های بهاری را در مناطق مرکزی، شمال شرق و سواحل خزر داریم که با شدت و ضعف ادامه دارد.» به‌گفته او، این بارش‌ها شرایط نگران‌کننده‌ای ایجاد نمی‌کند و 2هفته دیگر برای نواحی جنوب غربی شاهد وزش باد و مواج‌شدن خلیج‌فارس هستیم که اطلاع‌رسانی لازم درباره آن انجام خواهد شد. 
در تهران ناپایداری هوا از بعدازظهر دیروز (جمعه) شروع شد و در ارتفاعات به‌ویژه‌ فیروزکوه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت بودیم که پیش‌بینی شده است این شرایط تا پایان امروز (شنبه 4اردیبهشت)‌ ادامه داشته باشد.
براساس اعلام اداره هواشناسی تهران، امروز در نیمه‌شمالی استان شاهد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در نیمه‌جنوبی وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک خواهیم بود.
علاوه بر تهران در همه استان‌های اعلام‌شده از سوی سازمان هواشناسی نسبت به لغزندگی جاده‌ها، بالا‌ آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و برق‌گرفتگی و وزش باد شدید گاهی با خیزش گرد و خاک هشدار داده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید