• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128789
+
-

فرهاد قد علم کرد

یک ویدئوی 10ثانیه‌ای و استقلال مجیدی که دنبال آرزوهای بزرگ است

فرهاد قد علم کرد


بهروز رسایلی|  پیروزی 3بر صفر برابر الشرطه عراق باعث شد استقلال در ششمین مسابقه‌اش تحت هدایت فرهاد مجیدی پنجمین پیروزی را کسب کند. مجیدی بعد از بازگشت به استقلال ابتدا فولاد خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد، سپس در جام حذفی با حساب 2بر یک از سد پیکان گذشت، بعد با 2گل بر ماشین‌سازی چیره شد، در ادامه تنها ناکامی‌اش را با توقف بدون گل برابر پیکان در لیگ برتر تجربه کرد و حالا هم که در لیگ قهرمانان آسیا 2پیروزی 5بر 2و 3بر صفر مقابل الشرطه به‌دست آورده است. بنابراین کارنامه مجیدی در بازگشت مجدد روی نیمکت استقلال بسیار درخشان به‌نظر می‌رسد. تیم او از 6بازی 16امتیاز کسب کرده، 13گل زده و تنها 3گل دریافت کرده است. این در حالی است که آبی‌ها در 4بازی کلین‌شیت کرده‌اند و از مجموع این 6مسابقه تنها 2بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شده است. بنابراین روشن است که داریم در مورد یک تیم خوب و موفق حرف می‌زنیم؛ تیمی که روی ریل افتاده و دارد کارش را درست انجام می‌دهد.

  فقط تیپ و قیافه نیست
شاید بسیاری از نگاه‌ها به فرهاد مجیدی اینطور باشد که او به‌عنوان محبوب‌ترین چهره دوران معاصر استقلال که تیپ و قیافه خوبی هم دارد، مربیگری را صرفا روی جنبه‌های کاریزماتیک شخصیتش سوار کرده، اما این قضاوت چندان منصفانه به‌نظر نمی‌رسد. دست‌کم از دل همین بازی با الشرطه عراق یک ویدئوی کوتاه 10ثانیه‌ای بیرون آمده که جالب است. آنجا مجیدی را می‌بینیم که در وقفه آبخوری نیمه اول به محمد نادری تأکید می‌کند: «از اول گفتم فقط برو پشت دفاع» و دقایقی بعد هم نادری با همین حربه گل نخست مسابقه را می‌زند. انگار باید فرهاد را در مربیگری جدی‌تر گرفت.

  ادعای قهرمانی آسیا؛ شمشیر دو دم
فرهاد مجیدی بعد از دومین پیروزی تیمش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الشرطه، به صراحت ازرؤیای قهرمانی آسیا در همین فصل حرف زد. این اظهارنظر با واکنش‌های متناقضی مواجه شده است. برخی آن را یک موضع‌گیری احساسی، هیجانی و بسیار شتاب‌زده خواندند و مدعی شدند هیچ مربی باتجربه‌ای در مرحله گروهی حرف از قهرمانی نمی‌زند. از سوی دیگر اما عده‌ای هم بر این باورند که مجیدی با این هدف‌گذاری، به تیمش انگیزه و اشتیاق بخشیده است. به هر حال استقلال در چند سال گذشته چندان موفق نبوده و طبیعتا این مسئله روی روحیه بازیکنان اثر گذاشته است. در این میان سرمربی آبی‌ها درصدد تحریک حس جنگجویی در بازیکنانش برآمده است. شما اگر قله را نشانه بگیری، حداقل تا نزدیکی‌هایش صعود خواهی کرد و این همان هدفی است که مجیدی در سر دارد.

  2جام داخلی را فراموش نکنید
استقلال در آسیا کارش را خوب شروع کرده و حالا کادرفنی‌اش خواب قهرمانی می‌بیند، اما آنها در مسابقات داخلی هم هنوز چیزی را از دست نداده‌اند. آبی‌پوشان با وجود مشکلاتی که در نیم‌فصل اول داشتند و ناچار به تغییر مربی شدند، در لیگ برتر همچنان در زمره مدعیان هستند. استقلال در حال حاضر با 34امتیاز پشت سر پرسپولیس و سپاهان 41امتیازی قرار دارد و البته نباید فراموش کنیم که این تیم یک بازی کمتر انجام داده است. درصورت کسب 3امتیاز از آن دیدار معوقه، استقلال به فاصله 4امتیازی  دو صدرنشین لیگ خواهد رسید و این اختلاف در فاصله 10هفته به پایان فصل به هیچ‌وجه غیرقابل جبران نیست؛ مخصوصا که بازی رودرروی استقلال با هر 2تیم پرسپولیس و سپاهان باقی‌مانده است. در جام حذفی هم استقلالی‌ها با بدترین قرعه ممکن مواجه شدند، اما به هر حال پیکان را بردند و در مرحله یک‌هشتم نهایی هم باید به مصاف ذوب‌آهن بروند. آنچه مسلم است اینکه درصورت حفظ رویه فعلی، آبی‌ها در هر دو جام داخلی نیز مدعی خواهند بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید