• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128667
+
-

رونمایی از چت صوتی فیسبوک

رونمایی از چت صوتی فیسبوک

فیسبوک روز گذشته مجموعه‌ای از محصولات خود را زیر چتر «صوت اجتماعی» (Social Audio) معرفی کرد که ازجمله این برنامه‌ها، اپلیکیشن چت صوتی مشابه کلاب‌هاوس و تلاش برای کشف و توزیع پادکست بوده است. به گزارش رویترز، این برنامه‌ها شامل یک نسخه صوتی از اتاق‌ها و یک محصول کنفرانس ویدئویی است که فیسبوک سال پیش راه‌اندازی کرده بود. این محصول مانند کلاب‌هاوس به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا در صحنه مجازی به سخنرانان گوش دهند و با آنها تعامل داشته باشند. براساس گزارش نشریه رکورد، فیسبوک همچنین محصولی را به کاربران خود ارائه کرده است که اجازه می‌دهد تا پیام‌های صوتی مختصری را ضبط کرده و در فیدهای خبری خود ارسال کنند. آنها در عین حال یک برنامه کشف پادکست که به اسپاتیفای متصل خواهد شد را نیز در بسته خود عرضه کرده‌اند. این گزارش افزوده است که با وجود اعلام رسمی، برخی از محصولات برای مدتی نمایش داده نمی‌شوند. سخنگوی فیسبوک از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است و مقامات اسپاتیفای نیز به درخواست‌ها برای ارائه نظرات خود پاسخی نداده‌اند. فیسبوک در اوایل‌ماه جاری میلادی آزمایش عمومی برنامه جدیدی را با نام هاتلاین (Hotline) آغاز کرد؛ جایی که سازندگان می‌توانند صحبت کنند و از مخاطبان به‌صورت زنده نظر و واکنش دریافت کنند. این محصول پرسش و پاسخ صدا را با عناصر متنی و ویدئویی ترکیب می‌کند و این در حالی است که سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی با عجله ویژگی‌های جدید صوتی زنده تجربه می‌کنند.

عقب نماندن از قافله
موفقیت برنامه یکساله کلاب‌هاوس توانایی بالقوه سرویس‌های گفت‌وگوی صوتی را به‌خوبی نشان داده است. به‌خصوص اینکه در شرایط همه‌گیری بیماری کووید-19 بسیاری از مردم مجبور هستند در خانه‌های‌شان بنشینند. استقبال جهانی از این سرویس چت صوتی که با شیوه‌ای خاص به ارائه خدمات می‌پردازد، باعث شده تا بسیاری از پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های شبکه اجتماعی به‌دنبال ارائه چیزی مشابه به آن باشند. توییتر در این خصوص زودتر از همه صحبت کرد، اما خبر خاصی درخصوص تلاش آنها منتشر نشده است. در عین حال شرکت فیسبوک ابتدا موضوع سامانه چت صوتی در اینستاگرام را مطرح کرد و حالا مجموعه‌ای را در فیسبوک ارائه کرده است. از سوی دیگر پیام‌رسان تلگرام نیز چندی است که سیستم چت صوتی خود را فعال کرده، اما به‌نظر نمی‌رسد که در مقابل کلاب‌هاوس حرف خاصی برای گفتن داشته باشد.

ادغام واتساپ و مسنجر
فیسبوک که مدت‌ها به‌دنبال ادغام فیسبوک، دایرکت مسیج اینستاگرام و واتساپ است اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد اپلیکیشن واتساپ را با مسنجر فیسبوک ادغام کند. اگرچه به‌نظر می‌رسد ادغام این دو هم‌اکنون امکان‌ناپذیر باشد، اما در آینده به‌طور حتم شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود. با این حال گفته شده که در این کار هیچ اجباری وجود ندارد و کاربران می‌توانند ارتباط بین این دو را برقرار نکنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید