• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128460
+
-

نکته بازی/ هر یک ربع، یک عذرخواهی



در باشگاه پرسپولیس سنگی به چاه افتاده که جماعتی برای بیرون آوردنش بسیج شده‌اند، اما هنوز معلوم نیست عاقبت کار چه خواهد شد. بعد از آن پست اینستاگرامی عجیب و مقایسه سفر پرسپولیس به هند با لشکرکشی نادرشاه به این کشور، فدراسیون فوتبال آن کشور از باشگاه ایرانی شکایت کرد و از اینجا به بعد سریال عذرخواهی‌ها شروع شد. دقیقا هر یک ربع یک‌بار یک عذرخواهی جدید داریم. مدیرعامل، رئیس هیأت‌مدیره، سخنگو، کارگزار، سرپرست، مربی و... به نوبت از هندی‌ها عذرخواهی می‌کنند. نه اینکه این کار بدی باشد؛ چه بسا کمترین وظیفه سرخ‌ها همین است. فقط می‌رسیم به همان مصرع معروف: «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.» یک دقیقه قبل از انتشار آن پست فکر می‌کردید تا امروز بی‌خود و بی‌جهت سر خم نکنید.

هم خوشحالی، هم نگرانی

نکته ویژه نخستین بازی استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان، نمایش درخشان مهدی قائدی بود. او 2گل زد که در این میان گل دومش روی یک شوت دیدنی از راه دور به ثمر رسید. به‌طور کلی قائدی در 2سال اخیر مسیر رشد را پشت سر گذاشته و فوتبالش بهتر و بهتر شده است. الان او فرسنگ‌ها با بازیکنی که لیگ شانزدهم به‌عنوان یک پدیده جدید به استقلال پیوست و دلش می‌خواست همه را دریبل بزند، فرق کرده است. با این حال درخشش قائدی در آسیا همانقدر که برای هواداران استقلال خوشحال‌کننده است، می‌تواند باعث نگرانی هم باشد. به هر حال هر حرکت خوب او، باشگاه‌های خارجی را یک گام به خرید این بازیکن نزدیک‌تر می‌کند. شبیه این قصه را پارسال هم پرسپولیسی‌ها با بشار رسن داشتند.

ترکیب بیماری و بیکاری

خدا را شکر برخی هموطنان خودآزار و دیگر آزار، تنوع خیلی خوبی در کارشان دارند و به هیچ‌وجه دچار یکنواختی و رخوت نمی‌شوند. یعنی مثلا اینطوری نیست که همیشه شایعه فوت یک فوتبالیست یا هنرپیشه قدیمی را بسازند. آنها تکنیک‌های دیگری هم دارند. مثلا الان کرونا روی بورس است. هر که بستری می‌شود، این جماعت نادان قبل از عزرائیل جانش را می‌گیرند و خبر مرگش را منتشر می‌کند. این روزها هم با توجه به حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان و سختگیری کنفدراسیون فوتبال آسیا، هواداران نگران مثبت شدن تست بازیکنان تیم محبوب‌شان هستند. در نتیجه شرایط برای بازی روانی علاف‌ها فراهم است و چپ و راست شایعه می‌کنند 3پرسپولیسی یا 2استقلالی کرونا گرفته‌اند. خلاصه بیکاری و بیماری را با هم دارند که طبیعتا ترکیب خطرناکی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید