• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128450
+
-

پشت‌خط زن/ مرغ از قفس پرید!

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

برناردو رزنده، مربی صاحب‌سبک و پرافتخار والیبال برزیل که بعد از بازی‌های ریو اعلام بازنشستگی کرده بود، ناگهان سر از نیمکت تیم ملی فرانسه درآورد، کشوری که خودش 2 مربی بزرگ به نام‌های فیلیپ بلین و لورنت تیله را به ژاپن فرستاد. رزنده را کشورهایی چون ایالات متحده، لهستان و ژاپن می‌خواستند و یکی از گزینه‌های اول اتاق فکر فدراسیون والیبال ایران نیز بود اما آقایان با این بهانه که او سرگرم تاسیس و اداره یک شرکت بزرگ زنجیره‌ای اقتصادی و تجاری است، از کنارش راحت عبور کردند.

پایتخت‌های تعطیل
در شرایطی که تیم‌های پولدار ترکیب اصلی خود را برای شرکت در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور بسته‌اند، از ارومیه و گنبد که هوادارانشان آنها را پایتخت والیبال می‌شناسند، خبری در بازار داغ نقل و انتقالات نیست. ارومیه البته هم پول کافی دارد و هم نیروهای انسانی اما درگیر جدل‌های حیدری و نعمتی مدعیان بومی شده و فرصت را از دست داده است، در گنبد اما بی‌پولی باعث می‌شود که به قول چینی‌ها هرساله درو شوند و دوباره با ساقه‌های نو برویند. از تیم شگفتی‌آفرین فصل گذشته لیگ‌برتر، نصف بیشتر بازیکنان به این سو و آن سوی کشور رفته‌اند و ترکمن‌صحرا باز هم ناچار است از نو تیم بسازد. حیف از گنبد و ارومیه!

انگیزه جدید برای والیبال باشگاه‌ها
جام باشگاه‌های جهان که از سال 1989در پارمای ایتالیا شکل گرفته بود، بار دیگر با امداد آسیایی‌ها از خطر تعطیلی نجات پیدا کرد. این مسابقات که بین سال‌های 1993تا 2008متوقف شده بود، با پیشگامی قطری‌ها جان دوباره گرفت. فدراسیون جهانی قصد داشت در این رقابت‌های زیبا را تخته کند، اما حالا یک شرکت چینی اعلام کرده میزبانی 2 دوره آینده مسابقات را برعهده می‌گیرد. این یک انگیزه مضاعف برای باشگاه‌های ایرانی است که رکورددار قهرمانی هستند. از حالا فولاد سیرجان باید کمربندها را محکم ببندد و چهارچشمی مواظب سانتوری ژاپن باشد که غول 218سانتی‌متری روسی یعنی موزرسکی را با خود دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید