• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128447
+
-

نابغه امروز کشتی می‌گیرد

حسن یزدانی، ستاره کشتی آزاد ایران، در یکی از آخرین مسابقه‌ها پیش از المپیک توکیو روبه‌روی حریفان آسیایی قرار می‌گیرد

در نخستین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، در 5 وزن نخست 3کشتی‌گیر ایران به فینال رسیدند و یک کشتی‌گیر به دیدار رده‌بندی رفت.

  یک حذفی در روز اول قهرمانی آسیا
علیرضا سرلک در وزن 57کیلوگرم با شکست حریفانی از ترکمنستان، پاکستان و ژاپن به فینال رسید. مرتضی قیاسی در وزن 65کیلوگرم با نتیجه 6بر 2کریم حوجاکوف از ترکمنستان را شکست داد. در کشتی دوم هم علی بیک عثمان‌اف از قرقیزستان را 7بر 3از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. قیاسی در نیمه نهایی 8بر2مقابل اوتوگورو ژاپنی شکست خورد و فینال را از دست داد. امیرحسین حسینی در وزن 70کیلوگرم نمایش ضعیفی داشت و با شکست در دور اول مسابقات در مقابل حریف هندی از دور مسابقات کنار رفت. علی سوادکوهی در وزن 79کیلوگرم با شکست حریفانی از ژاپن، قرقیزستان و قزاقستان به دیدار فینال رسید. علی شعبانی نفر اول انتخابی تیم ملی در وزن 97کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست حریفانی از کره‌جنوبی و هند را با امتیاز عالی شکست داد و به فینال رسید. در پایان روز اول علیرضا سرلک در وزن 57‌کیلوگرم با شکست در فینال به مدال نقره رسید و قیاسی هم با شکست در رده‌بندی مقابل حریف ازبکستانی به مدال برنز دست یافت. در 79‌کیلوگرم هم علی سوادکوهی با شکست مقابل  بیونگ مین گانگ از کره‌جنوبی صاحب مدال نقره شد. علی شعبانی تنها طلایی ایران در روز اول بود که در فینال 97‌کیلوگرم علیشیر یرگالی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و قهرمان آسیا شد.

  روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا
در روز دوم این رقابت‌ها، امروز مجید داستان در وزن 61کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، به مصاف راویندر از هند می‌رود. در این وزن ۹ کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند. مصطفی حسین‌خانی در وزن 74کیلوگرم در دور اول با اختیار نوروزاف از ازبکستان کشتی می‌گیرد و درصورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان سئونگ چول‌لی از کره‌جنوبی‌ و لیو از سنگاپور می‌رود. حسن یزدانی در وزن 86کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با هایاتو ایشیگورو از ژاپن کشتی می‌گیرد. کامران قاسم‌پور در 92کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به دیدار برنده کشتی میان ریوچی یامانکا از ژاپن و سانجیت از هند خواهد رفت. امین طاهری در فوق سنگین پس از استراحت در دور اول در دور دوم با سارم از سوریه کشتی می‌گیرد و درصورت پیروزی در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان آیال لازاریف از قرقیزستان و دانگ‌هوان‌کیم از کره‌جنوبی می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید